Gammel dato
Fra : HHH

Dato : 10-01-07 16:34

Hej.

En af mine forfædre står nævnt i kirkebogen søm født: "3 Epiphan 1667".
Er der nogen der ved hvilken dato det er, og er der evt en kalender på
nettet der kan transformere disse "kirkedatoer".

v.h.

HHH

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 10-01-07 16:51

HHH skrev:
> [...]
> Er der nogen der ved hvilken dato det er, og er der evt en kalender på
> nettet der kan transformere disse "kirkedatoer".

Jeg tror, man skal kombinere en kalender som denne, hvor jeg slog op på
1667: http://rmadsen.dk/kal/dk3c.htm#1667

.... med lidt viden om, hvad søndagenes latinske navne er. Måske skulle
jeg tage mig sammen ved lejlighed og lave sådan en liste?
Epiphani må være Helligtrekonger, altså den 6. januar. Søndagene efter
er nummereret 1., 2. osv søndag efter Helligtrekonger (indtil to søndage
før Fastelavn, men det er en anden historie).

Da der kun står søndagsnavn, må vi antage, at din ane er født 3. søndag
efter Helligtrekonger, dvs den 27. januar 1667. Tillykke med dagen, det
er jo om snart

Venlig hilsen Dikte

Fra : HHH

Dato : 10-01-07 17:11

Tak for det hurtige svar.

HHH

Fra : Finn, 4220

Dato : 10-01-07 17:04

Download lille program her:
http://www.dis-danmark.dk/program/hprogram.asp#kalender

Mvh Finn

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 10-01-07 17:49

Finn, 4220 skrev:
> Download lille program her:
> http://www.dis-danmark.dk/program/hprogram.asp#kalender

Det var da en smart sag. Tak!

Venlig hilsen Dikte

Fra : Per G Kristensen

Dato : 10-01-07 22:48

HHH skrev:
> [...]
> Er der nogen der ved hvilken dato det er, og er der evt en kalender på
> nettet der kan transformere disse "kirkedatoer".

Hej HHH.

Kig i din mail-boks, så finder du en vedhæftning,
der er et godt bud på et fiks program til den slags

Til de øvrige ærede læsere, kan jeg sige, at det drejer sig
om et lille program, der hedder <DAGE>.
Kan desværre ikke lige finde linket til det sted, hvor jeg selv
fandt den, men skulle der være nogen der interesseret, kan I jo
lige fly mig en mail, så vil snarest svare med programmet vedhæftet.
Den fylder kun 331.361KB, så det er i småtings afdelingen.

Mange hilsner
Per G Kristensen

(pergk@webspeed.dk)

Fra : Bent Fleron

Dato : 11-01-07 01:00

Per G Kristensen wrote:

> Til de øvrige ærede læsere, kan jeg sige, at det drejer sig
> om et lille program, der hedder <DAGE>.
> Kan desværre ikke lige finde linket til det sted,

Otto C Thygesen solgte sidste sommer programmet til norske Embla og det
kan nu hentes ned fra www.embla.no og det er fortsat gratis. Det er et
lille smart program som selv tager højde for kalenderskiftet i februar
1700 (som bekendt skiftede Danmark kalender fra den julianske til den
gregorianske 19 februar 1700.)
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : Karen

Dato : 11-01-07 01:28

http://www.embla.no/bestilling.html
på denne adresse kan du ganske gratis hente Otto Thygesens kalender DAGE,
som er fortrinlig til at decifrere de gamle kalenderdatoer med.
Venlig hilsen
Karen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 11-01-07 20:07

"Karen" <reib@mail.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> på denne adresse kan du ganske gratis hente Otto Thygesens kalender DAGE,
> som er fortrinlig til at decifrere de gamle kalenderdatoer med.

Når jeg bruger dit link, kommer jeg frem til et sted,
hvor der skal betales penge, så jeg forstår ikke helt
dit udsagn om gratis.
Er der et andet sted?
Mvh:Bodil.

Fra : Finn, 4220

Dato : 11-01-07 20:22

Dette link virker stadig og det er det samme program der er tale om.

Download lille program her:
http://www.dis-danmark.dk/program/hprogram.asp#kalender

Mvh Finn , 4220

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:45a68acf$0$98048$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Heinrich Frausing

Dato : 11-01-07 21:43

> Når jeg bruger dit link, kommer jeg frem til et sted,
> hvor der skal betales penge, så jeg forstår ikke helt
> dit udsagn om gratis.
> Er der et andet sted?
> Mvh:Bodil.

De har også skjult det lidt, men her er linket til programmet.

http://www.embla.no/show.asp?page=goxpage00000053.html
--
Hilsen

Heinrich Frausing, 8382
http://www.fam-frausing.dk

Fra : Karen

Dato : 12-01-07 09:24

Klik på "Nyhetsarkiv"
rul ned ad siden og du kommer til: Embla køber Dage
Klik videre og rul til bunden af næste side og du kommer til: Last ne DAGE

det er, såvidt jeg husker, ikke nødvendigt at udfylde diverse rubrikker.
Venlig hilsen Karen

Fra : Karen

Dato : 12-01-07 09:26

Jeg sender gerne programmet til dig, hvis du vil have det.
mvh
Karen

Fra : Per G Kristensen

Dato : 12-01-07 11:50

Bodil Grove Christensen skrev:

> Når jeg bruger dit link, kommer jeg frem til et sted,
> hvor der skal betales penge, så jeg forstår ikke helt
> dit udsagn om gratis.
> Er der et andet sted?
> Mvh:Bodil.

Hej Bodil.

Så er der afgået mail herfra med det fine
lille program, det er en Dansk version, læste
jo, at den skal oversættes til Norsk...uha...da..da..

Hvis der er andre der ikke gider bøvle med hjemmesider osv.
Så sender jeg gerne programmet!

Med venlig hilsen
Per G Kristensen

Fra : Per G Kristensen

Dato : 11-01-07 12:30

HHH skrev:
> [...]
> Er der nogen der ved hvilken dato det er, og er der evt en kalender på
> nettet der kan transformere disse "kirkedatoer".

TAK til Bent og Karen for linket,
var ikke klar over "salget" til EMBLA.

Mvh.
Per