Numerisk tastatur, hvem bruger det?
Fra : jama

Dato : 07-02-07 09:38

Håber det er den rigtige gruppe?
"Numerisk tastatur"

Jeg mener det fortrinsvis er til spil og selvfølgelig også kontor, knægten
siger ikke spil. Er det mig der har taget fejl.
Mvh.Jama

Fra : Mads

Dato : 07-02-07 11:53

On Wed, 7 Feb 2007 09:38:24 +0100, "jama" <nonspam@mail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg mener det fortrinsvis er til spil og selvfølgelig også kontor, knægten
>siger ikke spil. Er det mig der har taget fejl.

Jeg har spillet computerspil siden starten af 80erne og det har været
utroligt få spil der brugte det numeriske tastatur. Jeg mener at kunne
huske et gammelt Pacman spil der blev styret på den måde og der har
da nok været andre, men det var meget få.
Idag hvor de fleste har musen til højre, bruges den jo til at styre de
fleste spil sammen med især AWSD tasterne. De fleste spil har dog
mulighed for at "remappe" spillet, f.eks. hvis man er venstrehåndet
og i så fald kan det da sagtens lade sig gøre at bruge der numeriske
tastatur til at styre med.

mvh Mads

Fra : Brian Lund

Dato : 07-02-07 15:39

> Håber det er den rigtige gruppe?
> "Numerisk tastatur"
>
> Jeg mener det fortrinsvis er til spil og selvfølgelig også kontor, knægten
> siger ikke spil. Er det mig der har taget fejl.

Jeg bruger det næsten aldrig i spil!
RTS, ingen jeg kan komme i tanken om.
FPS, ingen...
Platform, nogle få.
Commodore 64 emulator bruger jeg dog keypad som erstatning for joystick 2!

Jeg ville dog ikke undvære et keypad, det gør det væsentligt nemmere at
taste tal ind. :)

Brian

Fra : Mikael Schøler

Dato : 07-02-07 19:14

jama wrote:
> [...]
>
> Jeg mener det fortrinsvis er til spil og selvfølgelig også kontor, knægten
> siger ikke spil. Er det mig der har taget fejl.

jeg bruger det konstant i de spil jeg spiller. Jeg er venstrehåndet og
har altid brugt det. I de situationer hvor jeg ikke kan, har jeg brugt
piletaster. Kombinationen ASWD funker bare ikke for mig :)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-02-07 20:40

On Wed, 7 Feb 2007 09:38:24 +0100, jama wrote:

> Jeg mener det fortrinsvis er til spil og selvfølgelig også kontor, knægten
> siger ikke spil. Er det mig der har taget fejl.

Jeg tror normen er WASD eller pile-tasterne + det løse.

Fra : Kasper Aae

Dato : 08-02-07 22:46

> [...]

>Jeg mener det fortrinsvis er til spil og selvfølgelig også kontor, knægten
>siger ikke spil. Er det mig der har taget fejl.

I Civilization og Pirates bruges det i hvert fald. Og jeg kan huske at
det originale Railroad Tycoon var uspilleligt på en Amiga 600, der
ikke havde numerisk tastatur, fordi man så ikke kunne lægge skinner.

--
Kasper Aae

Fra : jama

Dato : 09-02-07 06:19

Kasper Aae wrote:

> I Civilization og Pirates bruges det i hvert fald. Og jeg kan huske at
> det originale Railroad Tycoon var uspilleligt på en Amiga 600, der
> ikke havde numerisk tastatur, fordi man så ikke kunne lægge skinner.

-------------------------------------

Jeg takker for de gode indput.
Mvh.Jama

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-02-07 17:58

jama skrev:
> Håber det er den rigtige gruppe?
> "Numerisk tastatur"
>
> Jeg mener det fortrinsvis er til spil og selvfølgelig også kontor, knægten
> siger ikke spil. Er det mig der har taget fejl.

Jeg brugte det i sin tid i DOOM.... kunne ikke finde ud af andet :)

Det har ændret sig en del. Nu er det AWDS + mus...

> Mvh.Jama

Lars B