/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Erfaringer med Sym Joyride 200 ??
Fra : Ukendt


Dato : 08-02-07 22:16

Der skulle vel ikke være nogen herinde som havde erfaringer med sådan en
svend ?

Mvh

Thomas



 
 
Per (09-02-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 09-02-07 18:05


"T.R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i en meddelelse
news:45cb92f4$0$45995$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Der skulle vel ikke være nogen herinde som havde erfaringer med sådan en
> svend ?
>

Hej Thomas!

Jeg kan ikke helt 100 % hjælpe dig, men jeg har en Laverda Phoenix 150 og
den er identisk med Sym´en bortset fra en lidt mindre motor (150 ccm).

Det er sådan en fætter her: http://www.griffen.dk/images/laverda.htm

Jeg har kørt på den i et par år og er virkelig godt tilfreds med den.

Den går langt på literen (28 km ca.) og topfart 125 på nålen.

Jeg kører ofte med passager og det klarer den uden problemer. Ingen
rystelser og den ligger godt på vejen - også i sving.

Der er god plads under sædet til en fullface og en pilot hjelm.

Motoren er ret lækkert udført og den er ikke sammenlignlig med billig
Kinakvalitet, selvom både Sym og Laverdaen er lavet i Taiwan. Der står
iøvrigt Sym på min motor - så det er en Sym i virkeligheden

Der er gode skivebremser på den for og bag og så er den vandkølet. Den
støjer heller ikke ret meget.

Jeg havde selv fornøjelsen af at prøve en Sym Joyride 200 sidste år til et
åbent hus arrangement og den kører på samme gode måde som min egen, men det
er tydeligt at den har et bedre bundtræk pga. den større slagvolumen.

Så jeg kan roligt anbefale dig sådan en maxiscooter - jeg nyder at køre på
min om sommeren !

Mvh. Per



Ukendt (09-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-02-07 21:31

Hej Per

Mange tak for dit indlæg. Det lyder jo altsammen meget positivt :) og
bestyrker mig da i at det sikkert bliver sådan en jeg skal have, altså
Sym'en ;)
Men hvordan ligger det med siddekomforten, tænker her på at jeg er 1,82 m,
og har læst lidt om at hvis man er over 1.8 m. så sidder man måske ikke så
godt.
Hvordan med benene, er der god plads til dem ? Hvordan er den på langture ?

Mvh

Thomas



Per (09-02-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 09-02-07 22:55


"T.R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i en meddelelse
news:45ccda18$0$46362$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej Per
>
> Mange tak for dit indlæg. Det lyder jo altsammen meget positivt :) og
> bestyrker mig da i at det sikkert bliver sådan en jeg skal have, altså
> Sym'en ;)
> Men hvordan ligger det med siddekomforten, tænker her på at jeg er 1,82 m,
> og har læst lidt om at hvis man er over 1.8 m. så sidder man måske ikke så
> godt.
> Hvordan med benene, er der god plads til dem ? Hvordan er den på langture
> ?
>

Jeg er selv 183 cm og synes ikke jeg har nogen problemer - man kan skubbe
sig langt tilbage på sædet. Det er dog ikke muligt at strække benene helt
ud, som man kan på visse scootere, fordi man kan rykke helt tilbage på
passagersædet, men det er imo ikke noget problem.

Jeg har kørt mange langture (over 80 km) med kæresten bagpå og det går også
fint. Den er meget stabil og hun er meget glad for at sidde bagpå. Jeg har
haft forskellige mc´er igennem tiden bla. en CBR 600 F3, en XT600E og en
Geely Scooter og hun sidder klart bedst på Laverdaen.

Jeg har en kollega, der også kører på en Laverda Phoenix og vi har uvekslet
erfaringer - han har stort set samme erfaringer som jeg har.

Der er faktisk ikke noget dårligt at sige om den - udover at den skal have
hyppige olieskift hver 3000 km pga. den måde motoren er lavet på.
Der er fx. ikke noget oliefilter, men en olie-si istedet for. Til gengæld
bruger den kun ca. 1 liter olie.

Held og lykke hvis du får en - og skrive endelig i gruppen eller direkte -
min mail virker.

Mvh. Per






Ukendt (09-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-02-07 23:41


"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45cced44$0$223$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg er selv 183 cm og synes ikke jeg har nogen problemer - man kan skubbe
> sig langt tilbage på sædet. Det er dog ikke muligt at strække benene helt
> ud, som man kan på visse scootere, fordi man kan rykke helt tilbage på
> passagersædet, men det er imo ikke noget problem.
>
>

Ok, ja for det var jeg lidt nervøs for.

>
>
> Jeg har kørt mange langture (over 80 km) med kæresten bagpå og det går
> også fint. Den er meget stabil
>

Lækkert :)

>
>
>
> Der er faktisk ikke noget dårligt at sige om den - udover at den skal
> have hyppige olieskift hver 3000 km pga. den måde motoren er lavet på.
> Der er fx. ikke noget oliefilter, men en olie-si istedet for. Til gengæld
> bruger den kun ca. 1 liter olie.
>
>

Ja, det er så en downside ved modellerne. Men det kan jeg nu godt leve med.
Skal have undersøgt om jeg kan få den serviceret her i Struer, eller om det
bliver nødvendigt at smutte til Viborg eller Thisted.
I hvert fald oplyser itago (importøren) at den lokale scooter-pusher kan
tage den hjem. Og han sælger da godt nok også Sym knallert/scootere.
Men om han også sælger mc-scooterne og laver service på dem, ja det er jo en
anden sag.

>
>
> Held og lykke hvis du får en - og skrive endelig i gruppen eller direkte -
> min mail virker.
>
>
>

Skal jeg gøre, men bliver det, ja så bliver det først lidt hen på sommeren.
Men smider dig nok lige en mail til den tid :)


Mvh

Thomas



Anders Majland (10-02-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 10-02-07 14:08

> Ja, det er så en downside ved modellerne. Men det kan jeg nu godt leve
> med.
> Skal have undersøgt om jeg kan få den serviceret her i Struer, eller om
> det bliver nødvendigt at smutte til Viborg eller Thisted.
> I hvert fald oplyser itago (importøren) at den lokale scooter-pusher kan
> tage den hjem. Og han sælger da godt nok også Sym knallert/scootere.
> Men om han også sælger mc-scooterne og laver service på dem, ja det er jo
> en anden sag.

Det skulla da være en underlig butik hvis han ikke vil sælge dig en... Mhs
service største forskel nok kontrol/justering af ventiler - men det er altså
ikke raket videnskab ....

Ahs til evt. garanti forstår jeg godt at du vil benytte et "autoriseret"
værksted, men reklamationsretten har du stadig hvis bare service er lavet
efter forskrifterne ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 150 1998,
Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988 & Yamaha XTZ750 Super Ténéré 3LD 1993
Stadig med flere mc'er end børn - stillingen ændrede sig 9/2/2007 til 3:2
[første er fra 2001]



Ukendt (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-07 16:24


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:45cdc39e$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det skulla da være en underlig butik hvis han ikke vil sælge dig en... Mhs
> service største forskel nok kontrol/justering af ventiler - men det er
> altså ikke raket videnskab ....
>
>

Det tror jeg skam også godt han vil, men det enste han pt. har hjemme, det
er alt sammen 30/45 knallerter af flere mærker, ingen MC-Scootere.


> Ahs til evt. garanti forstår jeg godt at du vil benytte et "autoriseret"
> værksted, men reklamationsretten har du stadig hvis bare service er lavet
> efter forskrifterne ...
>
>

Ja det med reklamationsretten er jeg klar over. Men er meget forsigtig og
når det kommer til slige ting, så vælger jeg altid aut. værksted. Min T-Rex
(50cc) bliver passet og plejet hos forhandler, på trods af 3 år og 16.000 km
på klokken.
Dette hænger nok også sammen med at jeg født med 10 tommelfingre og hænderne
absolut skruet forkert på ;)
Ok, kan da skifte en pære på min T-Rex, men så er det også sket ;)

Mvh

Thomas



Per (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 11-02-07 21:44


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:45cdc39e$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Ja, det er så en downside ved modellerne. Men det kan jeg nu godt leve
>> med.
>> Skal have undersøgt om jeg kan få den serviceret her i Struer, eller om
>> det bliver nødvendigt at smutte til Viborg eller Thisted.
>> I hvert fald oplyser itago (importøren) at den lokale scooter-pusher kan
>> tage den hjem. Og han sælger da godt nok også Sym knallert/scootere.
>> Men om han også sælger mc-scooterne og laver service på dem, ja det er jo
>> en anden sag.
>
> Det skulla da være en underlig butik hvis han ikke vil sælge dig en... Mhs
> service største forskel nok kontrol/justering af ventiler - men det er
> altså ikke raket videnskab ....
>

Jeg kan da lige oplyse at jeg selv stillede ventiler uden problemer på
Laverdaen sidste år.

Det var egentlig ret nemt, da den har stilleskruer.

Det undrede mig bare den måde ventilarrangementet var bygget op på. Knasten
trykkede på 1 arm, der gik blev forgrenet ud i 2 arme, således at 2 ventiler
blev aktiveret på samme tid.
Den type har jeg aldrig set før - har i andre ? - men jeg har nu også kun
rodet med DOHC 16V maskiner før, hvor der er en til hver ventil.

Jeg smider lige et par billeder af motoren i binaer.motor.

Mvh. Per



Anders Majland (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 14-02-07 12:41

> Det undrede mig bare den måde ventilarrangementet var bygget op på.
> Knasten trykkede på 1 arm, der gik blev forgrenet ud i 2 arme, således at
> 2 ventiler blev aktiveret på samme tid.
> Den type har jeg aldrig set før - har i andre ?

Ja - det er meget almindeligt på encylindrede maskiner - og jo nok den
simpleste måde at labe en fireventilet motor på. Sådan er det også på bla
aprilia 125 og 150ccm leonardoer (hvor det er et svagt punkt i motoren)




Ukendt (12-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-02-07 06:36


> --
> anders DOT majland AT jyde DOT dk
> Aprilia Leonardo 150 1998,
> Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988 & Yamaha XTZ750 Super Ténéré 3LD 1993
> Stadig med flere mc'er end børn - stillingen ændrede sig 9/2/2007 til 3:2
> [første er fra 2001]
>
Tillykke med den lille nye Anders.

Hygge PD CBR1100t der er så gammel at jeg er morfar!



Anders Majland (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 14-02-07 11:46

> Tillykke med den lille nye Anders.

Takker



SB (11-02-2007)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 11-02-07 10:21


"T.R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i en meddelelse
news:45ccda18$0$46362$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej Per
>
> Mange tak for dit indlæg. Det lyder jo altsammen meget positivt :) og
> bestyrker mig da i at det sikkert bliver sådan en jeg skal have, altså
> Sym'en ;)
> Men hvordan ligger det med siddekomforten, tænker her på at jeg er 1,82 m,
> og har læst lidt om at hvis man er over 1.8 m. så sidder man måske ikke så
> godt.
> Hvordan med benene, er der god plads til dem ? Hvordan er den på langture
> ?
>
> Mvh
>
> Thomas

Kørte i små 2 år på en Phoenix 150, godt 40 km om dagen
Hver fredag flyldte jeg mellem 5,8 og 6,2 l. benzin på den, kørte dog heller
ikke med gassen i bund konstant.
bevægede mig mest på de mindre veje
Sad fint på den, dog var der lidt rystelser ved 70 km/t men det gik væk da
jeg satte nye dæk på den.

Søren




Ukendt (11-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-02-07 16:29


"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:%dBzh.5$xX3.0@news.get2net.dk...
>
> Kørte i små 2 år på en Phoenix 150, godt 40 km om dagen
> Hver fredag flyldte jeg mellem 5,8 og 6,2 l. benzin på den, kørte dog
> heller ikke med gassen i bund konstant.
> bevægede mig mest på de mindre veje
> Sad fint på den, dog var der lidt rystelser ved 70 km/t men det gik væk da
> jeg satte nye dæk på den.
>
>

Skønt med lidt flere erfaringer :)
Det med dækket er jo værd at skrive sig bag øret. Og da det jo netop er et
forholdsvis lavpris-produkt, så kunne dækkene jo netop være et sted de har
sparet.
Hvilket mærke skiftede du til ? Og hvad står sådan nogle dæk i, hvis man får
dem moteret hos en forhandler ?

Mvh

Thomas



SB (13-02-2007)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 13-02-07 22:02


"T.R." <thr AT mail-online DOT dk> skrev i en meddelelse
news:45cf3621$0$45842$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:%dBzh.5$xX3.0@news.get2net.dk...
>>
>> Kørte i små 2 år på en Phoenix 150, godt 40 km om dagen
>> Hver fredag flyldte jeg mellem 5,8 og 6,2 l. benzin på den, kørte dog
>> heller ikke med gassen i bund konstant.
>> bevægede mig mest på de mindre veje
>> Sad fint på den, dog var der lidt rystelser ved 70 km/t men det gik væk
>> da jeg satte nye dæk på den.
>>
>>
>
> Skønt med lidt flere erfaringer :)
> Det med dækket er jo værd at skrive sig bag øret. Og da det jo netop er et
> forholdsvis lavpris-produkt, så kunne dækkene jo netop være et sted de har
> sparet.
> Hvilket mærke skiftede du til ? Og hvad står sådan nogle dæk i, hvis man
> får dem moteret hos en forhandler ?
>
> Mvh
>
> Thomas

tror jeg gav omkring knap 800 kr. for 2 ink. montering, kan sagtens være
fordi den måske har holdt stille længe at dækkene er blevet lidt ovale, men
ingen tvivl om det nok ikke er verdens dyreste der er monteret fra fabrikken
af.
men alt i alt er det en utrolig behaglig scooter, og modsat mange af de
andre MC scootere så sidder begge personer rimelig godt på den.

Skiftede til Burgman 400 da min datter nu er så stor så hun kan nå de
bagerste fodstøtter, og vi så tager nogle campingture rundt her i landet og
Tyskland med telt.
Konen gider/tør ikke køre MC og den anden unge er for lille, så vi har sådan
nogen hyggeture til div forlystelsesparker rundt omkring
Kunne den anden nu sikkert også klare, men tror det vil knibe med den, med
to personer på den og fuld oppakning at kunne klare 130 km/t på motorvejen
og desværre rækker min tålmodighed ikke til landevejen hvis jeg skal 450 km
ned i Tyskland
Men Burgeren er jo også i en helt anden prisklasse, så kan man vist ikke
helt sammeligne.

Søren



SB (13-02-2007)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 13-02-07 22:05


>
> Skønt med lidt flere erfaringer :)
> Det med dækket er jo værd at skrive sig bag øret. Og da det jo netop er et
> forholdsvis lavpris-produkt, så kunne dækkene jo netop være et sted de har
> sparet.
> Hvilket mærke skiftede du til ? Og hvad står sådan nogle dæk i, hvis man
> får dem moteret hos en forhandler ?
>
> Mvh
>
> Thomas

btw...
Jeg er 1,85 høj, og fik ikke hold i ryggen af at køre de godt 20 km hver vej
til jobbet
Dog kan man i regnvejr godt blive lidt våd i toppen, ved ikke om man kan få
en større skærm til den, vil være en god ting at investere i

/S



Anders Majland (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 14-02-07 12:46

> Hvilket mærke skiftede du til ? Og hvad står sådan nogle dæk i, hvis man
> får dem moteret hos en forhandler ?

Jeg har været rigtig godt tilfreds med heidenau k58 - Det kan de fleste mc
forhandlere skaffe via mc nøglen og prisen er nok tæt på 500,- med monteret.
Der er ofte noget at spare ved at komme med hjulene løst.

Der er dæk der står meget bedre fast på tør vej, men som et allround dæk er
det imho fint og det holder længe ... Som bagdæk har jeg kørt helnholdsvis
8500km og 2 gange 11000km. Et fordæk har holdt 24000km. Til sammenligning
har jeg haft pirelli, schwalbe og sava dæk der kun holdt 5-7000km som bagdæk

/A



Ukendt (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-07 14:35

Sikke mange gode erfaringer/råd der er kommet ud af denne tråd, det er jeg
sgu glad for :)
Der findes nemlig ikke ret meget på nettet af den slags, kun ganske få
anmeldelser.
Og så bliver man jo nødt til at spørge det bedste sted man kender ;)
Men mere og mere peger da i retningen af at det må blive sådan en Sym jeg
skal anskaffe mig her til sommer.

Nu har jeg aldrig prøvet at handle motorcykel/mc-scooter før, men kan man
bare troppe op (evt bestille tid) og få en prøvetur hos en forhandler ?
Eller er de ikke så meget for den slags ?
Da jeg købte min T-Rex (45 km) der var forhandleren ikke meget for at jeg
kunne få en tur, kun lige hen for enden af vejen og tilbage igen.
Men der er jo forskel på at poste 15.000 i en knallert, og så omkring de
30.000 i en mc-scooter.

Mvh

Thomas



Anders Majland (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 14-02-07 21:32

> Nu har jeg aldrig prøvet at handle motorcykel/mc-scooter før, men kan man
> bare troppe op (evt bestille tid) og få en prøvetur hos en forhandler ?

De fleste mc forhandlere giver ikke en prøvetur på en ny !

Undtagelsen er vist de har valgt at have en demo eller importøren stiller
nogen til rådighed ... Du vil jo heller ikke betale fuld pris for en som
"nogen" har kørt et par hundrede eller tusinde km på... Og der er ikke
volumen nok i mc salget til at forhandlerne kan se en forretning i at have
demo'er af andet end de allermeset sælgende modeller. Så enenste chance for
at prøve før køb er oftest at finde en brugt der er tilsalg...



Ukendt (14-02-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-07 21:57


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:45d371a7$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> De fleste mc forhandlere giver ikke en prøvetur på en ny !
>
>

Ok, rart at vide :)

>
>
> Undtagelsen er vist de har valgt at have en demo eller importøren stiller
> nogen til rådighed
>

Og det gør de vel sjældent ?

>
>
> Du vil jo heller ikke betale fuld pris for en som "nogen" har kørt et par
> hundrede eller tusinde km på.
>
>

Næh det vil jeg jo godt nok ikke ;)

>
>
>Så enenste chance for at prøve før køb er oftest at finde en brugt der er
>tilsalg
>

Ok, ja der går min grænse nok.
Så vil jeg hellere prøve at springe ud i det med begge ben, så må det briste
eller bære :)
Skulle det gå helt gal, ja så må man jo prøve at få den solgt igen, der er
jo ikke andet for så.


Mvh

Thomas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste