Sommertur
Fra : Allan Nørregaard

Dato : 07-02-07 19:58

Hej!! Ærede medlemmer.

Konen og Jeg har tænkt lidt på at trille en tur til Irland på den gamle "ST"
i sommerferien. Vi ville gerne have nogle indspark/hints, eksempelvis
hvorledes vejret er i august måned, hvilket område der anbefales at se osv.

Jeg havde egentlig forestillet mig at vi sejler til Newcastle, for at køre
tværs over Skotland, men kan se at der ikke går ruter direkte fra Danmark
til Newcastle. Det er enten Frederikshavn-Göteborg-Newcastle eller
Holland-Newcastle. Mht.Göteborg-Newcastle er jeg faktisk også i tvivl om den
eksistere lige for tiden.

Vejledninger, gode råd og hints vil blive modtaget med kyshånd J

Kom frit frem

Hilsen

Allan Nørregaard

Bygmarken 34

6000 Kolding

Fra : Leif

Dato : 07-02-07 20:19

"Allan Nørregaard" <Bygmarken.34@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> til Newcastle. Det er enten Frederikshavn-Göteborg-Newcastle eller
> Holland-Newcastle. Mht.Göteborg-Newcastle er jeg faktisk også i tvivl om

Tog for et par år siden turen Esbjerg - Harwich og videre rundt London til
Bristol.
Fin motorvej efter lidt hovedvej fra færgen til det berygtede lyskryds /
rundkørsel,
det er faktisk først her man møder kørsel "den forkerte vej rundt" og så i
3 spor.

Når man først er ude på motorvejen går alt bare derudaf, når man bare lige
husker
at alle de nye kommer venstre fra..........

Smider lige en af de rundkørsler vi ikke tog rundt i op i dk.binear.

God tur, Leif

Fra : Armand

Dato : 07-02-07 21:04

Økonomisk kan det godt svare sig at lægge turen over kanalen istedet for
Nordsøen
På den ene Englandsferie jeg har været på svarede hele vores
transport-budget til hvad nogle af vores klubkammerater havde betalt alene
for at komme over Nordsøen samme sommer!
Turen over vandet er heller ikke ligefrem hurtig, hvorved at man i praksis
kan være lige så hurtig på øen ved at køre sønden-om, og når nu det
alligevel er en kør-selv ferie burde mer-distancen ikke være et
diskussions-emne!?

Eftersom man atter får brug for at sejle for at komme videre i ø-hopperiet,
er scenariet det modsatte når man først står i Holland/Belgien/Frankrig:
Kører man videre ned på spidsen af normandiet går der færge direkte til
Irland fra Roscoff.

--
Armand.

Fra : Peter

Dato : 07-02-07 21:12

> [...]
> "ST" i sommerferien. Vi ville gerne have nogle indspark/hints, eksempelvis
> hvorledes vejret er i august måned, hvilket område der anbefales at se

På DMI's hjemmeside kan du se vejret rundt omkring i verden. Du kan ikke
blot se en "her og nu" vejrudsigt, men også klimadata fordelt på årets
måneder.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 07-02-07 22:14

"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse

> "Allan Nørregaard" <Bygmarken.34@stofanet.dk> wrote in message

hej
jeg har nu taget turen over/tilbage ca 15 gange indenfor 10 år på MC
og jeg har boet i Nordirland (Belfast) de sidste 6 år flyttede hjem i
sommers
min favorit er til Newcastle fra Amsterdam tidmæssigt er den perfekt
man køre hele dagen i Tyskland billig benzin kommer til båden får noget i
skuffen og badet og en pint nøjes med 1 max 2 genstande de tager alle på
stribe næsten dag,
så i seng og når man står op kan man lige nå mere bad og en gang morgenmad
og så har man en hel frisk dag til kørsel
derefter har jeg jo taget turen over Skotland (ca 3 timer) og så færgen til
Belfast NI
og så kan man jo snuppe Giants Causeway og Donegal og ned langs vestkysten
til Dublin og så hjem over wales tværs over England til Harwich og til
Esbjerg..

priserne er næsten det samme prøve evt at købe biletten fra UK man kan nogen
gange spare 1000 kr

jeg har massere af viden og gode ideer til dig har som sagt boet der i 6 år
hvis du vil vide mere kan du kontakte mig på mail så kan vi ringe sammen

Mvh
Søren

Fra : Perminator

Dato : 10-02-07 01:34

Hej Søren!

> [...]
> Esbjerg..
> priserne er næsten det samme prøve evt at købe biletten fra UK man kan

Et rigtigt godt svar, som mange (og jeg også) kan bruge.
Jeg har studeret nordlige ruter (Hanstholm - Shetland - Orkney -
Skotland -Newcastle - Stavanger - Kristianssand -Hirtshals) til en ialt
billetpris under 3.500,-DKK incl kahytter eller hvilepladser. Dette er lagt
i et regneark, som flere har hentet. (Alle nødvendige oplysninger og links)
Hvis du har nogle gode ruter, ville det være rigtig rart at kunne overskue
det på samme måde.
Du finder min mailadresse på profilen nedenunder i givet fald.
--
vh
"Perminator"

Fra : Peter Ursin

Dato : 10-02-07 20:51

Perminator <per.misserfjern@mail.dk> wrote:

> [...]
> det på samme måde.
> Du finder min mailadresse på profilen nedenunder i givet fald.

Hvor kan det omtalte regneark hentes?

--
Peter Ursin
VFR800

Fra : Perminator

Dato : 11-02-07 01:20

Hej Peter
"Peter Ursin" <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> skrev i en meddelelse

> Hvor kan det omtalte regneark hentes?
>
> --
> Peter Ursin
> VFR800

Har sendt det vedhæftet en mail
Perminator

Fra : Allan Nørregaard

Dato : 19-02-07 10:23

Hej Ærede medlemmer/Gruppe!!

Tak for alle tilbagemeldinger, jeg skal først beklage at jeg ikke har fået
skrevet tilbage før nu. Der har været influenza, begyndelse på en stor
ombygning af stue + mit faste arbejde, som også tager en del af fritiden
.

Det tyder på at vi tager ned over Amsterdam, sejler til Newcastle også
videre tværs over, og længere er jeg faktisk ikke kommet.

Men igen

Tak for alle input.

Hilsen

Allan Nørregaard

Fra : Armand

Dato : 20-02-07 00:19

"Allan Nørregaard" <Bygmarken.34@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det tyder på at vi tager ned over Amsterdam, sejler til Newcastle også
> videre tværs over, og længere er jeg faktisk ikke kommet.

Netop her i lørdags har en kammerat jeg rodet med kanaloverfarts-priser i
forbindelse med pre-planlægning af en mulig tur til Superbike på Brands
Hatch i august:
Jeg har ganske ret i min ytring omkring Hoek van Holland som nærmeste
overfart; men den er tilsyneladende også den næstdyreste (efter
Esbjerg-overfarten)
Jo nærmere man kommer Calais desto billigere bliver det og billigste
t/r-billet for mc og to personer mellem Calais og Dover er til under 50
Bruxelles-dollars hvor Hoek van Holland-Harwich s.v.j.h. ligger på et par
tusinde kroner. Der er omkring 1000 km til Calais fra grænsen og dét kræver
koncentreret highspeed-touring for at komme frem på en og samme dag; men på
den anden side så er der så mange penge sparet at der er så rigeligt til at
dække de 40-50 Euro som et dobbeltværelse med morgenmad koster undervejs :-|

Summu summarum: Plan C lyder: Gå efter Calais og en overnatning lidt over
halvvejs dernedaf :-|

--
Armand.