"Finn" <post@min.dk> skrev i en meddelelse
news:45cb4832$0$13959$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Jeg er ved at importere en BMW 320d fra Tyskland.
Forståeligt
> Jeg har fået tilsendt en kopi af servicebogen. Men der er lidt der trykker
> mig og det er at sidste olieservice ikke er med et stempel (autoriseret)
> men kun med en underskrift og en dato.
Sikkert klaret i et snuptag hos en "lokal" - spørg BMW
> Bilen har stået stille (kørt ca. 1.000 km) de sidste 3 måneder siden
> sidste service. Er det noget jeg skal være OBS på eller hva'?
Alminelige ting du plejer at checke - de 3 mdr. stilstand bør ikke betyde
noget.
Hvorfor har den det - hvordan ved du det?
(har jeg egentligt aldrig undersøgt)
> Er der andet jeg skal have focus på? (Kender biltypen udemærket men kender
> ikke så meget til tysk forhandlerseriøsitet) Bilen er fra feb. 2004. Kørt
> ca. 120.000 km.
Jeg importerede i 2005 en '03 BMW 530d. Den fik jeg checket km mm hos
BMW i München fordi jeg ikke ville stå med håret i postkassen, hvis der
skulle
være problemer med noget på bilen. Og det blev der faktisk, idet den
traditi-
onelle fejl med display'et opstod på bilen. på grund af stemplerne betalte
BMW.
Det samme gjorde de på en 6 år gammel X5 4,4 V8 grundet at alle stempler
var i bogen.
Så la' være med at købe bilen, hvis ikke der er fuld service, selvom bilen
op-
fylder dine krav til udstyr og andet iøvrigt. "Der kommer ALTID en sporvogn
og en pige til" !