Indbygget original GPS og Schweiz.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-02-07 23:19

Hvordan mon det vil forholde sig hvis jeg kommer til Schweiz med en bil med
original GPS?

Tænkt eksempel:
Jeg triller ned gennem Europa i min Mercedes mit alles drum und drann.
Hvordan når jeg så triller ind i CH-land.
Hvad skal der så gøres?

Ok BJ, det kunne også foregå i Völle

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 07-02-07 23:23

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Jeg triller ned gennem Europa i min Mercedes mit alles drum und drann.
> Hvordan når jeg så triller ind i CH-land.

Du skulle ikke gøre noget.

Mig bekendt kan ingen originalt indbyggede navigationssystemer
(CD/DVD-materialet) fortælle og permanente radarovervågningspunkter.

Jeg kan heller ikke forestille mig, kortmaterialet nogen sinde vil indeholde
disse informationer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-02-07 21:47

BJ wrote:
> [...]

> (CD/DVD-materialet) fortælle og permanente radarovervågningspunkter.
>
> Jeg kan heller ikke forestille mig, kortmaterialet nogen sinde vil

Kortmaterialet henter man på internettet. BMW kører med en navigator, som
ligner Garmins temmelig meget. Jeg tvivler på at bestemte funktioner er
fjernet fordi de er monteret i et bestemt - i dette tilfælde -
motorcykelmærke :)

http://www.funponsel.com/blog/archives/2006/05/02/garmin-streetpilot-2820-gps-navigation-device/

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,

Fra : BJ

Dato : 10-02-07 22:07

KLIP

> [...]
> ligner Garmins temmelig meget. Jeg tvivler på at bestemte funktioner er
> fjernet fordi de er monteret i et bestemt - i dette tilfælde -

Jeg kender ingen originalt indbyggede navigationssystemer som kan loades op
med andet applikationssoftware end det originale.

Hvis jeg kunne det i Volvos, ville jeg kunne boot Windows op på den..

Har du fundet nogen steder, hvor man kan installere andet operativsystem og
applikationer på.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-02-07 00:08

> Jeg kender ingen originalt indbyggede navigationssystemer som kan loades
> op med andet applikationssoftware end det originale.
>
> Hvis jeg kunne det i Volvos, ville jeg kunne boot Windows op på den..

Fri os fra det onde

> Har du fundet nogen steder, hvor man kan installere andet operativsystem
> og applikationer på.?

Det er vel groft sagt 'kun' et spørgsmål om at finde ud af,
hvilken processor der er tale om og så finde systemet.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 00:11

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er vel groft sagt 'kun' et spørgsmål om at finde ud af,
> hvilken processor der er tale om og så finde systemet.

Så må vi da håbe BIOS tillader det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-02-07 15:03

> Så må vi da håbe BIOS tillader det.

Hvis processor og resten af systemet er kendt.
Så er der nogen der kan skrive en ny BIOS.
NB. jeg kan ikke, men ved at det er gjort på PC niveau.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 11-02-07 15:06

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis processor og resten af systemet er kendt.
> Så er der nogen der kan skrive en ny BIOS.

Hvor der er en vilje, er der vel en vej.

> NB. jeg kan ikke, men ved at det er gjort på PC niveau.

Jeg har ikke kendskab til nogen har gjort det ved et original monteret
navigationsanlæg, har du.?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-02-07 22:14

> Jeg har ikke kendskab til nogen har gjort det ved et original monteret
> navigationsanlæg, har du.?

Nope.

--
mvh Uffe