børnesæde - 3 dørs A3
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-02-07 11:41

Hejsa

Min kære kone vil gerne skifte Opel Astraen fra 2001 ud med en lidt
nyere bil med automatgear nu hvor hun til Maj afslutter barselsårlov
og skal til at køre 80-100 km pr dag.

Vi har følgende krav:

Diesel, Automatgear, mellemstørrelsesbil med god sikkerhed, og jeg har
kig på denne A3 1,9 DSG fra 2004 til 12,000€ (ca 90.000 kr ): http://
coches.segundamano.es/fichaI.cfm?id=16366107

Bilen ser jo flot ud og prisen er bestemt fornuftig, men bilen er jo
kun 3-dørs så jeg er ikke sikker på andet end at det er for bøvlet når
den skal bruges ofte til at transportere et lille barn (vores søn er
1½ måned gammel). Er det lige så sikker at transportere et barn på
forsæddet som på bagsæddet - naturligvis med alle de korrekte
børnestole osv?

Andre kommentarer til den A3?

Med venlig hilsen
Lars hoffmann

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 07-02-07 12:01

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> 1½ måned gammel). Er det lige så sikker at transportere et barn på
> forsæddet som på bagsæddet - naturligvis med alle de korrekte

Kun hvis airbaggen for passagersædet er slået fra.

Ebbe

Fra : Leonard

Dato : 07-02-07 13:00

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote:

>Kun hvis airbaggen for passagersædet er slået fra.

Det bliver det ikke lige så sikkert af, men det bliver nogenlunde.
Alle undersøgelser viser at det er sikrest for små børn at sidde i en
bagudvendt stol på bagsædet i højre side. Og det er her sikkerheden
ved kollision.
En anden sikkerhed ved at have barnet på bagsædet er, at det i flere
tilfælde tvinger moderen til at holde ind til siden for at nusse om
barnet, hvor det med en placering på højre forsæde er meget nemmere
lige at række over og give det sutten eller ae det på kinden.
Nogen hævder så at barnet er mere roligt og trygt når det kan se
moderen - det hævder jeg er et spørgsmål om konsekvens, opførsel og i
sidste ende en del af opdragelsen.

--
Leonard

Fra : Anders Majland

Dato : 07-02-07 17:43

> [...]
> Alle undersøgelser viser at det er sikrest for små børn at sidde i en
> bagudvendt stol på bagsædet i højre side. Og det er her sikkerheden

Øeh er det ikke bagsædet i venstre side der statistisk set er sikrest ?

Fra : Leonard

Dato : 07-02-07 23:21

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Øeh er det ikke bagsædet i venstre side der statistisk set er sikrest ?

Måske, det er i hvert fald bagsædet og ikke i midten.

--
Leonard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-07 12:02

Lars Hoffmann wrote:
> [...]
> 1½ måned gammel). Er det lige så sikker at transportere et barn på
> forsæddet som på bagsæddet - naturligvis med alle de korrekte

Mener, at det er pladsen på bagsædet til højre, der er den mest sikre i
bilen.

Derudover, så har bilen jo Airbag o. andet, som skal slås fra, hvis barnet
sidder foran.

Jeg ville aldrig købe en 3-dørs med et lille barn - det er for besmærligt.

Fra : -=JF=- arb

Dato : 07-02-07 15:44

meddelelse news:45c9b1bf$0$49205>

> Jeg ville aldrig købe en 3-dørs med et lille barn - det er for besmærligt.

Helt enig!
For slet ikke at tale om at *hvis* det går galt, så gælder det om at have så
mange døre som muligt når man skal kunne tømme bilen!

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-02-07 16:31

On Feb 7, 3:43 pm, "-=JF=- arb" <oply...@ikke.invalid> wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en

> Helt enig!

Meningen var nu også at ungen skulle sidde foran og ikke omme bag i.
Det er trods alt en kone-bil vi skal have fat i. Hvis der skal mere
end mor+ baby med, vil vi bruge fars bil.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-02-07 19:03

Lars Hoffmann wrote:
> Meningen var nu også at ungen skulle sidde foran og ikke omme bag i.
> Det er trods alt en kone-bil vi skal have fat i. Hvis der skal mere
> end mor+ baby med, vil vi bruge fars bil.

Ok. Det nævnte du jo ikke noget om...

Så er det "bare" det med airbags...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-02-07 21:36

On Feb 7, 7:03 pm, "Morten Fruergaard"

> Ok. Det nævnte du jo ikke noget om...

I skal jo ikke have al informationen på en gang, så kunne vi jo ikke
få en lang diskussion igang

> Så er det "bare" det med airbags...
Jeg tjekker at den kan slås fra manuelt. Jeg må indrømmet at jeg er
brændt lidt varm på den A3 - og så for sølle 12.000 EUR. Jeg tror
endda at hvis jeg er heldig kan jeg få 5000 for min Astra og så ville
det jo være kriminelt ikke at kaste 7000 efter den A3

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Benny

Dato : 07-02-07 22:18

Hej Lars

Gør dig selv en tjeneste og køb IKKE en 3 dørs hvis du skal løfte børn ind i
et barnesæde på bagsædet. Jeg havde en 3 dørs Corolla. Inden at knægten
nåede 5 måneders alderen havde jeg fast tid hos kiopraktoren.
Jeg har anbefalet flere bekendte at skippe de 3 dørs biler inden de bliver
forældre og det hjælper når jeg viser de første 20 regninger jeg har fra
kiropraktoren (ca. 5 måneder).

Benny

Fra : ct

Dato : 08-02-07 09:16

> Gør dig selv en tjeneste og køb IKKE en 3 dørs hvis du skal løfte børn ind
> et barnesæde på bagsædet. Jeg havde en 3 dørs Corolla. Inden at knægten

HØRT!

ct
-der lige har skaffet sig af med den sidste 3-dørs bil

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-02-07 09:33

On Feb 7, 10:18 pm, "Benny" <hojvaelde R E M O V E...@gmail.com>
wrote:
> Hej Lars
>
> Gør dig selv en tjeneste og køb IKKE en 3 dørs hvis du skal løfte børn ind i
> et barnesæde på bagsædet.

Jo tak, det kan jeg forestille mig ikke er praktisk. Barnet skulle
også gerne om på forsæddet.

Med venlig Hilsen
Lars Hoffmann