On 7 Feb., 10:32, Martin Elkjær <mar...@louiseogmartin.dk> wrote:
> Jeg har tidligere været meget lun på en BMW 320D touring, men konen
Uha ja.. jeg har samme problem.. er bare ikke kommet til "tidligere"
endnu (ved ikke om det kommer?).
> mener BMW er en "Brian"-bil - jeg er IKKE enig, men når hun har den
Her er problemet at man "ligger" for meget ned i den. Brian BMW'ere er
typisk 10 år eller ældre og gejlet for hårdt med T-hansen udstyr. At
nogen ikke kan se forskel på en nyere BMW og en jalla-gryde er vel
ikke dit problem. De samme personer vil sikkert sige neej en fed bil
du har fået. Sikke en flot farve(!).
> opfattelse må man jo handle udfra det.
som min nabo plejer at sige "hvis man gør et godt arbejde om natten,
får man lov til meget om dagen".. jeg har fået lov til BMW'en (
-
men er i tvivl om hvad jeg selv helst vil..
> Som alternativ til BMW'en er vi begyndt at kigge på SAAB 9-3/9-5, som
Den kiggede vi også på blandt de første 4, og selvom motoren er fin
fin (SPF'eren = 150hk) og vist nok den samme som i Alfa'en og
Vectra'en.
Vi valgte den fra pga. rattet var "for stort" og forhandleren
(Kolding) mente ikke det kunne gøres mindre?!
Ellers er jeg tosset med designet på den..
> Men hvad skal man vælge ?
gute frage.. jeg er i samme dillemma.
Vi kigger på BMW 320d touring, fed køremaskine men NUL udstyr, fx. kun
A/C (ved BMW skelner de mellem klima (aircon) og aut.klima (det man
normalt kalder klima?)).. motoren i 320'eren er også ret lækker
318d'eren (tror det er samme motor med mindre turbo + anden
motorstyring?) er også ok, men den mangler lidt power (men det kan Per
Mai fra Scantune hjælpe dig med formedelst 3995). Desværre tager de
dog uhyrlige summer (som Audi) for fx. metallak - 15000! Det er jo
latterligt. En BMW eller var det Audi sælger sagde lige ud at de satte
det til den pris fordi det gjorde konkurrenten BMW/Audi (fordi vi
kan..). Selve lakken er jo ikke 10000 kr mere værd end på en
almindelig VAG.
Audi A4 Avant - fed kabine og kvalitetsfornemmelse. Selve gearkassen
og 2,0 tdi'eren er lækker, men slet ikke så kontant og direkte som
BMW'en (men mon ikke den er fornuftig til daglig brug?) - de kører pt.
med en LeMans edition hvor den er sat ned i pris og så har de derefter
hældt alt i udstyr på den, bl.a. oliefyr, aut.klima. Problemet med
modellen er at den ryger ud til næste år.
Alfa 159 SW lækker vogn og flot design. Har et stort bagagerum (sært
for en Alfa?) - men en enormt høj læssekant. Har mange lækre detaljer
i kabinen, men har også et par mærkelige detaljer. Fx kan bagklappen
kun åbnes med fjernbetjeningen eller via en knap i loftet
mellemforsæderne(!).
Saab 9-3 sportcombi, flot design (IMO), specielt baglygterne. Fra 2007
modellen ser den faktisk også lidt(!) moderne ud indvendig! Har
aut.klima og oliefyr i diesella udgaverne.
> Kan man "nøjes" med en 9-3 ?
jada.. køb barnevognen efter bilen istedet for omvendt!
> Er 9-5 en "bedstefar"-bil =
Den ligner noget der er blevet trådt på!
> Holdbarhed (husk vi har kørt Mazda!) ?
Saab tror jeg ikke er noget problem, ej heller BMW og Audi. Håber ikke
det er et problem med Alfa'en da det er den jeg pt. hælder mest til.
> Hirsch ? BSR?
Per Mai! Scantune!
> Plads: Vi skal have en barnevogn
jaja.. gør som Klaus Mikkelsen har gjort ifald det bliver et problem..
<
http://home6.inet.tele.dk/moppe/bvg.html>..
> Totaløkonomi over 3-4 år ?
jaja.. totaløkonomi.. Køb en Peugoën Parlingo.. Den er billig (få
penge at tabe ud fra), har plads og kan fåes i fiine farver.
> Import: Kan det betale sig at importere en max. 1 år fra Tyskland ??
Det tror jeg ikke. Specielt fordi du kan få fornuftige rabatter på nye
biler i dag.
> Synes priserne på SAAB er høje i Tyskland set i forhold til en BMW ??
Udbudet af Saab er nok lavere end BMW'en
> Håber I kan hjælpe lidt inden vi tager på rundtur i weekenden....
god tur og giv gerne respons på jeres tanker!
vh, Erik