Rabat på sprit-ny-introducerede bilmodelle~
Fra : Jan

Dato : 07-02-07 06:53

Kan det lade sig gøre, at få rabat (nedslag i prisen) på
sprit-ny-introducerede bilmodeller?

Antag f.eks. at en forhandler giver rabat på den nye Skoda Roomster, eller
den kommende Toyota Auris.

Er der nogen som har haft succes med det? Eller er det bare en
"drømmesituation"?

Fra : Sætternissen

Dato : 07-02-07 07:23

Prøv det dog !
Den slags afhænger jo altid af kemien mellem køber og sælger - der kan
sjældent drages erfaringer på tværs af den enkelte handel.

Knud

Fra : Jan

Dato : 07-02-07 19:13

"Sætternissen" <sattenisen@bat.lk> skrev:
> Prøv det dog !
> Den slags afhænger jo altid af kemien mellem køber og sælger - der kan
> sjældent drages erfaringer på tværs af den enkelte handel.

Du svarer ikke på mit spørgsmål. Jeg spørg', om der er nogen som helt
konkret har haft succes med det.

Fra : ct

Dato : 07-02-07 07:35

det kan jeg lige love dig for at der er. Det er dog nemmest med
'sælger-modellerne', dvs. Mondeo, Avensis, Passat osv. Kravet er at det skal
heddes ig at den er til firmabil, men der må man bruge sin fantasi.

Da jeg undersøgte hele vejen rundt i den bilstørrelse var rabatten mellem
15 - 80.000

ct

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-02-07 09:32

On Feb 7, 7:13 pm, "Jan" <j...@ingenspamtilmig.dk> wrote:

> Du svarer ikke på mit spørgsmål. Jeg spørg', om der er nogen som helt
> konkret har haft succes med det.

To af mine kollegaer har begge fået over 40.000 kr i rabat på en
spritny VW Passat.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-02-07 09:45

On Feb 7, 6:53 am, "Jan" <j...@ingenspamtilmig.dk> wrote:

> Er der nogen som har haft succes med det? Eller er det bare en
> "drømmesituation"?

Det kan man sagtens. Jeg plejer at få et skriftligt tilbud og så slæbe
det rundt til en 3-4 forhandlere for at se om de kan forbedre det. Så
kan de ligge og byde hinanden ned i pris

Jeg fik omtrent 42,000 Dkr nedslag i min nyindkøbt Renault Grand
Scenic på den måde.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 08-02-07 09:55

Hej

Jan wrote:
> Antag f.eks. at en forhandler giver rabat på den nye Skoda Roomster, eller
> den kommende Toyota Auris.
>
> Er der nogen som har haft succes med det? Eller er det bare en
> "drømmesituation"?

Det kommer an på hvor meget kø der er for at få den nye model. 207'eren
var vist nok så populær, at der ikke rigtig blev givet noget. Corsa tror
jeg til gengæld ikke, at folk stod og ligefrem ventede på, så der skulle
det nok være muligt.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Søren Hansen

Dato : 08-02-07 12:58

Jan skrev:
> Kan det lade sig gøre, at få rabat (nedslag i prisen) på
> sprit-ny-introducerede bilmodeller?

Vi købte en Kia Carnival Camper på premieredagen og fik rundt regnet kr
20000 i rabat i forhold til listeprisen. Det var dog inklusive diverse
ekstraudstyr.
Der var fire måneders leveringstid, så det var ikke fordi de bare SKULLE
af med dem.

Jeg havde på forhånd hørt, at koreanerne generelt er sværere at trykke
på prisen, og der skulle da også mere gemytlig samtale til, end da vi
kiggede på Mazda og diverse europæiske biler.

--
/Søren
http://kiaklub.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-02-07 15:51

"Christian B. Andresen" skriver:

> To af mine kollegaer har begge fået over 40.000 kr i rabat på en
> spritny VW Passat.

Intet problem, en kollega hentede 55kkr. En kammerat har lige fået
Vectra gennem leasingselskabe med 80kkr's rabat (Opel i Randers var klar
til 85kkr, for at komme ind på leasingmarkedet)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 08-02-07 22:59

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Vectra gennem leasingselskabe med 80kkr's rabat (Opel i Randers var klar

hvilket leasing selskab købte han den af? Jeg har set at SAC leasing
angiveligt vil sælge biler - men er der evt. andre?
Jeg har nemlig endnu ikke talt med dem.

Jeg er ved at lægge mig fast på en Alfa 159 SW.. og så var det jo
interessant med nogle gode bud .

vh, Erik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-02-07 23:16

"Erik B. Hansen" skriver:

> hvilket leasing selskab købte han den af?

Ingen, hans arbejdsplads leasede den til ham.

Fra : Jan

Dato : 09-02-07 06:50

"Klaus D. Mikkelsen" skrev:
> Intet problem, en kollega hentede 55kkr. En kammerat har lige fået
> Vectra gennem leasingselskabe med 80kkr's rabat

Jo, Klaus, men så er vi også ude i et blandet erhvervs/privat-køb, ik? Det
jeg mener er, at dit eksempel ikke er en ganske almindelig
privat/forbruger-handel, hvor Hr. og Fru Danmark er ude og handle bil.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-07 18:32

Jan skriver:

> Jo, Klaus, men så er vi også ude i et blandet erhvervs/privat-køb, ik? Det
> jeg mener er, at dit eksempel ikke er en ganske almindelig
> privat/forbruger-handel, hvor Hr. og Fru Danmark er ude og handle bil.

Min kollegas 55kkr var ren privatkøb.