DR live i quicktime - invalid url?
Fra : Thomas

Dato : 08-02-07 20:22

Hey

TIl tider nægter quicktime at åbne:
<http://simulcast.dr.dk/index.php?url=mms://drcluster.jay.net/dr1&bitrate=high>

Samme link i Windows mediaplayer virker umiddelbart, men den player
fryser billedet til tider. Quicktime afpsiller altid 'flydende' når
endelig den åbner linket.

Hvorfor mon Quicktime til tider kommer med 'invalid url'? Løsning?

Thomas

PS: Linket kan jeg ikke få til at virke i VLC eller MPlayer. Alternativer?

Fra : Lyrik

Dato : 09-02-07 01:28

Den 08.02.2007 kl. 20:22 skrev Thomas <neumann@studjur.dk>:

> [...]
>

> Thomas
>
> PS: Linket kan jeg ikke få til at virke i VLC eller MPlayer.

+++++++++++++
Kan det være fordi den står til høj bitrate og din internetforbindelse
ikke kaan følge med?
Men nu vil jeg stille et spørgsmål, for det er første gang jeg ser dr.dk i
Quicktime. Linket kører i min,:Hvordan finder du frem til den url?

Hilsen
jens

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 09-02-07 15:36

Det er fordi DR ikk eunderstøtter Apple ordentligt. De har i en Harddisk
udsendelse lovet at gøre det ved udgangen af marts - tror jeg det var!

Stig

Stig Leerbeck -- www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-07 17:35

Hej Stig

Underligt nok virker det her FULDSTÆNDIG PERFEKT - Jeg er rystet...!!!

Iflg. et interview med Lars Grarup, hævder han, at DR "...vil være klar
med en løsning for Apple brugere omkring 1. maj" - (DRTV1, TVAvisen).

mvh. Erik Richard

Stig Leerbeck wrote:
> Det er fordi DR ikk eunderstøtter Apple ordentligt. De har i en Harddisk
> udsendelse lovet at gøre det ved udgangen af marts - tror jeg det var!

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing

Fra : Thomas

Dato : 09-02-07 15:36

Har forsøgt i lavt bitrate også. Ingen forskel. Samme problem.

Kan ikke erindre hvor jeg har de links fra. Tror det var en her i
gruppen der gav mig dem.

Thomas

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 09-02-07 17:45

Hej Thomas

Thomas wrote:
> Har forsøgt i lavt bitrate også. Ingen forskel. Samme problem.

Som svaret til Stig, - det kører fint her i høj opl., men det er lidt
underligt, for hidtil har jeg aldrig kunnet se noget som helst på DR1 og
DR2... hverken TV eller radio...

> Kan ikke erindre hvor jeg har de links fra. Tror det var en her i
> gruppen der gav mig dem.

Prøv evt. at hente SeaMonkey 1.0.7 eller 1.1 samt seneste Flip4Mac
SeaMonkey 1.0.7
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/seamonkey/nightly/candidates-1.0.7/seamonkey-1.0.7.en-US.mac.dmg
SeaMonkey 1.1
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/seamonkey/nightly/candidates-1.1/seamonkey-1.1.en-US.mac.dmg
Flip4Mac WMV 2.1.033
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/28842

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-07 19:15

Thomas <neumann@studjur.dk> wrote:

> Har forsøgt i lavt bitrate også. Ingen forskel. Samme problem.
>
> Kan ikke erindre hvor jeg har de links fra. Tror det var en her i
> gruppen der gav mig dem.
>
> Thomas

Kan det have noget med Flip4Mac at gøre? Har du dén plug-in?

M.

Fra : Thomas

Dato : 09-02-07 20:41

Yep - har flip4mac.

Kan ikke se hvad jeg skal med seamonkey. Det er min quicktime der er
mærkelig. :-/

Mystisk.

Jeg ser om der er en opdatering til flip4mac...

Thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-02-07 21:45

Hej Thomas

Thomas wrote:
> Yep - har flip4mac.
>
> Kan ikke se hvad jeg skal med seamonkey. Det er min quicktime der er
> mærkelig. :-/

Ikke andet end jeg ofte har bemærket, at SeaMonkey fungerer bedre og
hurtigere med div. nettjenester såsom video og radio end både Firefox og
ikke mindst Safari.

Du kunne evt. også prøve den nyeste Opera og sætte til at identificere
sig som MSIE 6.0 for Windows... - Evt også hente QT 7.1.3 fra Apple og
geninstallere den...

> Mystisk.
>
> Jeg ser om der er en opdatering til flip4mac...

Den, jeg linkede til, er seneste version...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas

Dato : 10-02-07 11:17

Min firefox virker fint hvis jeg kører DR TV via deres hjemmeside.
Problemerne opstår når jeg vil åbne DR Live direkte i quicktime så jeg
kan køre fuldskærm.

Thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-02-07 13:05

Hej Thomas

Thomas wrote:
> Min firefox virker fint hvis jeg kører DR TV via deres hjemmeside.

Det kan jeg så til gengæld ikke få til at virke - hverken med SeaMonkey,
WaMCom X, Fireforx, Opera, safari eller iCab (Opera og iCab sat til at
identificere sig som MSIE 6.0), - og det på 3 forskellige maskiner,
hvoraf den ene pt. kun har en fuldstændig clean 10.4.8...

> Problemerne opstår når jeg vil åbne DR Live direkte i quicktime så jeg
> kan køre fuldskærm.

Det er til gengæld intet problem på den her dual G4/1,8ghz med et
'sølle' 32mb grafikkort og en 24" widescreen skærm + QuickTime Pro 7.1.3...

Hm, kommer til at tænke på... - hvor hurtig en forbindelse har du? - Min
er en 6mbits, - véd så ikke, om det kan være sådan noget, der spiller ind...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 10-02-07 13:15

> [...]

> Min firefox virker fint hvis jeg kører DR TV via deres hjemmeside.
> Problemerne opstår når jeg vil åbne DR Live direkte i quicktime så jeg

Så skal du godt nok ha´ en lille skærm med en _meget_ lav opløsning,
hvis du vil ha´ noget ud af det.

M.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-02-07 10:37

Thomas <neumann@studjur.dk> wrote:

> Hvorfor mon Quicktime til tider kommer med 'invalid url'? Løsning?

Ingen løsning, blot en oplysning om at jeg oplever det samme men div.
links fra DR.

--
Mvh Martin

Fra : Thomas

Dato : 11-02-07 21:18

Nu virker den igen. Har gjort absolut intet. Det er mystisk med det her
problem.

Thomas