Re: Bedste ekstern harddisk til Mac Mini
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 08-02-07 09:09

> Der er ingen ventilation der.

Jeg har en Quicksilver og nok er den stor, men der er ikke meget ventilation
i kabinettet. I hvert fald ikke der hvor der er brug for det.

Jeg fik en overraskelse da jeg målte temperaturen. Og jeg har en ret ny
Maxtor Diamondmax Plus 9 disk som næsten er stået af - sandsynligvis p.gr.sf
varme.

Temp. i disk lå på mellem 40 og 50!

Og lige der oppe under CD-ROM drevet er der, som Morten skriver, desværre
ingen ventilation.

Nu kommer det jo osse an på, hvad du skal bruge den til. Måske kan du lade
diskene hvile, når de ikke bruges?

Mvh Mikael Kern

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-07 11:00

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Jeg har en Quicksilver og nok er den stor, men der er ikke meget ventilation
> i kabinettet. I hvert fald ikke der hvor der er brug for det.

Jeg har også en Synology 101g+ netværksharddisk, og en eSATA harddisk
ved siden af.

Synologyens »fan« arbejder kun når temperatoren bliver for høj - i
praksis kun når der læses eller skrives fra den.

eSATA harddisken er slet ikke forsynet med en »fan«, og det var der kun
problemer med da jeg i sommers skulle tage sikkerhedskopi af hele
netværksharddisken. Efter fire timer stod den af, og rapporterede fejl.
Siden hedebølgen har der ikke været problemer.

De ekstra rammer er til at placere i bunden af QuickSilveren, til
venstre for den ramme der fra starten var placeret i bunden længst til
højre. Quicksilveren er faktisk beregnet til det ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 08-02-07 23:24

> [...]

> venstre for den ramme der fra starten var placeret i bunden længst til
> højre. Quicksilveren er faktisk beregnet til det ...

Nej.

Ikke hvis du bruger harddiskene. Hvis du sætter dem alle til at spinne down,
når de ikke bruges, så måske. Men hvis de kører hele tiden, bliver de MEGET
varme, når man stabler dem.

Og hele blæser systemet i en QS er fejldesignet fra start af. Lissom i den
senere MDD (som larmer endnu mere end QS).

mvh. Mikael Kern