Udgående postserver problem....
Fra : Magnus

Dato : 07-02-07 21:23

Har jeg gjort noget forkert når jeg har opsat min emailkonto?

Det på en bærbar hvor jeg kommer meget omkring og gør brug af mange
forskellige internetforbindelser. Jeg kan sagtens hente emails men når jeg
skal sende en så kommer der en fejl undtagen når det foregår via min egen
Cybercity forbindelse.

Det er lidt skidt jeg ikke kan sende på andre forbindelser og når jeg ikke
ved hvilken udbyder/internetforbindelse jeg er tilsluttet kan jeg ikke rette
den udgåede postserver til den rigtige.

Er det et standard problem og er der en løsning på problemmet?

/Magnus

Fra : Holst

Dato : 07-02-07 22:29

Magnus wrote:

> Har jeg gjort noget forkert når jeg har opsat min emailkonto?

Næppe.

> [...]
> skal sende en så kommer der en fejl undtagen når det foregår via min egen

Fordi Cybercity kræver, at du er på en Cybercity-opkobling for at
benyttes deres SMTP-server - det gør de for at undgå, at deres
SMTP-server bliver brugt til at spamme fra.

Du kan eventuelt undersøge, om Cybercity også har en SMTP-server, som du
skal logge på for at kunne bruge.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-02-07 22:25

Magnus wrote:

> [...]
> skal sende en så kommer der en fejl undtagen når det foregår via min egen

Opret dig en Gmail konto. Derved kan du bruge Googles mailserver
(smtp.gmail.com) til at sende fra istedet for CC's.

> Er det et standard problem og er der en løsning på problemmet?

Tjae... CC's server _burde_ jo egentlig tage imod, når man giver den det
rigtige brugernavn/password.

--
Mvh. Lars

Fra : L.E.P.

Dato : 09-02-07 14:23

Wed, 7 Feb 2007 21:23:03 +0100, skrev "Magnus"
<arnason_fjern@email.dk> :

> [...]
>den udgåede postserver til den rigtige.
>
>Er det et standard problem og er der en løsning på problemmet?

Prøv at sætte hak ved 'Min server kræver godkendelse' .

Hilsen Lars