Google fjerner begrænsninger på Gmail
Fra : KPN

Dato : 07-02-07 14:59

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-02-07 15:42

KPN skrev:

> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29949

<citat>
»Email er den anden mest populære aktivitet på internettet i
Europa og vi er henrykte over at kunne gøre vores Gmail service
tilgængelig for alle i Danmark og dermed gøre det muligt for
danskerne at kommunikere på deres eget sprog,« siger Peter Friis,
manager for Google i Danmark.
</citat>

Jeg har kommunikeret på dansk siden jeg var et års tid, og jeg
har kommukeret på dansk i mail lige siden jeg skrev den første.

Hvad har han gang i?

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 07-02-07 15:47

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>
> Jeg har kommunikeret på dansk siden jeg var et års tid, og jeg
> har kommukeret på dansk i mail lige siden jeg skrev den første.

Han siger da bare sandheden. At danskerne vil have mulighed for at
kommunikere på dansk. Der er intet nyt i det, men ikke desto mindre er
det sandt.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-02-07 16:01

Holst skrev:

> Han siger da bare sandheden. At danskerne vil have mulighed for at
> kommunikere på dansk. Der er intet nyt i det, men ikke desto mindre er
> det sandt.

Det er ikke helt rigtigt. Han siger at de gør det muligt. Det gør
de ikke, for det har været muligt hele tiden.

De gør det heller ikke muligt at kommunikere, og de gør det ikke
engang muligt at udveksle mails. Enhver dansker der har en
internetkonto, har mindst én mailboks i forvejen uafhængigt af
Google.

At gøre noget muligt kan man kun hvis det hidtil har været
umuligt.

--
Bertel

Fra : Erling S.

Dato : 07-02-07 16:23

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
> Google.
>
> At gøre noget muligt kan man kun hvis det hidtil har været

Hej.
Ja, han lader ikke til at kunne formulere sig rigtigt, den gode
manager Peter Friis.
Han mener temmelig sikkert, at Google Email er med Dansk brugerflade,
for det andet er jo noget forfærdentligt sludder.
Alle danskere kan vel kommunikere på dansk uanset hvilken email-
klient man bruger
Jeg kan ikke se, hvad det har med Googles service at gøre.
/Erling

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-02-07 17:03

Erling S. skrev:

> Han mener temmelig sikkert, at Google Email er med Dansk
> brugerflade, for det andet er jo noget forfærdentligt sludder.

Adskillige andre webmailudbydere har haft danske brugerflade i åre-
vis, så jeg synes stadig det er noget sludder at udråbe det til en
glædelig nyhed.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Tv-fri medielicensbetaler

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 10-02-07 00:14

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Adskillige andre webmailudbydere har haft danske brugerflade i åre-
> vis, så jeg synes stadig det er noget sludder at udråbe det til en
> glædelig nyhed.

Det er vel bare den måde, man taler på som (over)selvbevidst virksomhed.

Jeg synes der er langt større grund til at undre sig over den følgende
sætning i artiklen, som er journalistens egen:

"Den mest populære aktivitet på nettet er søgning med 86 procent, mens
e-mail kommer lige efter med 77 procent."

Dét kan man da kalde nonsens.

Mikkel

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 07-02-07 18:40

On Wed, 07 Feb 2007 16:22:38 +0100, "Erling S."
<erling.nospam@xmail.com> wrote:

> [...]
>Han mener temmelig sikkert, at Google Email er med Dansk brugerflade,
>for det andet er jo noget forfærdentligt sludder.

Det har den nu også været temmelig lang tid.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-02-07 19:08

Poul Erik Lindaa skrev:

> Det har den nu også været temmelig lang tid.

Jep, nu kan alle blot åbne en konto uden at skulle inviteres først.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Tv-fri medielicensbetaler

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-02-07 16:00

Holst skrev:

> Han siger da bare sandheden. At danskerne vil have mulighed
> for at kommunikere på dansk. Der er intet nyt i det, men ikke
> desto mindre er det sandt.

Det har vi haft mulighed for i årevis. At man nu kan oprette en
Gmail-konto uden forudengående invitation ændrer ikke en tøddel på
dette, og mandens udsagn virker både irrelevant og uforståeligt.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Tv-fri medielicensbetaler

Fra : gil

Dato : 12-02-07 18:35

Den 07-02-2007 14:59, skrev KPN:

> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=29949

Har du et link til tilmelding?

--snip--
2. Hvordan tilmelder jeg mig? Hvornår kan jeg få en Gmail-konto?

Vi tilbyder i øjeblikket kun Gmail som en del af en eksempeludgave og
begrænset test. Vi har ikke oplysninger om, hvornår Gmail vil blive
gjort mere bredt tilgængelig, da dette delvist afhænger af resultaterne
af testen.
--snip--

--
gil