Forhindre auto-afsendelse af e-mail
Fra : Ejvind Faerk

Dato : 07-02-07 12:42

Hej.

(Outlook 2003)

Jeg ønsker selv at styre, hvornår en e-mail afsendes.

I forbindelse med en genopsætning af min e-mail (Cybercity), mistede jeg
denne mulighed.

I "Indstillinger" - fanen "konfiguration af e-mail", har jeg fjernet
fluebenet i "Send såsnart der er etableret forbindelse". Alligevel stryger
den ventende besked afsted inden for det minut jeg har stillet den til at
sende/modtage.

Hvad er det så lige jeg har glemt?

vh EF

Fra : Viggo

Dato : 07-02-07 13:51

"Ejvind Faerk" <dsl175966@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fluebenet i "Send såsnart der er etableret forbindelse". Alligevel
> stryger den ventende besked afsted inden for det minut jeg har stillet den

Den gør jo kun det, du har bedt den om - at sende og modtage hvert minut.
Jeg tror følgende vil hjælpe:
Funktioner / Indstillinger / Konfiguration af e-mail / Send-modtag / Rediger
/ Fjern flueben i "send emner"

--

Venlig hilsen
Viggo

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 07-02-07 19:11

Tak -

men nu forbliver beskeden i udbakken, når jeg trykker "send/modtag".

Jeg vil gerne have den til at checke 1 gang pr. minut, men kun at afsende
når jeg trykker "Send/modtag" som den gjorde før mit indgreb.

vh. EF

Fra : Viggo

Dato : 08-02-07 13:23

> [...]
>
> Jeg vil gerne have den til at checke 1 gang pr. minut, men kun at afsende
> når jeg trykker "Send/modtag" som den gjorde før mit indgreb.

- du skal nok gå ind i Send/modtag og vælge "Send alt".

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 08-02-07 17:22

Jeg kan sagtens få beskederne af sted, men kun ved at sætte fluebenet igen,
men så er jeg lige vidt --- Beskeden stryger af sig selv igen. Førhen kunne
jeg som anført nøjes med at automat-modtage, og så have mine udgående
liggende sikkert hos mig selv, indtil jeg synes de skulle af sted.

Fra : Viggo

Dato : 08-02-07 18:20

> [...]
> Førhen kunne jeg som anført nøjes med at automat-modtage, og så have mine
> udgående liggende sikkert hos mig selv, indtil jeg synes de skulle af
Så kan jeg desværre ikke hjælpe - jeg har ikke flueben i feltet.

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 08-02-07 21:31

ok - tak alligevel

Fra : Ejvind Faerk

Dato : 08-02-07 21:32

ok - tak alligevel!

Fra : L.E.P.

Dato : 09-02-07 14:09

Thu, 8 Feb 2007 17:21:47 +0100, skrev "Ejvind Faerk"
<dsl175966@vip.cybercity.dk> :

> [...]
>jeg som anført nøjes med at automat-modtage, og så have mine udgående
>liggende sikkert hos mig selv, indtil jeg synes de skulle af sted.

Gem dine mails i mappen Kladder indtil de er klar til at blive sendt.
Det er faktisk det mappen er beregnet til
Og jeg vil gætte på at der findes en knap på standard-værktøjslinjen
der gør det automatisk. Hos mig (Outlook 2000) ligger den endda lige
ved siden Send-knappen.

Hilsen Lars