Øh og så var der lige: Grafikkort m/u SLi,~
Fra : Ukendt

Dato : 08-02-07 01:08

Kære gruppe,

"Hvis jeg vil have den fulde udnyttelse af Windows Vista's grafiske
herligheder"

- er min antagelse så korrekt, når jeg tror at have fundet ud af, at jeg
først skal sikre mig, at bundkortet understøtter fx.

PCI-Express x 16, dernæst, om det understøtter
SLI eller Crossfire grafikkort (for udnyttelse af 2 grafikkort til en
monitor)
og at grafikkortet endvidere understøtter HDCP/HDMI

- dersom jeg vil have den fulde udnyttelse af Windows Vista - se denne
artikel: http://www.computergeil.dk/?artikelid=4451, hvori der skrives, at
"Billedet vil være sløret, hvis skærmen ikke er Digital Content Protection
(HDCP) kompatibel".

På Asus webside omkring grafikkort skriver de om HDCP og HDMI, at det er
vigtigt at vælge denne standard, hvis man vil have det korrekte billede på
sin monitor - i bredformat altså.

Når så Asus skriver, at deres grafikkort EN7600GT SILENT/2DHT/256M er
"bygget til Windows Vista"
(http://www.asus.com/products4.aspx?modelmenu=1&model=1097&l1=2&l2=6&l3=271)
- men hverken indeholder DHCP eller HDMI i sine specifikationer - så føler
jeg, at mine antagelser stort set er gået vild i skoven sammen med
grafikkortspecifikationerne.

Er der en af jer derude, som kan fortælle mig, hvad jeg skal vide om
ovennævnte - og som er korrekt.

Der er jo snart så mange varebeskrivelser hvori der står, at produktet er
"Windows Vista ready", men ikke specifikt hvad det er, der er "ready" -
driverne måske?

Venlig hilsen
Annie

Fra : PA

Dato : 08-02-07 18:56

"Annie" <inni(snabela)grafisk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Venlig hilsen
> Annie
>

> Du har sådan set ret i din antagelse omkring Vista og Grafikkort.
Grafikkort producenterne holder igen med at lave HDMI m. HDCP
1.3 .Bemærk at du skal også have HDCP på skærmen.Hvis du vil kunne
se Blue ray el. HDDVD.
Mon ikke der snart kommer nogle nye kort på markedet som
er mere Vista klar evt. uden støjende kølere og varmeafgivelse
som de nye 8800 GPUer.

MVH PA