Opsigelse af Duét abb. ?
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-06-01 10:06

Hej

Ja, det har ikke meget med telefonteknik at gøre, men alligevel...

Er der nogen der har erfaring med at opsige et Duét abonnement hos TDC ?
- Hvad sker der med det/de tilknyttede mobiltelefoner ? - Ophører de,
eller overføres de til et alm. mobil abonnement ?, måske med fornyet 6
mdr. bindingstid ?

Årsagen til mit ? er at man i forbindelde med nummerportabilitet som jo
træder i kraft imorgen, _IKKE_ kan flytte mobilnumre som er tilknyttet
Duét. Duét abb. skal først være opsagt hos TDC, og så kunne man jo
frygte det værste, f.eks. at mobilnumrene 'forsvandt' ...

--
M.v.h. Ole®

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 30-06-01 10:51

On Sat, 30 Jun 2001 11:05:55 +0200, Ole Rasmussen <ole@rasmussen.org>
wrote:

> [...]
>- Hvad sker der med det/de tilknyttede mobiltelefoner ? - Ophører de,
>eller overføres de til et alm. mobil abonnement ?, måske med fornyet 6
Jeg ville spørge TDC. De bør jo vide hvad der sker med de mobilnummere
der er tilknytter Duet.
/Hans

Fra : cr

Dato : 30-06-01 11:28

Det er da vist for nem en løsning!!!!!!!!!!

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-06-01 15:35

Hej

Hans Kjaergaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Jeg ville spørge TDC. De bør jo vide hvad der sker med de mobilnummere
>der er tilknytter Duet.

Ja selvfølgelig, nu er det dog ofte sådan at hvis man spørger 4
forskellige medarbejdere i TDC om det samme, så får man oftest 4 meget
forskellige svar ! - Derfor ville jeg hellere ha' et svar fra en der
havde prøvet det "på sin egen krop" og dermed ved hvad der sker...

--
M.v.h. Ole®

Fra : nikolaj borg

Dato : 30-06-01 16:18

"Ole Rasmussen" <ole@rasmussen.org> wrote in message

> [...]
> forskellige svar ! - Derfor ville jeg hellere ha' et svar fra en der
> havde prøvet det "på sin egen krop" og dermed ved hvad der sker...

Hvis du få forskellige svar vil jeg foreslå dig at stile mod at få noget på
skrift eller i det mindste navnet på den, du har talt med. Så er du noget
bedre stillet, hvis der skulle opstå tvivl.

/Nikolaj

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 01-07-01 20:42

Det er ikke nødvendig at opsige sit Duet abb.. det gør den du skifter
til
for dig.

Jan Köpke Sørensen
E-mail jankopke@post5.tele.dk
http://home5.inet.tele.dk/jankopke
ICQ 2762895
Fax to my e-mail +1 208 275 2121

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 01-07-01 22:58

Hej

"Jan Køpke Sørensen" <jankopke@post5.tele.dk> wrote:

>Det er ikke nødvendig at opsige sit Duet abb.. det gør den du skifter til
>for dig.

Nja, det er lige netop det der er problemet, for netop når det gælder
Duét så skal man selv opsige det, ifølge info på Telmore's hjemmeside

En anden svarede at det sagtens kan føres tilbage til et alm. mobilabb.
ja, men ? er så om det regnes for nyoprettet, og dermed 'låst' i 6
måneder ?

--
M.v.h. Ole®

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 04-07-01 22:34

Hvis det er denne sætning du mener(dit mobilnummer indgår i en DUET
sammenkobling. DUET sammenkoblingen skal først opsiges.)
betyder det at din duet ikke må være aktiv den dag du opsiger abb. altså må
din tlf. ikke være koblet om til duet.

Fra : Lars Christensen

Dato : 01-07-01 01:26

wrote:

> [...]
>Duét. Duét abb. skal først være opsagt hos TDC, og så kunne man jo
>frygte det værste, f.eks. at mobilnumrene 'forsvandt' ...

Jeg var fornylig i min lokale Telebutik og opsagde mit Duet abb. Den
flinke dame i butikken spurgte om jeg ville overføre mit mobilnr til
et alm. mobilabb. Så det kan sagtens lade sig gøre.

Lars

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 04-07-01 19:24

Hej

> [...]

>Er der nogen der har erfaring med at opsige et Duét abonnement hos TDC ?
>- Hvad sker der med det/de tilknyttede mobiltelefoner ?

Da der tilsyneladende ikke er nogen der har erfaring med ovenståede, kan
jeg jo passende fortsætte med at kommunikere lidt med mig selv hér, i
det håb at det måske kan ha' bare lidt interessen for andre.

Jeg har nogle gange i denne uge været i kontakt med TDC kundersevice, og
det er skam slet ikke så let som forventet.

Man har hos Duét kundeservice faktisk ingen forholdsordre om hvad der
skal ske, men man" tror nok" at enten ophører mobilnummeret, og er
dermed 'tabt' - eller hvis man fortsat vil have mobiltelefon, bliver
nummeret overført til et abonnement hos TCD Mobil, som nyoprettet, og
dermed med 6 mdr. bindingstid.

Og der kan selvfølgelig ikke være rigtigt, idet det sættet Duét kunder i
den situation at de ikke kan skifte udbyder med samme nummer før om et
halvt år. - Den seneste medarbejder jeg snakkede med lovede at
undersøge sagen nærnere og ringe tilbage, det gjorde hun idag, og
overstående udlægning ,er den procedure som TDC vil følge.

Jeg har derfor d.d. skrevet til Telestyrelsen for at få en udtalelse
derfra.

--
M.v.h. Ole®