Problemer med netværk
Fra : Monty\(7000\)

Dato : 05-02-07 22:08

Hejsa

Jeg har 2 maskiner der er på et lukket netværk (ingen internet). Den ene
maskine kører xp pro og den anden win98. Begge maskiner kan sagtens se
hinanden og gå ind på hinandens drev.

Nu til mit spørgsmål. Når de spiller Command and Conquer kan de ikke få
netværket til at fungere. Hvis den ene creater et spil kan den anden se at
spillet er der men når han vil joine får han enten at vide: serveren timeout
eller at hans serieal allerede er i brug.

Nogen der ved om der plejer at være problemer med det spil? Hvad betyder det
at hans serieal allerede er i brug? Den er jo forbundet via Lan.

Anyone??

Monty

Fra : Bruno

Dato : 06-02-07 00:20

Monty(7000) wrote:
> [...]
>
> Nogen der ved om der plejer at være problemer med det spil? Hvad betyder det
> at hans serieal allerede er i brug? Den er jo forbundet via Lan.

For at spille kræver det to eksemplarer af spillet, ikke bare to
installationer af det samme eksemplar. Det "serial" der hentydes til som
værende er i brug er serienumret som indtastes under installationen, det
kan kun anvendes på en computer ad gangen.

Mvh
Bruno

Fra : Laziter [9440]

Dato : 06-02-07 00:47

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> [...]
> værende er i brug er serienumret som indtastes under installationen, det
> kan kun anvendes på en computer ad gangen.

Det er ikke helt korrekt, RA2 og TS f.eks. kan bruges på 2 maskiner, det gør
jeg ihvertfald her hos mig uden problemer.
Der skal bare en CD i hver maskine og så kører det, EA tilkendegiver da også
at dette er lovligt.

Hvad fejlen så kan være har jeg ingen idé om, det burde bare køre når begge
maskiner kan "se" hinanden..

Mvh
Benjamin

Fra : Monty\(7000\)

Dato : 06-02-07 17:19

Hvad med Command and Conquer? Kender I noget til om det samme gælder der for
umiddelbart lyder Brunos forklaring meget sandsynligt da der er en
installationer på begge maskiner men kun 1 cd?

Monty

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 06-02-07 17:30

"Monty(7000)" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med Command and Conquer? Kender I noget til om det samme gælder der
> for umiddelbart lyder Brunos forklaring meget sandsynligt da der er en
> installationer på begge maskiner men kun 1 cd?

Har du prøvet og disable WinXP's indbyggede firewall ? Start -
indstillinger - kontrolpanel - Windows Firewall - Sæt prik i "slået fra"

Jacob

Fra : Laziter [9440]

Dato : 06-02-07 17:43

> [...]
> for umiddelbart lyder Brunos forklaring meget sandsynligt da der er en
> installationer på begge maskiner men kun 1 cd?

Der skulle gerne være 2 CD'er.. Men det kommer jo an på hvilken Command &
Conquer vi snakker om her..
C&C1 har en GDI og en NOD CD
C&C2 (Tiberian Sun) har det samme, dog kræver udvidelsen flere eksemplarer
for at virke.
Red Alert 1 har en Allies og en Soviet CD, igen udvidelserne skal man have
flere af.
Red Alert 2 det samme, gælder også for udvidelsen.
Generals ved jeg ikke hvor mange CD har, jeg har kun DVD udgaven med alle
C&C spil på.

Mvh
Benjamin

Fra : Kim B.S.

Dato : 06-02-07 19:17

> [...]
> spillet er der men når han vil joine får han enten at vide: serveren
> timeout eller at hans serieal allerede er i brug.

Jeg mener helt bestemt, at C&C bruger IPX og ikke TCPIP protokollen.
Men jeg er ikke sikker.
Hilsen Kim.

Fra : Bruno

Dato : 06-02-07 19:59

Kim B.S. wrote:
> Jeg mener helt bestemt, at C&C bruger IPX og ikke TCPIP protokollen.
> Men jeg er ikke sikker.

Det var også min tanke at problemet skulle findes der, men efter at være
nået ned til det med "serial" kom jeg frem til der nok var tale om C&C
Generals og ikke noget med netværksprotokoller.

Mvh
Bruno

Fra : Monty\(7000\)

Dato : 06-02-07 21:36

> Det var også min tanke at problemet skulle findes der, men efter at være
> nået ned til det med "serial" kom jeg frem til der nok var tale om C&C
> Generals og ikke noget med netværksprotokoller.

Jeg har lige forespurgt og det er C&C Generals. Vil det sige at de skal
bruge 2 cd`er når de spiller den?

Monty

Fra : Laziter [9440]

Dato : 06-02-07 21:49

> Jeg har lige forespurgt og det er C&C Generals. Vil det sige at de skal
> bruge 2 cd`er når de spiller den?

Jeg tog lige et hurtigt tjek hos en ven..
Ja det kræver 2 CD'er at spille det over netværk, et unikt serial per PC.

Mvh
Benjamin