BF2 betingelser for højere rank
Fra : Hagar

Dato : 28-01-07 00:17

Hej

Vi er flere der undre os over hvordan der bedømmes når man skal have højere
rank og have vores medaljer. Der er flere af os der har opfyldt de
forskellige krav der stilles, men får ikke hvad vi skal have. Findes der er
side hvor man kan læse mere om point fordeling og andet, så man kan blive
klog på det hele.
For at tage bare et eksempel, så har jeg spilet over 100 timer som specop,
og jeg har haft over 40 kills som samme, men jeg får ikke min guld medalje.
En anden har næsten samme antal point som jeg, og har spillet nok til at
skulle have en højere rank, men det udebliver.
Det er noget underligt noget, så vi ville gerne kunne læse lidt om hvordan
og hvorledes.

Hagar

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 28-01-07 01:11

Hagar skrev:
> [...]
> skulle have en højere rank, men det udebliver.
> Det er noget underligt noget, så vi ville gerne kunne læse lidt om hvordan

Hejsa

Kan du på http://www.bf2s.com

ang. din specops badge skal 100 timer opfyldes samt skyde 40 som specop
i 1 runde før du får den. Når der på bf2s.com står IAR er det i en
runde. Hvad ang. stigning af rank skal man gerne lidt over før der sker
noget gerne en 50 til 100 points ellers hjælper det lige ofte at logge
ud og logge ind igen eller vente til dagen efter. Men check UBAR ud på
bf2s.com, der står forklaring på alle badges, ribbons, ranks mv.

Hygge

[C&B]AngelFire

Fra : Hagar

Dato : 28-01-07 02:25

> [...]
> logge ind igen eller vente til dagen efter. Men check UBAR ud på bf2s.com,
> der står forklaring på alle badges, ribbons, ranks mv.

Takker for svar
Det med den rank, der er det sådan at han er langt over det der kræves, min
ser sådan ud http://bf2s.com/player/77012924/ og hans
http://bf2s.com/player/45804613/ men vi har ikke samme rank, og det virker
lidt underligt.

Hagar

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 28-01-07 02:51

Hagar skrev:

> Takker for svar
> Det med den rank, der er det sådan at han er langt over det der kræves, min
> [...]

Hejsa

Nej det gør det engtlig ikke da der er 2 forskellige ranks når man
runder de 20.000 som noget med hvilke badges man har i basic, hvilken en
af dem man får tildelt.

Gunnery sergent skal man bare runde de 20.000
First sergent skal man runde de 20.000 samt have Basic Knife Combat
Badge, Basic Pistol Combat Badge, Basic Assault Combat Badge, Basic
Anti-tank Combat Badge, Basic Sniper Combat Badge, Basic Spec Ops Combat
Badge, Basic Support Combat Badge, Basic Engineer Combat Badge, Basic
Medic Combat Badge

Har man ikke alle de basic awards når man runder de 20.000 bliver man
kun gunnery sergant. Der er en del af ranksene hvor der er flere ranks
af ved samme global score nogen er der kun en andre 2 og andre igen 3.
hvor den 3. bliver tildelt af EA. Du har så haft alle de awards du
skulle have for at få den advance rank som de kalder det, hvor han ikke
har haft det. Runder selv snart de 20.000 og får også den advance rank,
gad man havde så meget tid til BF2 som ens bedre ½del som er 1st
Lieutenant. Måske man bare skulle lame lidt på ens Infantry server
imorgen og skrabe de ca 1600 points sammen man mangler. Men et lille
hint vil i gerne stige hurtig i global rank, så hop ind på nogle
infantry servere, det giver godt, dog skal man være opmærksom på har man
aldrig sat sine ben på en infantry server før, så er det et helt anden
klientel og spillertyper der er på sådanne servere.

Men kig evt. under ranks det forklare alt om dem og hvilke man skal have
basic badges af det for at få advance rank, hvilke veteran badges for at
få advance rank, samt hvilke expert badges for at få advance rank, så er
man lidt forberedt. Har selv brugt bf2s.com i et godt stykke tid og
syntes den er meget nyttig hvis man kommer itvivl om noget.

Fortsat god weekend

[C&B]AngelFire

Fra : Hagar

Dato : 28-01-07 10:17

> [...]
> man lidt forberedt. Har selv brugt bf2s.com i et godt stykke tid og syntes
> den er meget nyttig hvis man kommer itvivl om noget.

Jeg har været på en "kniv og pistol" bane, og ja, det er noget helt andet at
spille sådan et sted, og det var der jeg fik min basic knife forvandlet til
expert på en lille eftermiddag
Hvor spiller i når i spiller, for jeg er færdig med TV2 serverne, for der er
da kommet uretfærdighed så det gør ondt. I øjeblikket er det Jolt serverne
der må ligge skind til når vi spreder "hygge"

Hagar

Fra : Mikael Schøler

Dato : 28-01-07 11:03

Hagar wrote:

> [...]
> da kommet uretfærdighed så det gør ondt. I øjeblikket er det Jolt serverne
> der må ligge skind til når vi spreder "hygge"

min tidligere klans server:
http://game-monitor.com/GameServer/81.7.176.143:16569/Damage_DK.html

de er altid glade for besøg, især folk der spiller for hyggens skyld og
fair.

Fra : Hagar

Dato : 28-01-07 12:47

> min tidligere klans server:
> http://game-monitor.com/GameServer/81.7.176.143:16569/Damage_DK.html
>
> de er altid glade for besøg, især folk der spiller for hyggens skyld og
> fair.

For hyggens skyld, jeg spiller for at vinde
Jeg ved hvad du mener, og jeg vil da kigge ind og se om det er noget. Fair
spille jeg/vi altid, vi savner til tider servere hvor der ikke bliver lavet
så mange teamkills som der gør til tider på de servere vi spiller på nu. Jeg
så en i går der havde -279, at sådan en gut ikke bliver bannet fra alle
servere er mig en gåde.

Hagar

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 28-01-07 14:12

Hagar skrev:

> [...]
> så en i går der havde -279, at sådan en gut ikke bliver bannet fra alle

Hejsa

PÅ vores server ryger folk automatisk ud hvis de har lavet 3 teamkills
eller har -10 i score hvor de så bliver temp bannet runden ud, så de
køre sikkert ikke med BF2CC Deamon som vi køre med på vores servere hvor
disse settings kan sættes. Punish for teamkill er slået fra, da for
mange efter vores mening bare default punisher selvom det måske var
deres egen skyld så som at vade ud foran en jeep uden af se sig hverken
til højre og venstre, hvor folk så kun får de -2 for teamkill og ikke -4
som ved punish. Hvis vi i ny og næ ikke havde ryddet op i banlisten på
vores 64 slots havde vi nok været op omkring de 1000 bans idag.

Ligeledes har vi teamspeak server samt irc kanal hvor folk kan få fat i
en admin, hvis der skulle være problemer på vores servere og ingen
admins er på serveren.

Ip'ere: 81.7.177.40:16567 & 16569

Hygge

[C&B]AngelFire

Fra : Lars Jensen

Dato : 28-01-07 17:15

Hagar skrev:

> Jeg har været på en "kniv og pistol" bane, og ja, det er noget helt andet at
> spille sådan et sted, og det var der jeg fik min basic knife forvandlet til
> expert på en lille eftermiddag

Bare lige så du ved det - så er Knife and Pistol bestemt ikke det samme
som en infanty only server! Faktisk er Knife And Pistol serverne imod
EA's BFROE (BattleFields Rules Of Engangement), og nappes man på en
sådan server, med screenshots som sendes til BFROE.COM, så er man i
risiko for at få sine stats wiped!

Det er statspadding så det gør en ting :)

Så, man skal lige overveje inden man går igang med disse servere.

Jeg ved ikke hvor meget EA kigger på BF2 længere - de samme K&P Only
servere er også opstået på BF2142.

> Hvor spiller i når i spiller, for jeg er færdig med TV2 serverne, for der er
> da kommet uretfærdighed så det gør ondt. I øjeblikket er det Jolt serverne
> der må ligge skind til når vi spreder "hygge"

Er hoppet fra BF2 til BF2142 - og der er også flere servere som er
latterlige at spille på, på grund af admins der laver regler som ikke
opfylder BFROE....

> Hagar

Lars B

Fra : Hagar

Dato : 28-01-07 22:11

> [...]
>
> Er hoppet fra BF2 til BF2142 - og der er også flere servere som er
> latterlige at spille på, på grund af admins der laver regler som ikke

Jeg spiller heller ikke på den/de servere mere, efter at andre har fortalt
det samme som dig

Hagar

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 28-01-07 18:09

Hagar skrev:

> [...]
> da kommet uretfærdighed så det gør ondt. I øjeblikket er det Jolt serverne
> der må ligge skind til når vi spreder "hygge"

Forskellen på knife og pistol server og så infantry er at infantry
servere er lovlige, er knife og pistol servere ikke. Er man uheldig at
EA ser hvem der er inde og game på den knife og pistol server som er
blevet rapportere til dem, ja så kan man risikere at få nulstillet sine
stats, da det bliver sammenligenet med statspadding.

Hygge

[C&B]AngelFire

Fra : Brian K

Dato : 04-02-07 23:51

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til dem, ja så kan man risikere at få nulstillet sine stats, da det bliver

Hvorfor ? (og hvad er statspadding)

mvh
brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 06-02-07 19:10

Brian K skrev:
> "Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Hvorfor ? (og hvad er statspadding)

Statpadding er at udnytte "svagheder" i spillet, som udviklerne ikke
havde forudset - så at sige - til at opnå flere point, og igen opnå
højere rang, og unlocke våben og udstyr (stats).

Et eksempel:

Du kan få 1000 point hvis du får dig en flok "knivdrab", eller x antal
reviwes.

Sammen med 2 kammerater logger du dig ind på en server.

De 2 af jer (a+b) går på samme hold, begge som medic's (Assault i 2142),
og den 3. (c) går på modstandernes hold.

I finder nu et godt sted på kortet, hvor I kan stå "uset".

C, som er modstanderens hold, dræber a med sin kniv - b reviewer a. C
fik 1 kill, b fik 1 reviwe.

I løbet af sådan en runde, kan man foretaget ovenstående temmelig mange
gange, og opnår rigtig mange point.

Ovenstående kan så gentages med alle "kits" - f.eks. Recon som skal have
20 kills med RDX - C springer A i luften med RDX, B reviwer..

Det er en af metoderne. Ind i mellem har kodekarlene også lavet småbugs,
som man kan udnytte. F.eks. kunne man i Titan kampe smide en supplycrate
mellem Titan Guns konsollerne ombord på Titans, og hver gang der blev
skiftet plads og skudt med Titan Guns, fik man 1 resupply point.

> mvh
> brian

Lars B

Fra : Brian K

Dato : 07-02-07 05:51

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og den 3. (c) går på modstandernes hold.
>
> I finder nu et godt sted på kortet, hvor I kan stå "uset".

Snip.............

Wow - tusind tak for en rigtig rigtig god forklaring.

Jeg tror jeg holder mig til den metode som indtil nu har sikret mig knap
25000 piont i BF2142 (på den ærlige måde)

Ps. Er der virklig ikke nogen danske BF2142 servere?

mvh
brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 12-02-07 09:57

Brian K skrev:
> "Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Snip.............
>

> Wow - tusind tak for en rigtig rigtig god forklaring.

Det var så lidt...

Desværre ser man mere og mere statpadding - og det ødelægger ikke kun
rangsystemet, men også gameplay - 3 mand der statpadder hjælper lissom
ikke rigtig holdet på nogen måde.

> Jeg tror jeg holder mig til den metode som indtil nu har sikret mig knap
> 25000 piont i BF2142 (på den ærlige måde)

Samme her - har rundet 44000 point, og er på vej til næste rang, om 2000
point, ca :)

> Ps. Er der virklig ikke nogen danske BF2142 servere?

Der er nogle stykker, men kan ikke huske deres navne.

> mvh
> brian

Lars B

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 07-02-07 19:02

"Brian K" <spam@noway.dk> writes:
> Ps. Er der virklig ikke nogen danske BF2142 servere?

Der er Boomtown, men de er ikke værd at bruge tid på. Snup EA NL, EA
UK, EA DE, som trods alt har rimelig ping.
--
Lars Balker Rasmussen