7600gs og bf2
Fra : Mogens Nielsen

Dato : 24-01-07 15:21

Knægten har en 2600+, 1024 ddr, 7600gs (galaxy).
Maskinen låser efter ca 10 min. spil med bf2 og
Dark Mesiah (Might and Magic)
Har 500w strømforsyning.

Hva´ er der galt ??????

Fra : BuFFer

Dato : 24-01-07 15:25

> Maskinen låser efter ca 10 min. spil med bf2 og

Kører alle blæsere som de skal - når den går ned (eller lige før)

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 24-01-07 17:33

Blæserekøre fint og lydløst

Fra : Brian Lund

Dato : 24-01-07 15:39

> Knægten har en 2600+, 1024 ddr, 7600gs (galaxy).
> Maskinen låser efter ca 10 min. spil med bf2 og
> Dark Mesiah (Might and Magic)
> Har 500w strømforsyning.
>
> Hva´ er der galt ??????

(Spar lige lidt på spørgsmålstegnene)

Kontroller CPU køleren for støv!
Hvis grafikkortet ikke er nyt, kontroller dét for støv!
Chipset køler, støv?

Som nævnt i det andet indlæg, kører alle blæsere?
Er der nogen køleprofiler der er brandvarme?

Brian

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 24-01-07 17:33

Alt er rent og nyt (CPU 44 gr)

Fra : Brian Lund

Dato : 24-01-07 17:52

> Alt er rent og nyt (CPU 44 gr)

Så er der næsten kun en mulighed; driverproblem!
Har du installeret den nyeste version af alle drivere, opdateret Windows med
de seneste opdateringer (og service packs), hvad med chipset driveren, den
er temmeligt vigtig! Og selvfølgelig også spillene, opdater til seneste
version.

(Eller selvfølgelig defekt hardware...)

Brian

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-01-07 08:43

Mogens Nielsen wrote:
> Alt er rent og nyt (CPU 44 gr)

Hvis grafikkortet er nyt skal det måske ombyttes. Har du/i mulighed for at
låne en kammerats kort, for at checke om et andet kort kører uden problemer?

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-01-07 15:52

"Mogens Nielsen" <sommerhusetveddinge@mail.dk> wrote in message
> Knægten har en 2600+, 1024 ddr, 7600gs (galaxy).
> Maskinen låser efter ca 10 min. spil med bf2 og
> Dark Mesiah (Might and Magic)
> Har 500w strømforsyning.
>
> Hva´ er der galt ??????

Jeg vil gætte på at grafikkortet bliver for varmt. Check om ikke producenten
har et lille program der kan vise temp, og fan speed. Hvis det er her
problemet ligger, skal i måske have en ny køler til kortet. Han har vel ikke
ændret på overclocket kortet..

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-07 01:31

Mogens Nielsen skrev:
> Knægten har en 2600+, 1024 ddr, 7600gs (galaxy).
> Maskinen låser efter ca 10 min. spil med bf2 og
> Dark Mesiah (Might and Magic)
> Har 500w strømforsyning.
>
> Hva´ er der galt ??????

En af mine bekendte købte et 7600gs kort.
Det frøs/crashede også efter kort tids spil.
Det viste sig, at være defekt, så han fik det byttet.
Test det eventuelt i en anden maskine.

Steinbjørn