WoW - meeting stones?
Fra : Peter T.

Dato : 21-01-07 01:54

Det allersidste n00b-spørgsmål fra min side (forhåbentligt). :)

Hvordan fa*n bruger jeg en meeting stone?

Og ja - jeg har søgt på det, men jeg kan tilsyneladende ikke finde noget om
hvordan jeg bruger den. Og hver gang jeg forsøger at bruge den, får jeg
den sædvanlige besked "you do not meet the requirements blah blah..."

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Devast8or

Dato : 21-01-07 04:00

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in message
> [...]
> hvordan jeg bruger den. Og hver gang jeg forsøger at bruge den, får jeg
> den sædvanlige besked "you do not meet the requirements blah blah..."

Jeg mener bare du højreklikker på den - så får du vist ikon ved dit minimap
der siger at du nu leder efter flere folk. Sagen er bare at hvis du gør det,
så vil du være den eneste der leder efter folk ved at bruge meeting stones.
De bliver ikke brugt af nogen andre, så bare glem dem :)

Devast8or

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 21-01-07 06:40

Devast8or <invalid@invalid.invalid> skrev i
45b2d63e$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk :
> [...]
> hvis du gør det, så vil du være den eneste der leder efter folk ved
> at bruge meeting stones. De bliver ikke brugt af nogen andre, så bare

Nåeh, det er nu lykkedes mig en gang i mellem at samle et par stykker,
men resten skulle rigtigt nok rekrutteres gennem andre kanaler.

Derudover er Meeting stones jo også brugbare når nogle af den
færdigsamlede gruppes medlemmer er langt væk, mens resten er
ankommet ved stenen, og er klar. Så kan man nemlig hidkalde
(teleportere) de sidste medlemmer ved hjælp af stenen.

Det nye LFG-interface er ganske brugbart til at samle en gruppe
med. Man finder sjældent nogen ved at spamme "LFG ..." i general chat,
hvis man ikke allerede har fundet dem med LFG interfacet.
Og ellers er der stadig LFG kanalen. (skriv: /join LFG)

Sidst men ikke mindst - Hvis man får en besked om at man ikke møder
kriterierne for at bruge stenen, er det så ikke fordi man er for lav
level til at rende ind hvor stenen er placeret udenfor?

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Peter T.

Dato : 21-01-07 11:33

Thomas Hejl Pilgaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nåeh, det er nu lykkedes mig en gang i mellem at samle et par stykker,
> men resten skulle rigtigt nok rekrutteres gennem andre kanaler.

Jeg er nu blevet samlet op en pæn sjat gange via en meeting stone, så den
står da ikke og støver til. :)

> [...]
> hvis man ikke allerede har fundet dem med LFG interfacet.
> Og ellers er der stadig LFG kanalen. (skriv: /join LFG)

Nu du snakker om chatkanaler. Jeg har tit prøvet den der /join, men når
jeg skriver, er det stadig i /say-mode. Nu bruger jeg så et ok addon til
at styre hvilke kanaler jeg skriver i. Hvordan ændrer jeg det, så jeg
feks skriver i General eller Trade uden brug af mit addon?

> Sidst men ikke mindst - Hvis man får en besked om at man ikke møder
> kriterierne for at bruge stenen, er det så ikke fordi man er for lav
> level til at rende ind hvor stenen er placeret udenfor?

Tjoh. Jeg er level 41 og min makker i aftes var level 23. Der står
intet om levelbegrænsninger på stenen, men vi fik begge samme besked. Og
jeg mener, at kunne huske, at der har være levelbegrænsning på stenene,
hvor jeg opfyldte dem, men stadig ikke kunne bruge dem.

En sidste ting. Er det kun mig, der bliver små irriteret over at blive
invited til et party uden først at have udvekslet et par ord med
vedkommende? Jeg synes sgu at det er uhøfligt, medmindre det er
tydeligt, at man er i gang med samme quest. :)

Fra : Kim Frandsen

Dato : 21-01-07 11:52

> [...]
> vedkommende? Jeg synes sgu at det er uhøfligt, medmindre det er
> tydeligt, at man er i gang med samme quest. :)

Nej, det fik mig til at holde op med at spille Wow.
Måske er det bare mig, fordi jeg har spillet EQ tidligere i mange år, og
der var det ikke normalt at ninja-invite.
Personligt synes jeg det er hamrende uhøfligt at
invitere folk uden at snakke med dem først, men
det er selvfølgelig heller ikke "in" at være høflig.

Fra : Klaus G.

Dato : 21-01-07 12:03

> [...]
> jeg mener, at kunne huske, at der har være levelbegrænsning på stenene,
> hvor jeg opfyldte dem, men stadig ikke kunne bruge dem.
Den gang jeg spillede WoW(6måneder siden), så stod der altid et level ved
hver sten, et max, og et minimum. Så det kan jo nemt tænkes du måske er
stødt på en sten hvor der står lvl25-35 f.eks..

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Peter T.

Dato : 21-01-07 12:07

Klaus G. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Den gang jeg spillede WoW(6måneder siden), så stod der altid et level
> ved hver sten, et max, og et minimum. Så det kan jo nemt tænkes du
> måske er stødt på en sten hvor der står lvl25-35 f.eks..

Netop. Jeg begyndte på wow for 2 måneder siden og der var der level på
stenen. Men det er åbenbart fjernet i den seneste bunke patches. :)

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 22-01-07 07:14

Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i
Xns98BF7572C68A4muh@130.225.247.90 :

> [...]
> addon til at styre hvilke kanaler jeg skriver i. Hvordan ændrer jeg
> det, så jeg feks skriver i General eller Trade uden brug af mit addon?

Du starter altid enhver ikke-"say" besked med /#
# er typisk et nummer, som svarer til kanalens nummer.
/1 Detter kommer til at stå i General Chat, oftest (kan skifte nummer)
/2 Typisk Trade-kanalen i større byer (- igen: nummeret kan skifte...)
/g Dette bliver skrevet i Guild-chat
/party For gruppens kanal
/LFG virker sikkert også, ligesom
/Trade sikkert også gør det.

> [...]
> vedkommende? Jeg synes sgu at det er uhøfligt, medmindre det er
> tydeligt, at man er i gang med samme quest. :)

Der er mange rimeligt unge mennesker i WoW...

Fra : PerX ...

Dato : 24-01-07 12:08

In article <45b2d63e$0$184$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
invalid@invalid.invalid says...

> [...]
> så vil du være den eneste der leder efter folk ved at bruge meeting stones.
> De bliver ikke brugt af nogen andre, så bare glem dem :)

De har fjernet 'find folk' funktionen fra meetingstones, nu er den kun
til at sumne folk med.