Skal jeg købe Vista til min spil computer?~
Fra : Benny

Dato : 20-01-07 18:17

Er der nogen, som har set eller hørt noget om Vista og spil? Jeg tænker på
om vi får samme problem med spillene, som vi fik, da XP kom frem. Jeg måtte
opgive næsten ca. 1/3 del af mine spil Sker det igen?. Info ønskes.
Benny

Fra : Peter T.

Dato : 20-01-07 18:24

Benny udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> tænker på om vi får samme problem med spillene, som vi fik, da XP kom
> frem. Jeg måtte opgive næsten ca. 1/3 del af mine spil Sker det

Jeg ved godt, at du nok primært tænker om dine spil er kompatible med
vista, men...

<http://www.tomshardware.com/2007/01/17/gameplay-only-gets-worse-with-
vista/index.html>

XP har med sikkerhed 3-4 års levetid endnu med de elendige performances,
der er målt i vista. Det er faktisk langt værre end da XP kom og afløste
98/2000.

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Lars Jensen

Dato : 21-01-07 08:25

Benny skrev:
> Er der nogen, som har set eller hørt noget om Vista og spil? Jeg tænker på
> om vi får samme problem med spillene, som vi fik, da XP kom frem. Jeg måtte
> opgive næsten ca. 1/3 del af mine spil Sker det igen?. Info ønskes.

Jeg ville ikke lave skiftet fuldt ud.

Jeg har fået prøvet Vista Ultimate x86 versionen, og det var/er ikke
nogen udpræget fornøjelse til spil.

I første omgang ville jeg installere BF2142 - det ville den ikke være
med til... kom med en LauchAndWait error (mener jeg den hed).

Dagen efter, da jeg ville prøve igen, kunne jeg pludselig godt
installere det - men nu får jeg CTD's i forskellige stadier, der minder
om de CTD's der var i BF2 patch 1.3

Call Of Duty ville en kammerat installere, og fik en fejl - men da han
undlod at anvende Autorun, og selv startede setup.exe, så kunne han.

Det er måske en lille ting, men nok til at nybegyndere vil tro at det
ikke virker.

Så er der performance.

Nu er driverne til Vista jo temmelig nye, og især til f.eks. mit
GF8800GTX findes der kun nogle beta Forceware drivere, men jeg får ikke
nær samme ydelse i Vista, som i XP.

> Benny

Lars B

Fra : ct

Dato : 21-01-07 13:30

men jeg får ikke
> nær samme ydelse i Vista, som i XP.

Taler vi om en ufærdig demo version af Vista eller den 'færdige vare' - for
der er vel stor forskel...

Fra : Lars Jensen

Dato : 21-01-07 14:15

ct skrev:
> men jeg får ikke
>
> Taler vi om en ufærdig demo version af Vista eller den 'færdige vare' - for
> der er vel stor forskel...

Den færdige version af Vista Ultimate x86

Lars B