Hvilket Rat/Speeder sæt??
Fra : TJR

Dato : 16-01-07 07:32

Jeg har besluttet mig til at forære mig selv et rat sæt til min pc,
for bedre at få føelsen i f.eks Need For Speed Carbon.
Men hvilket sæt er godt til Prisen???

Fra : Benny

Dato : 16-01-07 18:25

Fra : Benny

Dato : 16-01-07 18:32

Så denne nyhed på nettet igår.

Canadisk firma er klar med racer-stolen over dem alle.
Hvor de fleste nok ville mene, at et rat skulle være rigeligt til at nyde
kørespil til fulde, mener det canadiske firma D-Box anderledes. De har
tidligere udgivet specielle stole til hjemmebiografer, der kan købes i
versioner til 100.000 dollars (omkring 575.000 kroner), og nu går de efter
pc-publikummet med deres seneste produkt GP-100.

Den skulle være klar til køb i næste måned, og forventes at sælge for 15.000
dollars (omkring 86.300 kroner), men til den pris får man også den første
egentligt fulde køresimulator lavet til hjemmebrug. GP-100 har 3 akser, og
lader brugeren føle sving, acceleration, opbremsninger og sågar ujævnheder i
vejen. Stolen skulle med fremtidige opdateringer også kunne bruges til andre
spilgenrer, inkluderet flysimulatorer.
Så er man typen, der bare skal have det bedste og ikke syntes, en kontorstol
er noget værd at spille i, så kan man roligt starte med at spare op. D-Box
håber, at deres stol i fremtiden vil kunne bruges til Xbox og PlayStation,
men vil ikke sætte dato på hvornår det sker.
http://www.popularmechanics.com/blogs/technology_news/4210770.html
Hilsen
Benny

Fra : Hagar

Dato : 16-01-07 22:56

"Benny" <benny31@fjerndetteord.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> håber, at deres stol i fremtiden vil kunne bruges til Xbox og PlayStation,
> men vil ikke sætte dato på hvornår det sker.

Det skal da lige med, at den kun kører på et spil, ind til nu, så de spil
der skal bruges til den stol skal åbenbart skrives til den.

Hagar

Fra : Hagar

Dato : 16-01-07 22:59

"TJR" <killerbee@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har besluttet mig til at forære mig selv et rat sæt til min pc,
> for bedre at få føelsen i f.eks Need For Speed Carbon.
> Men hvilket sæt er godt til Prisen???

Nu kender jeg ikke selv til rat og pedaler, men jeg har da altid vært godt
tilfreds med Logitech, så mon ikke det her skulle "styre for vildt" ?

Hagar

Fra : René Lønstrup

Dato : 16-01-07 23:25

Hagar wrote:

> Nu kender jeg ikke selv til rat og pedaler, men jeg har da altid vært
> godt tilfreds med Logitech, så mon ikke det her skulle "styre for
> vildt" ? http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=232709

Det er et rigtigt cool sæt, og giver en helt vild indlevelse, specielt i de
spil der understøtter gearstangen / koblingen (f.eks. Live for Speed).
Jeg har endnu ikke prøvet det til nogle af NFS spillene, men jeg vil
umiddelbart tro at det vil være overkill til de spil. - De er jo ikke just
de mest realistiske på markedet Der tror jeg sagtens man kan klare sig
fint med et billigere rat (f.eks. skulle Momo rattet også være udmærket).

- Men er man til realisme og seriøse bil-sims som Live for Speed, GTR eller
Richard Burns Rally, tvivler jeg på at man finder noget bedre - ihvertfald
ikke til menneskepenge ;)

--
Mvh René Lønstrup
web: http://rene.loenstrup.net?r=usenet

Fra : Hagar

Dato : 17-01-07 05:03

> [...]
>
> - Men er man til realisme og seriøse bil-sims som Live for Speed, GTR
> eller Richard Burns Rally, tvivler jeg på at man finder noget bedre -

Så er der os der kun bruger keyboard og har gennemført NFSMW nogle gange nu

Hagar

Fra : TJR

Dato : 17-01-07 16:54

On Tue, 16 Jan 2007 23:24:54 +0100, "René Lønstrup"
<[fornavn]@[efternavn].net> wrote:

> [...]
>Richard Burns Rally, tvivler jeg på at man finder noget bedre - ihvertfald

Lidt mange penge. men pyt man skal også forkæle sig selv engang
imellem.

Så nu er det bestilt, og det ser ret cool ud.

Tak for hjælpen allesammen.

Måske skulle man købe sig sådan en stol når jeg nu vinder den store
præmie i Lotto.

Fra : anders

Dato : 23-02-07 16:36

Hej TJR
> [...]
>
> Tak for hjælpen allesammen.
>
> Måske skulle man købe sig sådan en stol når jeg nu vinder den store

Hvordan er det Så

hilsen anders