Problemer med Warcraft og Netgear
Fra : TS

Dato : 15-01-07 22:48

Hej
Jeg har problemer med at spille Warcraft III online siden jeg har fået
installeret en trådløs Netgear router, købt hos TDC. Jeg har været ved at
forsøge at rode med at åbne den "default" port i Warcraft, altså port 6112,
men gør det sikkert ikke helt korrekt når jeg logger ind på
www.routerlogin.dk (det er den måde det er nemmest at logge ind på sin
netgear router).

Jeg kan fint komme til at spille hvis jeg laver en direkte kablet
forbindelse til min almindelige router. Det jeg mangler er hjælp til hvordan
jeg får åbnet den port i min Netgear router korrekt sådan jeg kan slippe
igennem.

MVH
TS

FUT sættes til dk.edb.netvaerk.traadloest.dk men er krydspostet i
dk.spil.computer.

Fra : CC

Dato : 15-01-07 23:10

"TS" skrev i en meddelelse ...
> [...]
> forbindelse til min almindelige router. Det jeg mangler er hjælp til
> hvordan jeg får åbnet den port i min Netgear router korrekt sådan jeg kan

Jeg har en Netgear Router WGR614 ver.4, og har gjort følgende:
Under menupunktet LAN IP SETUP har jeg bundet den aktuelle IP adresse fast
til "WOW" pc-eren.
Under Menu punktet PORT FORWARDING har jeg ved brug af "Add Custom Service"
knappen tilføjet følgende 3 punkter.
1. "WOWDownloader1" start port "3724" end port "3724" "(WOW pc-erens
IP-adresse)"
2. "WOWDownloader2" strat port "6112" end port "6112" "(WOW pc-erens
IP-adresse)"
2. "WOWDownloader3" strat port "6881" end port "6881" "(WOW pc-erens
IP-adresse)"

Det fungere tilsyneladende ganske udemærket, for under upgradereing, ser vi
at den både up- og downloader.

HAr du checket, at der er hold igennem din Firewall ??

Fra : CC

Dato : 15-01-07 23:22

"CC" skrev i en meddelelse

> HAr du checket, at der er hold igennem din Firewall ??
Der skulle selvfølgelig have stået................

Har du checket, at der hul igennem din Firewall ??

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-01-07 09:11

"CC" <cc@mail.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har en Netgear Router WGR614 ver.4, og har gjort følgende:
> Under menupunktet LAN IP SETUP har jeg bundet den aktuelle IP adresse
> fast til "WOW" pc-eren.

Der er tale om WarCraft3, ikke World of WarCraft

--
Bjarke Andersen

Fra : CC

Dato : 16-01-07 09:23

"Bjarke Andersen" skrev i en meddelelse

> Der er tale om WarCraft3, ikke World of WarCraft
>
> --
Det har du sørme ret i - beklager TS - men TS kan da læse hvordan port 6112
åbnes.
Og i samme forbindelse cheke om der er åbent i Firewallen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-01-07 09:16

"TS" <snyd@snyd.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> at forsøge at rode med at åbne den "default" port i Warcraft, altså
> port 6112, men gør det sikkert ikke helt korrekt når jeg logger ind på

Hvad er det du oplever af problem?

> [...]
> forbindelse til min almindelige router. Det jeg mangler er hjælp til
> hvordan jeg får åbnet den port i min Netgear router korrekt sådan jeg

Næsten alle "billigere" routere der sælges hjemmebrugere har ingen lukkede
porte ud til internettet, derimod er portene lukket ind til det lokale
netværk.

Dvs. du bør ikke have nogen problemer med at spille online på servere ude
på internettet. Hvis du derimod vil hoste din egen server, så skal der
åbnes nogle porte.

Sakset fra Blizzards support site:

Warcraft III:

* Allow port 6112 TCP out and allow established sessions in
* Allow port 6112 TCP in (hosting custom games)
* Allow port 6113-6119 TCP out and in (hosting custom games if you’ve
changed the default port in the Options/Gameplay screen)

* "Established sessions in" applies to firewalls only. NAT will allow the
established sessions in" automatically.
* NAT users will need to map any "in"s (hosting games only) to the IP of
the computer hosting the game.
* Warcraft III is the only Blizzard Title that currently supports multiple
players hosting games behind NAT.

--
Bjarke Andersen