Hvilke PowerBooks var gode ?
Fra : walther

Dato : 29-06-01 22:05

Hej,

Jeg leder efter en brugt PowerBook/iBook, men jeg aner ikke hvilke
modeller der var gode, og hvilke man skal holde sig fra?

Jeg går ud fra at der er som med stationære, at der er modeller man
skal holde sig fra (6200, been there done that), og så dem der kører
som en EnergizerBunny (B/W G3, also been there, and still doing it).

Tak,
walther

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 30-06-01 00:17

walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> skal holde sig fra (6200, been there done that), og så dem der kører
> som en EnergizerBunny (B/W G3, also been there, and still doing it).

Jeps, det er der også. Hold dig fra 190 og 5300´er serien, disse
modeller har der været rigtig mange fejl på...

--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-06-01 01:46

Hej Sebastian

På PB 190 serien var det kun kabinettet, der var noget galt med, og hvis
der stadig kommer fejl på dem, bliver de repareret u/b fra Apples side.

Det interne - altså dens driftsikkerhed osv. er der intet at udsætte på.

Jeg har selv haft en af dem, og solgte den kun fordi, den var for lille
til mit formål.

mvh. Erik Richard

Sebastian Bredsdorff wrote:

> Jeps, det er der også. Hold dig fra 190 og 5300´er serien, disse
> modeller har der været rigtig mange fejl på...

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-06-01 02:11

In article <3B3D2152.FD6E0EF0@mail1.stofanet.dk>,

Nej, læs <http://til.info.apple.com/techinfo.nsf/artnum/n30425>

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 30-06-01 09:11

> [...]
> der stadig kommer fejl på dem, bliver de repareret u/b fra Apples side.
>
> Det interne - altså dens driftsikkerhed osv. er der intet at udsætte på.

Jo der er Erik Richard! Der er op til flere tilng bl.a. løst powerstik.

--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-06-01 16:53

Hej Sebastian & Martin E.

Det er ikke alle serier, der har de fejl som beskrives på Martins link. Den
jeg havde, havde kun problemer med kabinettet og museknappen. Den fejl var
der faktisk på alle, og efter udskiftning kører alt fint, - også for den nye
ejer.

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 30-06-01 17:02

> [...]
> der faktisk på alle, og efter udskiftning kører alt fint, - også for den nye

Du skal have ret? Godt som kom med anden dokumentation end din egen!

--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-07-01 05:17

Hej Sebastian

Jeg véd, jeg har ret! - Og det må være nok! - Hvis jeg skal være ærlig, så er jeg
hamrende træt af, at du og et par stykker mere altid sætter spørgsmålgtegn ved
stort set alt, jeg kommer med. - Så tag lige at acceptere andre end lige dine
egne meninger. Det ville klæ' dig noget mere.

- Og hvis jeg endelig skal tilfredsstille din egoisme... Er ipsens ord fra Apple
Danmark så nok for dig? - Eller du véd måske ikke engang, hvem han er?

Fra : Karl Antz

Dato : 01-07-01 07:17

> Jeg véd, jeg har ret! - Og det må være nok!

Vi lader den lige stå et øjeblik ...

> tag lige at acceptere andre end lige dine egne meninger

.... hvor har du ret ...

Ja undskyld, Erik, men når du ligefem inviterer til det ...

med lidt drilsk hilsen

ka'l

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 01-07-01 09:25

> [...]
> Apple Danmark så nok for dig? - Eller du véd måske ikke engang, hvem han

Jeg og mange andre sætter spørgsmålstegn ved meget af det du skriver,
fordi det enten ikke er dokumenteret, eller decideret forkert.

Hvis du i øvrigt ikke var så påståelig, og bare engang imellem kunne
indrømme du ikke har ret (det kan de fleste af os andre), og måske også
overholde reglerne for www.usenet.dk mht. linielængde og signaturlængde,
så kunne det være du ville få en bedre behandling...

/Sebastian

--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-07-01 13:24

In article <3B3EA445.FCC2DF20@mail1.stofanet.dk>,

> Så tag lige at acceptere andre end lige dine egne meninger.

Det har skam ikke noget med meninger at gøre, men fakta.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 01-07-01 13:53

> Jeg véd, jeg har ret! - Og det må være nok!

En sådan utalelse har historisk set aldrig overbevist nogen. Hvorfor mon
folk beder om dokumentation?

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 02-07-01 08:02

Sebastian Bredsdorff <usenet@geomac.dk> wrote:
> Du skal have ret? Godt som kom med anden dokumentation end din egen!
den kommer her, hvilket også fremgår af Martin's link
(http://til.info.apple.com/techinfo.nsf/artnum/n30425):

(...)
PowerBook 5300 and PowerBook 190 computers:

* The AC power connector on the logic board can become loose or
inoperative.
- A f f e c t e d s e r i a l n u m b e r s: xx605xxxxxx and below
- Solution: Replace logic board.
(...)

(...)"PowerBook 5300 Only

* Some computers may take twice as long to boot when plugged into AC
power as compared to booting from battery only.
- A f f e c t e d s e r i a l n u m b e r s: xx605xxxxxx and below
(...)

mvh.
FR

Fra : N/A

Dato : 01-07-01 15:05

Fra : Pete

Dato : 01-07-01 15:05

in article 3B3EA445.FCC2DF20@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 01/07/01 6:17:

> [...]
> stort set alt, jeg kommer med. - Så tag lige at acceptere andre end lige dine
> egne meninger. Det ville klæ' dig noget mere.

Tak skæbne. Man skal ikke smide med sten hvis man.......

Din udtalelse kan vist vendes 180 grader uden problemer:

Jeg véd, du ikke har ret! - Og det må være nok! - Så tag lige at acceptere
andre end lige dine egne historier. Det ville klæ' dig noget mere.

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Franz Berliner

Dato : 30-06-01 07:20

> [...]

> skal holde sig fra (6200, been there done that), og så dem der kører
> som en EnergizerBunny (B/W G3, also been there, and still doing it).

De modeller der stadig holder en nogenlunde brugtpris er: 1400c, 3400,
ibook (800x600), ibook (ny), Wallstreet, 'den næste', Pismo og TiBook.
Det fortæller vel et eller andet om affektionsværdi.

540c'er også ok til de meget simple ting. En gammel topmodel.
Efterhånden lidt stive taster på de fleste af dem jeg har prøvet.

Men som med alt andet. Hvad skal du bruge den til? Dit valg afhænger
udelukkende af dette.

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : walther

Dato : 01-07-01 12:15

Så, så, nu må i ikke komme op og slås!

Jeg tror at jeg vil kigge efter en 1400c, 3400 eller måske en iBook.
Der ser ud til at være en del på ebay.

Et lille tillægsspørgsmål, har de allesammen samme tastatur?
Jeg har en gammel svensk PB540, men tastaturet er ganske forfærdeligt,
og meget værre end det nye blå USB tastatur. (jeg bruger i dag et over
10år gammelt udvidet tastatur, de dur' !)

tak for hjælpen,
walther