Vandproblemer
Fra : Ulrik Borg

Dato : 29-06-01 21:02

Min RD'er bliver meget hurtigt varm, og skyder vand op i
ekspansionsbeholderen. Der er ikke nogen problemer ved stille kørsel, men
hvis den får lidt gas i et stykke tid, så kommer temperaturmåleren hurtigt
op imod det røde felt.

Problemet er opstået efter at have skiftet stempler, før det var der aldrig
problemer (af den art i hvert fald ). Men hvad er det jeg har gjort
galt??? Jeg har efterfyldt med kølevæske et par gange, da jeg tænkte det
måske kunne skyldes lidt luftindeslutninger.

Håber der er nogen som kan hjælpe.

Ulrik
-RD 350

Fra : Armand

Dato : 30-06-01 00:51

Ulrik Borg <ulrik@ostenfeld.dk> skrev i en
> [...]
> gjort galt???
> Jeg har efterfyldt med kølevæske et par gange, da jeg tænkte det
> måske kunne skyldes lidt luftindeslutninger.

Efterfyldninger alene hjælper ikke på luftindeslutninger!

Udluft hvor der måtte være udluftningsskruer á de højestliggende steder
på slanger/termostathus, og især på vandpumpen der har en lille skrue
højt på siden!

Hjælper det ikke, kunne det være kompressions/forbrændings -gasser der
passerer toppakningen og blæses i kølesystemet!
Stik næsen i ekspansionsbeholderen og lugt efter om der lugter af bensin
eller udstødning!

--
Armand.

Fra : Ulrik Borg

Dato : 30-06-01 09:49

> [...]
> passerer toppakningen og blæses i kølesystemet!
> Stik næsen i ekspansionsbeholderen og lugt efter om der lugter af bensin

Hmm, det lyder desværre som en sandsynlig forklaring, da kølevæsken faktisk
lugter lidt af udstødning. Det styrker vel også blot mistanken, at jeg
brugte en uoriginal toppakning.....

Tak for det alligevel!

-Ulrik

Fra : Sand

Dato : 02-07-01 07:00

"Ulrik Borg" <ulrik@ostenfeld.dk> wrote in message
> Hmm, det lyder desværre som en sandsynlig forklaring, da kølevæsken
faktisk
> lugter lidt af udstødning. Det styrker vel også blot mistanken, at jeg
> brugte en uoriginal toppakning.....
Du kan evt. prøve at sætte tryk på cylinderen gennem tændrørshullet m.
en kompressor og tjekke om der komme luftbobler i kølervæsken i
ekspansionsbeholderen samtdigi.

Sand