Dødt revir
Fra : Torben F@rum

Dato : 29-06-01 15:06

Nu har jeg siddet på bukkejagt siden premieren (ikke uafbrudt) og så de
første dage 4 forskellige bukke, dog uden mulighed for at skyde til dem, men
de sidste 3 uger har bare været døde, en del råer men ingen bukke, hvor er
de henne ? oplever i det samme i øjeblikket eller ?

Torben Farum

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 29-06-01 20:19

Hej Torben

Det du oplever lige nu, er ganske normalt. I starten af bukkejagten ser man
gerne en del forskellige bukke. Store som små. Det er de bukke der ikke har
et fast territorie. Pladsbukkene ser man ikke så ofte da de er meget
påpasselige med deres færden.

Den den mest naturlige årsag til man ikke ser så meget, udover råer med lam
i juni måned, er at det naturlige "overskud" af bukke der er, stor el.
lille, er blevet enten skudt eller fortrængt fra området. Når vi kommer en
uges tid længere hen i jagten vil der igen være en størrere aktivitet, og
forhåbentlig chancer til skud. Så fat mod.

Knæk & Bræk

Jaime, Århus..

Fra : Torben F@rum

Dato : 29-06-01 20:57

"Jaime Lauritsen" <Jaime.lauritsen@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uges tid længere hen i jagten vil der igen være en størrere aktivitet, og
> forhåbentlig chancer til skud. Så fat mod.

Hej

Pladsbukken har vi haft held til at skyde, d.v.s. det havde min nevø som
lige har fået riffeltilladelse, ( så var han stolt som en pave) en spidsbuk
som flere gange er set jagende med de andre bukke, jeg så ham bl.a. en af de
første aftener hvor han kom med en bastbuk som han stangede i røven, det
foregik over reviret med 120 i timen alt imens bastbukken skreg som en
stukket gris, og ham har jeg ikke set siden.

Men i næste uge har jeg ferie, så regner jeg med at jeg vil ned og slå nogle
passager i bevoksningen, da den er blevet lovlig høj og jeg har på
fornemmelsen at de går og dækker sig, da jeg flere gange har hørt dyr bevæge
sig tæt omkring mig, men dog uden jeg kan se dem.

Selv Knæk & Bræk

Torben