Fugleoplevelse
Fra : Brisse

Dato : 29-06-01 13:30

Forleden da jeg skulle på arbejde, var jeg ude for en ret speciel oplevelse
!
Jeg møder tidligt og har som regel motorvejen for mig selv. Alt gik som det
plejer, en hastighed på omkring 135 km/t, da jeg pludselig øjner en grå
skygge ud af venstre øjenkrog og SMASK - en gråspurv har valgt at lade livet
på en jydsk motorvej klokken lort om morgenen, lige midt på min hjelm.
Det var sgu specielt, jeg havde ondt af det lille dyr, der sandsynligvis
lige var stået op, og baskede rundt for at finde sin første regnorm.

Jeg har hørt historier om MCister der har prøvet slige ting, men at opleve
det selv, det er eddermane specielt.

Brisse
GSX750

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 29-06-01 13:29

> Jeg har hørt historier om MCister der har prøvet slige ting, men at opleve
> det selv, det er eddermane specielt.
>
> Brisse
> GSX750

Næsten oplevet det samme. Afsted på en 45'er kl prut om natten efter job. Og
klask, så sider der en FLAGERMUS på min brystkasse. På grund af vindpresset blev
den bare hængende. Fy for plyffer, hvor jeg var ved at føde en snemand af skræk.
Men af kom den efter en 5-10 sek.

MVH Anders ( AREA51 )

Fra : RpR

Dato : 29-06-01 14:47

> [...]
vindpresset blev
> den bare hængende. Fy for plyffer, hvor jeg var ved at føde en snemand af

lol

en jeg kender har prøvet det samme, bortset fra at det var en varm sommernat
og han kørte med jakken lynet meget ned, så den fes ind i jakken og om på
ryggen af ham =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 29-06-01 17:11

> [...]
> den bare hængende. Fy for plyffer, hvor jeg var ved at føde en snemand af skræk.

Kom til at tænke på hvad der egentlig sker hvis man får en stor fugl ( måge ) i
hovedet på en ZX-12 med
300 i timen. 1 kilo fugl i fjæset med den hastighed kan da ikke være helt ufarligt.

Anders

Fra : RpR

Dato : 29-06-01 17:44

> [...]
> hovedet på en ZX-12 med
> 300 i timen. 1 kilo fugl i fjæset med den hastighed kan da ikke være helt

Kunne forestille mig man lettede fra sædet, hvis ikke hovedet bare bliver
revet af. Det sidste er nok det mest sansynlige.
Uanset hvad så kan ens mor nok ikke kende en bagefter...

Fra : Kenneth

Dato : 29-06-01 20:04

> [...]
> revet af. Det sidste er nok det mest sansynlige.
> Uanset hvad så kan ens mor nok ikke kende en bagefter...

Tjaa, men det er vel de færrteste som kører 300 med hovedet oppe ??
(over kåben)

--
Venligst
Kenneth

Fra : Claus Rittig

Dato : 29-06-01 21:00

"Kenneth" <Ken_T@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaa, men det er vel de færrteste som kører 300 med hovedet oppe ??
> (over kåben)

Det er nok ligemeget.
En af mine kammi'er ville jage måger nede på stranden på sin NegerTvilling.
Det var kanon-sjovt. Så prøvede hans kammerat også (også på NegerTvilling),
men han fangede faktisk en - den røg gennem kåben lige over køleren. Det
blev godtnok dyrt.

Rittig

Fra : Armand

Dato : 30-06-01 00:59

Kenneth <Ken_T@cool.dk> skrev i en
> Tjaa, men det er vel de færrteste som kører 300 med hovedet oppe ??
> (over kåben)

Netop!

Jeg har en bekendt der i storebæltfærgernes tid knaldede en måge med
200+ i den bløde kurve inden Knudshoved:
Kræet prellede dels af på kåbeglasset og grundet farten var
kørestillingen således at slaget på hovedet/hjelmen faldt, som når man
header optimalt til en fodbold, så nakken knækkede altså ikke derved
(Ok - Der ér forskel på 200 + og 300 km/t!!)!
Til gengæld splattedes alt ind i blod fra bæstet, hvilket var kritisk
eftersom at visiret blev totalt uigennemsigtig. At åbne visiret og kigge
over kåbeglasset gav kun et nanosekunds bedring inden at øjnene var
tørret ud - Kun et usandsynlifgt held medførte at han ikke mistede
sporet rundt i kurven inden at han fik hold på 1000 RX'eren =

--
Armand.

Fra : Ulrik Borg

Dato : 29-06-01 13:39

> [...]
livet
> på en jydsk motorvej klokken lort om morgenen, lige midt på min hjelm.

Hehe, kender det godt

Sidste sommer kom jeg kørende på en landevej, og pludselig fik jeg et slag
på overarmen. Jeg troede faktisk et øjeblik, at der var nogen, som stod og
kastede sten efter mig, men et hurtigt kig ned på sædet mellem benene
afslørede dog en gråspurv, som lå ganske stille.
Jeg fik faktisk et pænt blåt mærke på armen - de slår sq hårdt de gråspurve

Jeg har desuden en kammerat, som kørte ind i en sur hund på MC, men det er
en helt anden historie...

-Ulrik
RD 350

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 29-06-01 14:33

Hejsa.
Jeg tog også lige min første fugl, i sidste uge.
Jeg har ellers kørt i over 10 år.
Det var nu ret heldigt, at det ikke gik værre.
Jeg kørte ca 200 på den nordjyske motorvej på vej til Frederikshavn(jeg
kørte næsten et kvarter uden at møde andre biler.Utroligt) da jeg så en
lille fugl forude.
Jeg så den ikke mere, men mærkede et slag på toppen af hjelmen.
Min kæreste troede at jeg var blevet tosset,da jeg pludselig begyndte at klø
mig på toppen af hjelmen med 200+
Da vi stoppede så jeg at den havde ramt kåbeglasset først og derefter min
hjelm.
Jeg var ret glad for at den ikke tog et "clean hit" midt på hjelmen.../-;
Nå, men der skete heldigvis ingen skade denne gang.

Hygge derude.
Rasmus ZX9R-C

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 29-06-01 15:39

> Jeg møder tidligt og har som regel motorvejen for mig selv.

Det må være i Jylland, eller osse møder du _meget_ tidligt!

> på en jydsk motorvej...

Nå, OK - det _var_ i Jylland....

Rasmus
(Der _aldrig_ har en motorvej for sig selv! - længere... )

Fra : Karsten Olesen

Dato : 29-06-01 16:21

"Brisse" <Brisse@Pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Forleden da jeg skulle på arbejde, var jeg ude for en ret speciel
oplevelse
> !
_______________________--

Jeg kørte engang ind i en and !
I bil...forstås...men den fortsatte over
taget og ned bag bilen..

MVH

Fra : Tomas Linnet

Dato : 30-06-01 10:09

Jeg har taget en skade med hjelmen og ca 120-130 km/t, så er hjelmen altså
omme og vende mellem skulderbladene.....næsten
En af mine kammerater tog en fugl(vi ved ikke hvilken) med forhjulet på hans
VF500, fuglen nåede ca ind til egerne inden BANG, fjer ud over det hele, så
så sq lidt sjovt ud.

Hilsen Tomas
VFR400R+ RGV250M SP

Karsten Olesen <gakke@email.dk> skrev i en

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-06-01 16:28

Brisse skrev i <9hhs2o$5sn$1@news.inet.tele.dk>:

> SMASK - en gråspurv har valgt at lade livet på en jydsk motorvej klokken
> lort om morgenen, lige midt på min hjelm.

Jeg havde også en fugleoplevelse her for nogle dage siden. Jeg var lige
smuttet over til en af kammeraterne (3 km herfra, men jeg tog lige en omvej
på 40 km hvor jeg så opdagede at der hang en fugl ud af et hul i
kåbesiden, og den virkede ret død i det. Den sad fast i et kåbebeslag, den
sad faktisk så godt fast at jeg kom til at rive dens ene vinge af da jeg
skulle 'afmontere' fuglen Stakkels kræ :-/

> Jeg har hørt historier om MCister der har prøvet slige ting, men at opleve
> det selv, det er eddermane specielt.

Jeps, min eneste 'impact'-oplevelse var med en fugl der kun lige snittede
min arm ved omkring 90 km/t. Det er nu også nok til at man bliver lidt
forskrækket. Men den slags oplevelser hører vel nærmest til det at køre mc,
så man må vel bare tage det som det kommer

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Børsen

Dato : 29-06-01 20:24

Jeg havde den store "fornøjelse" at ramme en måge dog kun med 120 km/t. Det
var på Sprogø. kl 4 om natten ca. 1 uge efter at broen var åbnet. Den ramte
mit sidespejl og derefter min skulder. Jeg væltede heldigvis ikke, men blev
slået lidt ud af kurs - mågen flaksede også videre!!! Jeg ved ikke, hvem der
var mest rystet mågen eller jeg. Men jeg måtte fortælle det til kontrolløren
der indkrævede broafgift, da jeg nåede til Sjælland, for lige at "bearbejde
forskrækkelsen" lidt.

Kim
(dengang på) Honda CB400 F

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-06-01 23:40

Børsen <borsen@xmail.dk> skrev i en news:9hiki9$8sj$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
kontrolløren
> der indkrævede broafgift, da jeg nåede til Sjælland, for lige at

Det må have været en meget fin snitter, for ellers var mågen stendød, og du
havde bjerget dig det største blåt mærke du har set, hvis den ellers ramte
dig direkte. Jeg har engang givet en ung agerhøne 'en skulder'. Det var kun
ved 105 km/t (det MZen kunne strække ud til). Det mærkedes som en meget hård
og skånselsløs knytnæve, og da jeg vendte tilbage til åstedet, lå agerhønen
og drog det sidste suk. Og min overarm var ret flot derefter.
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Fra : Flemming

Dato : 02-07-01 08:04

Fugle er også gule... indeni. Det var i hvert fald den farve det snask
havde som kæresten vaskede af visiret, efter at en svale havde givet
hende et "kys" imens hun kørte 90km/t på landevejen i går...

--
Flemming - XJ600S