Helmig og "Off og ned"?
Fra : Thomas H.

Dato : 27-01-07 15:28

P3 prøvede at få fat i Thomas Helmig for at høre hvorfor han sang "off og
ned" i stedet for "op og ned" i hans nye sang, var der nogen der hørte hvad
hans forklaring var?

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 27-01-07 19:35

Thomas H. wrote:
> P3 prøvede at få fat i Thomas Helmig for at høre hvorfor han
> sang "off og ned" i stedet for "op og ned" i hans nye sang,
> var der nogen der hørte hvad hans forklaring var?

Det var efter hans egen forklaring måden sangen var mikset på..
Han mente selv at det P'et i ordet op der gav ordet et "ppff" til sidst.

Han synger Op og ned, men kan godt selv høre der er "noget galt". :)

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : Brian

Dato : 28-01-07 15:21

Henrik Sørensen wrote:

> Det var efter hans egen forklaring måden sangen var mikset på..
> Han mente selv at det P'et i ordet op der gav ordet et "ppff" til
> sidst.

Jeg hørte ham godt forklare det - er det bare mig, eller lyderden forklaring
lidt sær ? Hvis et P har fået den tydelige pff lyd, retter man det vel inden
man går videre i processen ?

Det er muligvis sket som en fejl, men jeg er sikker på at han har ladet det
blive i sangen helt bevidst - og det har godt nok gjort mirakler for omtalen

/Brian

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 28-01-07 22:50

>Han kan heller ikke sige København - Track 6... "så godnat Mallaga - godnat
køfenhavn... "

Fra : Broegger

Dato : 30-01-07 15:01

"Dennis Nielsen" <Bjerrevej19@privat.dk> skrev