søges sang/musik nummer norsk??
Fra : jenny og søren

Dato : 24-01-07 20:42

Hej Ng

Jeg søger et stykke musik en norsk kunstner har udgivet både som helt norsk
men der findes også en version hvor han synger det sammen med (tror jeg nok)
Lars Lilholt...
og det eneste jeg kan huske fra sangen er faktisk noget af omkvædet og det
er som følger:

-----Solen som gik ned igår den skal skinne på dig min kære...----

er der nogle klokker der ringer hos nogen her ???

mvh

Søren Brix Nielsen

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Davidsen

Dato : 24-01-07 21:44

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> -----Solen som gik ned igår den skal skinne på dig min kære...----
>
> er der nogle klokker der ringer hos nogen her ???

Lyder som "Lys og varme" af Åge Alexandersen.
Han har vist indspillet den sammen med Lars Lilholt og Bjørn Afzelius, og
mon ikke det var inspiration til Angora-drengenes "Øresundsvisen"?

Mvh
Davidsen

Lys og varme
Når mørket no har senka sæ,
går æ stilt i gjennom rommet
og følelsan dem slit i mæ,
ka vil fremtida gi,
og den arven vi har gitt dæ
kan vær tung å ta med sæ,
vil du spør oss,
vil du last oss,
vil du kall det for et svik?

Men, sola som gikk ned i kveld,
ho ska skin for dæ min kjære,
og fuglan som e fri,
dem ska vis veg og alt ska bli
mytji lys og mytji varme,
tru og håp det kan du få med,
mange tåra, tunge stunda,
e æ redd for at det bli'.

Når sola jage natta bort,
så kryp du godt inn te mæ
og gjømt e all de tunge tankan,
dem æ hadd i går.
I liv og latter spør du mæ
om regnet og om sola.
Og svaran som æ gir dæ,
e itj dem æ hadd i går.

Men, sola som gikk ned i kveld...

Fra : jenny og søren

Dato : 25-01-07 17:12

Hej Davidsen

Jeg siger mange tak for hjælpen med at finde sangen...

mvh

Søren Brix Nielsen