Musikkens IMDB?
Fra : Roland

Dato : 18-01-07 00:20

Hejsa

Findes der ikke en side med alle musik udgivelser og info a la IMDB?

Roland

Fra : Martin Helbo

Dato : 18-01-07 00:42

Roland wrote:
> Hejsa
>
> Findes der ikke en side med alle musik udgivelser og info a la IMDB?

Jeg bruger www.allmusic.com, det er den mest fyldestgørende databaase
jeg har fundet.

/Martin

Fra : Henrik Hansen

Dato : 18-01-07 09:46

"Roland" <prc@tele2adsl.dk> writes:

> Hejsa
>
> Findes der ikke en side med alle musik udgivelser og info a la IMDB?

Jeg bruger den her, den har ret meget information:

http://www.discogs.com/

--
Henrik Hansen

Fra : Lars Holst

Dato : 18-01-07 11:59

Henrik Hansen <spam@fsck.dk> said in news:87vej43ep1.fsf@fsck.dk:

> Jeg bruger den her, den har ret meget information:
>
> http://www.discogs.com/

Den gik fejl ved mine første 6 søgninger.
Den er ikke anbefalelsesværdig.

www.allmusic.com
www.artistdirect.com

...........er hidtil de bedste jeg har fundet.
De er ikke fuldkomne men supplerer hinanden fint.

--
Lars Holst

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 18-01-07 15:19

Lars Holst <delfinerne@yahoo.com> wrote:

> [...]
> www.artistdirect.com
>
> ..........er hidtil de bedste jeg har fundet.
> De er ikke fuldkomne men supplerer hinanden fint.

Ingen sites giver 100% information. Jeg hører meget disco fra 70'erne og
her kommer både allmusic.com og discogs.com til kort.

Her er www.disco-funk.com meget bedre.

Der er også en del fejl i allmusic.com

Nogen gange er det bedre at lede efter et privat fansite om fx. Kleeer -
så har der siddet en nørd med alle de originae vinylskiver og dermed
undgåes mange fejl i årstal og så videre.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Peter Juhl

Dato : 18-01-07 18:45

Lars Holst wrote:

> [...]
> www.artistdirect.com
>
> ..........er hidtil de bedste jeg har fundet.
> De er ikke fuldkomne men supplerer hinanden fint.

Jeg mener at discogs primært var for den elektroniske musik, og siden
har udvilket sig imod en mere (eller mindre) "komplet" database. For mig
er det sjældent at jeg finder det jeg søger på hos allmusic, mens
discogs altid har ramt plet.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-01-07 12:20

Roland <prc@tele2adsl.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Findes der ikke en side med alle musik udgivelser og info a la IMDB?
>
> Roland

www.allmusic.com ?

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Peter G

Dato : 18-01-07 18:22

http://www.allmusic.com

samt http://www.musicbrainz.org

--
Regards, Peter

Fra : Peter Westh

Dato : 18-01-07 18:28

"Roland" <prc@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Findes der ikke en side med alle musik udgivelser og info a la IMDB?

Der er også http://www.gracenote.com/music/ , som hr været fin når jeg har
søgt noget. Men ellers gør jeg som Jesper, og bruger Google til at finde
private fansider, de er ofte langt mere informative. Wikipedia kan også være
god.

/P

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 21-01-07 17:17

On Thu, 18 Jan 2007 18:28:16 +0100, "Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> wrote:

> [...]
>private fansider, de er ofte langt mere informative. Wikipedia kan også være

Sjovt som fansider _altid_ er markant mere informative end officielle
hjemmesider fra selskabet eller bandet.