pizza og hakket oksekød
Fra : Jakob

Dato : 06-02-07 16:58

Hej!

Hvis man nu har noget hakket oksekød som man gerne vil komme på en
hjemmelavet pizza, skal/kan man så svitse (og krydre) kødet inden det
ryger på pizzaen og ind i ovnen?

--
Jakob

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-02-07 17:40

On Tue, 06 Feb 2007 16:57:50 +0100
Jakob <jtonospam@mail.dk> wrote:

> Hej!
>
> Hvis man nu har noget hakket oksekød som man gerne vil komme på en
> hjemmelavet pizza, skal/kan man så svitse (og krydre) kødet inden det
> ryger på pizzaen og ind i ovnen?

Jeg gør det normalt, da det så er lettere at dele i mindre dele og
krydre. men du kan sagtens putte små klumper af råt kød på den så længe
de er tilstrækkeligt små til at blive gennemstegs på den korte ti
pizzaen er i ovnen.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : MLN

Dato : 06-02-07 20:10

Svits det først, jeg har flere gange prøvet at fylde diverse rå ingredienser
på en pizza og er endt med en pizza der flød i væske fra kød og grøntsager
...... indtil jeg lærte at stege overskydende fedt og væske væk.

Yours
MauerMan

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Anders

Dato : 06-02-07 21:39

Skal man også svitse peberfrugter og champignon o. lign.?

Jeg har nemlig problemer med for meget væske i min pizza!

Mvh,
Anders

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 06-02-07 21:51

Den 06-02-2007, skrev Anders:
> Skal man også svitse peberfrugter og champignon o. lign.?
>
> Jeg har nemlig problemer med for meget væske i min pizza!
>
> Mvh,
> Anders

Det kan i hvert fald være en udemærket ide, da vores alm. ovne ikke
bliver varme nok til at lyn-fordampe al den væske på kort tid, som
ingredienserne kan indeholde.
Man kan også bruge microovnen og noget køkkenrulle.
Kai

Fra : Stig Mogensen

Dato : 07-02-07 09:21

Anders wrote:

> Skal man også svitse peberfrugter og champignon o. lign.?

Peberfrugter skæres da i 4 dele, som svitses i olie og flåes. Derefter
skæres de i strimler, og svitses lidt igen.....

Champignoner kan skæres ud, og ristes på tør pande.......

> Jeg har nemlig problemer med for meget væske i min pizza!

Ovnen skal være så varm den nu kan blive.......jeg skruer den altid op på
fuld skrue, ca 275C. Har ikke problem med våde pizzaer, medmindre der
bruges for meget gorgonzola, el. lign.

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Anders

Dato : 07-02-07 19:57

Tak til alle for svar!

Det lader til at jeg skal skrue op for varmen og bruge lidt mere tid på
tilberedningen...

Hviklet mel benytter I foriøvrigt til dejen - og bruger I gær eller
andet...?

mvh,
Anders

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-02-07 22:15

On Tue, 6 Feb 2007 21:38:36 +0100
"Anders" <no@no.no> wrote:

> Skal man også svitse peberfrugter og champignon o. lign.?
>
> Jeg har nemlig problemer med for meget væske i min pizza!
>
> Mvh,
> Anders

Ofte er problemet at der ikke er varme nok på. Siden jeg gik over til
at have ovnen på 275grader, så har jeg ikke haft det problem

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-02-07 23:16

On Tue, 06 Feb 2007 22:47:12 +0100
"Anders Truelsen [8240]" <anders.truelsen@BLAH-BLAHtretommervej.dk>
wrote:

> En alternativ løsning er at lade være med komme alt det våde snask på
> sin pizza, det virker for mig hver gang.
>
> Og så får den naturligvis al den varme den kan trække.

så du har bare en bund eller hva