kyllingefilet
Fra : Kitti Egevang

Dato : 29-01-07 11:59

Hej gruppe.

Kan I måske hjælpe mig en smule .....
Når jeg steger kyllingefileter på stegepanden synes jeg de har en
tendens til at blive for tørstegte. Hvad gør I andre??
Hilsen Kitti.

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-07 12:24

"Kitti Egevang" <kittiSLET@DETTEmail4us.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når jeg steger kyllingefileter på stegepanden synes jeg de har en tendens
> til at blive for tørstegte. Hvad gør I andre??

Køber dem neutralmarineret (saltvand) eller lader være med at stege dem så
meget
Mvh Tommy

Fra : mcloud

Dato : 29-01-07 13:08

Hej Kitti
Jeg fylder dem med pesto,soltørrede tomater ,friske
krydderurter,bøffelmozzarellaost eller høvlet parmasanost og hvidløg,krydrer
dem med friskkværnet peber og evt. salt og vikler dem i bacon eller
parmaskinke eller serranoskinke .
Steger dem 5-6 minutter i lidt olivenolie og smør ,tager dem af pande og
hviler i 5-10 min.og de sidste minutter kommer jeg lidt hvidvin på panden
sammen med et par modne tomater og lader det simre ind til ca det halve og
det hælder jeg så over filetterne som sauce.
mvh mcloud

Fra : Tøsen

Dato : 29-01-07 17:30

> [...]
> Når jeg steger kyllingefileter på stegepanden synes jeg de har en tendens
> til at blive for tørstegte. Hvad gør I andre??

Jeg putter bacon rundt om dem og putter dem i et fad i ovnen til baconen er
sprød

Hvad der også er godt er at lave en lomme i dem, putte champigoner og
hvidløgsost i. Putte bacon omkring og til sidst butterdej og 30 min i ovnen
ved 200 grader.

Mvh

Tøsen

Fra : Linda

Dato : 01-02-07 14:39

On 29 Jan, 11:59, Kitti Egevang <kittiS...@DETTEmail4us.dk> wrote:
> [...]
> Når jeg steger kyllingefileter på stegepanden synes jeg de har en
> tendens til at blive for tørstegte. Hvad gør I andre??

Jeg bruner dem i stekepannen. Deretter inn i ovnen på ca. 100 grader
med steketermometer i den tykkeste delen. Ferdig når termometer'n
viser 70 grader.

Linda