E-numre i Saltum sodavand - kan du hjælpe?~
Fra : Frederik N.

Dato : 16-01-07 22:02

Hej,

Er der nogle der kan oplyse hvilke tilsætningsstoffer der er i Saltum
sodavand? Har søgt på nettet men kan ikke finde nogle links....
Det er især alm. cola (altså ikke light) samt deres Sprite/7-up-lignende
sodavand der har min interesse, men især konserveringsmidlerne er ofte de
samme i forskellige sodavand fra samme bryggeri, så oplys gerne
indholdsstofferne hvis I har andre sodavand liggende.

På forhånd mange tak for hjælpen

Fra : Max

Dato : 16-01-07 22:08

Hej Frederik

> Er der nogle der kan oplyse hvilke tilsætningsstoffer der er i Saltum

Kan du læse noget ud af disse etiketter ?

http://www.beerlabels.dk/oel.php?sprog=DK&land=DK&bryggeri=saltumhoulbjerg&visoel=0&visvand=1&menu=3

--
Mvh Max

Fra : Frederik N.

Dato : 17-01-07 08:14

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

"..."

> Kan du læse noget ud af disse etiketter ?
>
> http://www.beerlabels.dk/oel.php?sprog=DK&land=DK&bryggeri=saltumhoulbjerg&visoel=0&visvand=1&menu=3
>
> --
> Mvh Max

Der er godt nok mange etiketter, men dem fra Saltum sodavand er gamle og jeg
aner ikke om indholdsstofferne i deres sodavand er ændret siden etiketterne
så sådan ud....men ellers rigtig mange tak for hjælpen
Jeg kunne selvfølgelig også ringe til Saltum, så det vil jeg prøve senere i
dag medmindre der ikke har været andre svar....

Fra : Max

Dato : 17-01-07 11:53

Hej Frederik

> [...]
> og jeg aner ikke om indholdsstofferne i deres sodavand er ændret
> siden etiketterne så sådan ud....men ellers rigtig mange tak for

Ok, jeg var ikke klar over hvordan de nyeste ser ud, jeg tror ikke
Saltum vand forhandles her omkring.

> Jeg kunne selvfølgelig også ringe til Saltum, så det vil jeg prøve
> senere i dag medmindre der ikke har været andre svar....

De fleste firmaer/producenter er normalt meget villige til at fortælle
om deres produkter hvis man ringer til dem, så det er da forsøget værd.

Mvh Max

Fra : jenny og søren

Dato : 17-01-07 09:19

"Frederik N." <klmn2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme i forskellige sodavand fra samme bryggeri, så oplys gerne
> indholdsstofferne hvis I har andre sodavand liggende.

prøv denne her http://www.toft.dk/e-nummer/ hvis det er sådan noget du skal
bruge..

mvh

Søren

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Frederik N.

Dato : 17-01-07 10:21

"jenny og søren" <jennyogsoren@mail.dk> skrev
"..."
> prøv denne her http://www.toft.dk/e-nummer/ hvis det er sådan noget du
> skal bruge..
"..."

Hejsa,
Jeg plejer faktisk at bruge ovennævnte side til at checke
tilsætningsstoffer....men jeg skal jo først vide hvilke tilsætningsstoffer
jeg skal undersøge for. Jeg har fundet ud af at en butik et godt stykke vej
herfra forhandler Saltum sodavand og dem vil jeg gerne prøve, men kun hvis
de ikke indeholder for mange tilsætningsstoffer - og hvis jeg kunne slippe
for at tage helt derud bare for at checke det ville det jo være
fint....derfor mit spørgsmål