Beef Jerky i DK.
Fra : Ukendt

Dato : 15-01-07 23:42

Kan man købe hot'n spicy beef jerky fra Wildwest i Danmark?

Eller kan man evt. finde andre mærker stærk og krydret beef jerky?

Fra : Linde

Dato : 16-01-07 15:56

<K.> skrev i en meddelelse
> Kan man købe hot'n spicy beef jerky fra Wildwest i Danmark?
>
> Eller kan man evt. finde andre mærker stærk og krydret beef jerky?

Yumm! Det er 100 år siden jeg har fået jerky...jeg blev ellers hooked på
skidtet i Bosnien, men det er ikke til at få herhjemme. Min all time favorit
er Pemmican Teriyaki, men jeg kan ikke huske at have fået en jerky, jeg ikke
brød mig om. Sig til, hvis du skal have noget fra wildwestjerky.co.uk,
jeg kunne godt være interesseret i en sambestilling og spare lidt porto.

Mvh
Linde

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-07 17:16

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> jerky, jeg ikke brød mig om. Sig til, hvis du skal have noget fra
> wildwestjerky.co.uk, jeg kunne godt være interesseret i en sambestilling

Der er du desværre ca. 3 timer for sent på den.
Jeg har lige bestilt ca. 1200 gram.
Der er dog gratis forsendelse hvis du bestiller for mere end 25 £.

Og hvis du bestiller noget, så snyd ikke dig selv for deres hot'n spicy.
Jeg købte den i micro små poser i amsterdam lufthavn, og det er TOP STUFF.

Jeg har også bestilt lidt af deres Gourmet Teriyaki, og Gourmet Hot
peppered.
Og 2 poser Habanero Extreme Heat, og dét glæder jeg mig til.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 16-01-07 20:45

K. wrote:
> [...]
> peppered.
> Og 2 poser Habanero Extreme Heat, og dét glæder jeg mig til.

Jeg kan læse en advarsel om at jeg skal undgå at spise de medfølgende
fugtposer med silica-gel (pyha det kunne være gået galt ) - men jeg
kan ikke se om den 25 £ grænse gælder for internationale ordrer?

Af yderligere information har både foodfromhome.dk og americana.dk beef
jerky. Magasins Mad og Vin har osse.

Når disse forespørgsler om beff jerky forekommer er der gerne nogle der
byder ind med Sydafrikansk bantong (husker jeg det hedder) - medfulgt
kommentaren at det skulle være topdollar, men desværre er der ikke nogen
(i de diskussioner jeg har fulgt) der har fundet en kilde til det.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-07 21:10

"Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan læse en advarsel om at jeg skal undgå at spise de medfølgende
> fugtposer med silica-gel (pyha det kunne være gået galt ) - men jeg
> kan ikke se om den 25 £ grænse gælder for internationale ordrer?

Det er vist ikke silica gel, men nærmere en ''ilt-sluger'', som sørger for
at der er max. 0.01 % ilt i posen.
25£ grænsen gælder hele verden. Du kan se det ved at lægge lidt varer i
kurven og gå til bestillings siden.

> Af yderligere information har både foodfromhome.dk og americana.dk beef
> jerky. Magasins Mad og Vin har osse.

Ja, men vist ikke med chilli, og det er vigtigt for mig.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 16-01-07 21:20

K. wrote:
> "Jonas Kofod" <news@jlkofod.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men vist ikke med chilli, og det er vigtigt for mig.

Det mærke de pt. har i Mad og Vin købte jeg i sin tid i Foodfromhome
butikken (det ser ud til Foodfromhome sidenhen har skiftet mærke) og da
fik jeg en med chili, så de burde da kunne have det i Mad og Vin.
Chilien fandt jeg var god, Teriyaki'en lidt karakterløst sur.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 17-01-07 11:38

Jonas Kofod <news@jlkofod.dk> wrote in

> Af yderligere information har både foodfromhome.dk og americana.dk
> beef jerky. Magasins Mad og Vin har osse.

7Eleven i Kastrup Lufthavn har også et eller andet Jerky produkt (har set
en reklame i ankomstterminalen). Hvis jeg får tid og husker det, skal jeg
prøve at tjekke hvad det er præcist.

Fra : Linde

Dato : 16-01-07 23:15

<K.> skrev i en meddelelse news:1P2dnU1OGJu1ZzHYRVnygQA@giganews.com...
> [...]
> peppered.
> Og 2 poser Habanero Extreme Heat, og dét glæder jeg mig til.

Ja, hvis man skal tro på, hvad de skriver på siden er der masser af
trækkraft i den Habanero...bemærk især det med, at billedet af fyren udenpå
er et autentisk skud af en af deres venner, der lige havde spist lidt
Habaner.
Du må lige vende tilbage når sagerne kommer, med en anmeldelse af varene.
Jeg erindrer ikke mærket, men historien om deres Habanero er meget
interessant.

Mvh
Linde

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-07 23:30

> Du må lige vende tilbage når sagerne kommer, med en anmeldelse af varene.

Det gør jeg.

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-07 14:12

<K.> skrev i en meddelelse news:oLmdnRMD1MufzzDYRVnyuwA@giganews.com...

> "Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> Det gør jeg.

Jeg har lige fået at vide at mit kød blev sendt tirsdag(samme dag jeg
bestilte), som airmail, så jeg regner stærkt med at det dukker op i morgen.

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-07 14:59

> [...]
>

> Du må lige vende tilbage når sagerne kommer, med en anmeldelse af varene.
> Jeg erindrer ikke mærket, men historien om deres Habanero er meget

Så har jeg modtaget mit jerky.

Jeg har allerede fortrudt at jeg ikke bestilte flere Habanero Extreme Hot,
for de er dælme gode.
De er extra krydrede, og de dufter helt vildt lækkert. Og så er de
naturligvis ret stærke, men dog ikke for meget.
Man får varmen, når man spiser 3-4 stykker, og især efterbrænderen er jeg
vild med. Det er ild i mund i ca 10-12 min.
Dejligt!

Hot'n spicy er først sødlige, og let krydrede, og man skal tygge en del før
der kommer chilli effekt.
Det er meningsløst at spise den lige efter man har været i habanero posen.
Men absolut en lækker perfekt sej jerky til dem der kun kan li' moderat til
mild chilli.

Gourmet Peppered er også først sød, eller måske lidt sursød,og perfekt
krydret med peber og har en lækker røgsmag.

Teriyaki er ok, men egenlig tror jeg at alle typer er marineret med samme
teriyaki basis, og de andre får så extra kryderi, chilli, eller peber.
Derfor er teriyaki lidt for neutral til mig.

Fra : Linde

Dato : 21-01-07 17:54

<K.> skrev i en meddelelse news:yqWdnd0e0dkaUy3YRVnytAA@giganews.com...
> Så har jeg modtaget mit jerky.
>
> Jeg har allerede fortrudt at jeg ikke bestilte flere Habanero Extreme Hot,
> for de er dælme gode.

Takker, det ser ud til jeg må prøve noget fra siden også. Og det var med kun
2 pund i fragt, uanset ordren?

Mvh
Linde

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-07 18:27

> Takker, det ser ud til jeg må prøve noget fra siden også. Og det var med
> kun 2 pund i fragt, uanset ordren?

Nej, 4 £.
Men gratis fragt hvis du bestiller for mere end 25 £ .

Fra : Linde

Dato : 03-02-07 10:43

> [...]
> Man får varmen, når man spiser 3-4 stykker, og især efterbrænderen er jeg
> vild med. Det er ild i mund i ca 10-12 min.

Posten har lige været her med min jerky fra Anders og Frank´s Qxl-auktion.
Jeg er ret positivt overrasket over wildwest jerky. God, sej struktur i
strips´ne, og nuggets´ne er også lige som de skal være. Du taler ellers
varmt om Habaneros, men jeg må sige, at de nok er for vilde til mig...Hot n
Spicy er tilstrækkeligt for mig, men regner da med at skulle prøve Habanero
på et tidspunkt. Peppered er jeg også vild med, god balance mellem peber og
kød/røg.

Teriyaki´en er god, og understreger kødet godt, men jeg var faktisk lidt
mere begejstret for de originale nuggets...de er supergode at tygge, og med
lækker kødsmag.

Alt i alt en rigtig god jerky, der gav flashbacks til de gode gamle dage

Mvh
Linde

Fra : Frank Rasmussen

Dato : 06-02-07 17:29

Hej Linde.

Mange tak for din fine tilbagemeldinger, det er virkelig noget vi kan bruge.
Jeg vil spørge dig om det er iorden med din tilladelse at vi bruger din
anmeldelse som et "Testimonial" på sigt når vores webshop kommer op at køre.
Du skal naturligvis nok få noget Jerky for det som kompensation.

Desværre kan jeg ikke give dig noget Habanero for vi turde ikke bestille så
meget hjem af hensyn til den kratfige smag, så jeg har selv spist de sidste
par poser. Men du SKAL prøve at have den brændende fornemmelse man har i
munden i lang tid efter som er næsten ubeskrivelig man skal bare vende sig
til den så smager den utrolig godt

På forhånd tak for din flotte anmeldelse

--------------------
Mvh / Best Reards
Frank Rasmussen
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=417144265

Fra : Jakob

Dato : 07-02-07 12:14

Linde wrote:

> [...]
> lækker kødsmag.
>
> Alt i alt en rigtig god jerky, der gav flashbacks til de gode gamle dage

Jeg har lige modtaget en levering fra samme sted, og det er i det hele
taget første gang jeg prøver beef-jerky - men bestemt ikke den sidste

Generelt er krydderierne godt afstemt - forstået på den måde at de ikke
overdøver smagen af kød, - især de originale er gode, men jeg er også
vild med hot'n'spicy og peppered varianterne. Jeg MÅ prøve habanero
udgaven når jeg engang kan komme til det

Jeg synes at nuggets er de "sjoveste" at tygge men stripsene var også
rigtig lækre.

En rigtig lækker snack - Kan anbefales!

--
Jakob

Fra : Frank Rasmussen

Dato : 07-02-07 14:56

Super der ryger også et par poser frem til dig, hvis det er ok vi bruger din
anmeldelse på vores kommende website ?

Mail mig lige din adr igen

--------------------

Fra : Jakob

Dato : 07-02-07 15:33

Frank Rasmussen wrote:
> Super der ryger også et par poser frem til dig, hvis det er ok vi bruger din
> anmeldelse på vores kommende website ?
>
> Mail mig lige din adr igen

Hej Frank. Du er velkommen til at bruge anmeldelsen.

Min adresse er

Hvedemarken 20 st mf
6400 Sønderborg

--
Jakob

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 11-03-07 18:34

[<K.> | Tue, 16 Jan 2007 17:15:36 +0100]

Fedt - tak for linket!

>Jeg har også bestilt lidt af deres Gourmet Teriyaki, og Gourmet Hot
>peppered. Og 2 poser Habanero Extreme Heat, og dét glæder jeg mig til.

For folk der ikke har fundet deres favorit, anbefaler jeg at kigge på deres
Mixed Value Pack (http://www.wildwestjerky.co.uk/mixed_value_pack.htm)

Deres Extreme heat flavour er dog ikke med i den pakke, men personligt synes
jeg også at en beef jerky må være stærk, meget stærk, men ikke ekstrem stærk
:)

Har just også bestilt en pakke - det er et relativt billigt sted, og med
billig/gratis forsendelse til DK er det da fint!

Mvh René
www.rene.hjorth.com

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 18-01-07 15:54

On 18 Jan., 14:11, <K.> wrote:
> Jeg har lige fået at vide at mit kød blev sendt tirsdag(samme dag jeg
> bestilte), som airmail, så jeg regner stærkt med at det dukker op i morgen.

"Kød som luftpost". Det lyder umanerlig nasty... Hvad er beefjerkey
lige for noget?

--
HTP

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-07 18:22

"Hans Tosti Pedersen" <hanspedersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 18 Jan., 14:11, <K.> wrote:
> [...]
> morgen.

"Kød som luftpost". Det lyder umanerlig nasty... Hvad er beefjerkey

Jeg tror man skal smage det for at blive fan.
For når man beskriver det lyder det nok ikke så delikat.
Det er små stykker af magert oksekød, der er marineret(krydret, sødt eller
hot), evt. let røget, og tørret ved lav temperatur.
Er det rigtigt lavet vil det være sejt, men ikke for sejt, så man skal
arbejde lidt for at spise det.
En lækker snack sammen med en god kvali øl.

Fra : Steen B. Jensen

Dato : 23-01-07 17:33

<K.> wrote:

> Eller kan man evt. finde andre mærker stærk og krydret beef jerky?

Øh, hvad er beef jerky?
Mad...eller....?
--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 23-01-07 19:29

Steen B. Jensen skrev:

> Øh, hvad er beef jerky?

Tørret oxekød. I Sydafrika [og omegn] kaldes det 'biltong'.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-01-07 11:28

Klaus Alexander Seistrup skrev:

> Tørret oxekød. I Sydafrika [og omegn] kaldes det 'biltong'.

Nu kan jeg altså ikke styre min nysgerrighed længere:
Hvad gør I med det der tørrede oksekød? Spiser man
det fx som snack til et glas rødvin eller en øl?

--
Herluf :·)

Fra : Anders S

Dato : 24-01-07 13:25

Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev:

> [...]
>Hvad gør I med det der tørrede oksekød? Spiser man
>det fx som snack til et glas rødvin eller en øl?

Præcis, det er en sund og velsmagende snack. Fint alternativ
til chips, peanuts etc. Næsten ingen fedt og ca. 50% protein.

Fra : Anders S

Dato : 23-01-07 23:13

Hej!

Vi forhandler Wildwest Beef Jerky i Danmark.
Vores webshop er under opbygning men du/I er meget velkomne
til at kontakte os på mailsnacks@gmail.com

Vi har i øjeblikket Original Nuggets, Peppered Nuggets,
Teriyaki, Sweet'n'spicy og Hot'n'spicy i 25 grams poser.

Original og Peppered i 50 grams poser.
Original, Peppered og Teriyaki i 100 grams poser.

Mærket Biltong er ikke på lager men kan skaffes hjem.

mvh,
Anders,
SNACKS

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-07 23:55

"Anders S" <mailsnacks@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Teriyaki, Sweet'n'spicy og Hot'n'spicy i 25 grams poser.
>
> Original og Peppered i 50 grams poser.
> Original, Peppered og Teriyaki i 100 grams poser.

Hvad hedder jeres firma?
Hvad er priserne?
Og hvorfor ikke den bedste (IMO) Habanero?

> Mærket Biltong er ikke på lager men kan skaffes hjem.

Huh ?

Fra : Anders S

Dato : 24-01-07 00:07

>Hvad hedder jeres firma?
SNACKS... helt nystartet. Derfor onlineshoppen ikke er oppe
endnu.

>Hvad er priserne?
Ved ikke om, og hvor meget, jeg må annoncere her men
kontakt os på mailsnacks@gmail.com så finder vi en god pris :)

>Og hvorfor ikke den bedste (IMO) Habanero?
Den har vi, men ikke på lager.

>Huh ?
Også Beef Jerky, bare et andet mærke.

mvh,
Anders

Fra : Jonas Kofod

Dato : 24-01-07 01:13

Anders S wrote:

> Også Beef Jerky, bare et andet mærke.

Jeg var af den opfattelse at biltong ikke var et mærke men den type man
havde i Sydafrika.

Men jeg vil da helt sikkert se på jeres varer når i får noget op at
køre. Især hvis i kan klare den med det lidt mere specielle udvalg, så
det ikke bare er det samme som i f.eks. Mad og Vin.

Fra : Frank Rasmussen

Dato : 24-01-07 11:04

> [...]
> Især hvis i kan klare den med det lidt mere specielle udvalg, så det ikke
> bare er det samme som i f.eks. Mad og Vin.

Indtil webshoppen er oppe kan man benytte vores auktion hos QXL.
Ved ikke om vi må linke direkte, men søg på "jerky", så skulle den være der.

mvh,
Anders S.,
SNACKS

Fra : Heidi

Dato : 24-01-07 17:33

Jeg er blevet noget nysgerrig efter at smage det her jerky - lyder som
et godt alternativ hvis man mangler en snack og er på kur så chips o.l.
ikke rigtig duer.

Hvis der er nogen i gruppen der overvejer at bestille noget fra England
igen, må i gerne give et praj, hvis i er interesseret i at dele noget
porto (ved godt det var gratis ved ordrer over 25 pund, men hvis nu der
var nogen der ikke ville bestille for så meget selv...)
Skriv i tråden, eller send en mail på subscribe (at) fjomp dot com

--
Heidi

Fra : Anders S

Dato : 24-01-07 18:05

Heidi,

Vi forhandler Wildwest Beef Jerky i Danmark.
Vores webshop er under opbygning men indtil den står klar kan
man købe vores varer på QXL. Der er i øjeblikket et tilbud på 12
poser men er du interesseret i en mindre portion, kan du

Fra : Linde

Dato : 24-01-07 19:00

> [...]
> man købe vores varer på QXL. Der er i øjeblikket et tilbud på 12
> poser men er du interesseret i en mindre portion, kan du

Hmm jeg må erkende, at jeg synes det er en kende dyrt...du tager 60 kr for
hvad ville koste 48,60 i England...der skal sgutte meget til før portoen på
45 er tjent ind. Og i samme åndedrag, så tager du endog mere end de gør for
at sende det hjem fra England! Får man ikke rabatter når man køber 500
enheder, som du har til salg på qxl? Du må kunne gøre det bedre end
det...hvorfor købe din jerky, hvis du ikke kan matche priserne fra din
webshop

Mvh
Linde

Fra : Anders S

Dato : 24-01-07 19:27

Linde,
Du har ret! og har afværget en større brøler da vi har lavet en
regnefejl i tilbuddet på QXL.

Tak fordi du gjorde os opmærksom på det.
Mail din add. og så skal du få en snack med posten.

mvh,
Anders

Fra : Linde

Dato : 24-01-07 21:26

> [...]
> regnefejl i tilbuddet på QXL.
>
> Tak fordi du gjorde os opmærksom på det.
> Mail din add. og så skal du få en snack med posten.

Herligt! Jamen skal vi ikke sige, at du bare kan smide den oveni ordren, når
jeg bestiller...min mail er den samme som her.

Mvh
Linde

Fra : Heidi

Dato : 25-01-07 18:42

Anders S wrote:
> [...]
> regnefejl i tilbuddet på QXL.
>
> Tak fordi du gjorde os opmærksom på det.
> Mail din add. og så skal du få en snack med posten.

Jeg har lige kigget på din qxl auktion, men er i tvivl om du mener der
er en fejl i den nuværende pris - eller er den rettet? Og hvad bestod
fejlen så i?

--
Heidi

Fra : Frank Rasmussen

Dato : 25-01-07 20:30

> Jeg har lige kigget på din qxl auktion, men er i tvivl om du mener der er
> en fejl i den nuværende pris - eller er den rettet? Og hvad bestod fejlen
> så i?

Hej Heidi

Vi har sat prisen ned fra 149,95 til 119,95 for 12 stk. 25 grams poser dvs
man får 3 poser gratis ved bestilling (Og du kan selv sammensætte efter eget
valg)

Yderligere er fragten nedsat fra 49,95 til 35,- Alle priser er Incl Moms.

Og som Anders gjorde opmærksom på var det os der havde lavet en
fejlberegning. Men meningen skulle jo helst være at det er billigere både i
fragt og indkøb at handle hos os, og samtidig hurtigere. Dog skal det lige
siges at i starten er leveringstiden max 14 dage til vi får vores første
palle med beefjerky.

Normal leveringstid vil derefter være at ordre bestildt inden kl 1200 bliver
sendt samme dag med postdanmark, så der vil typisk gå 1-3 dag max fra du
bestiller til du modtager.

Og så er man naturligvis også velkommen til afhentning "så spare du også
porto" Og du/i kan få en prøvesmagning hvis man bor i nærheden af
Nordsjælland.

Håber det var svar nok ellers kontakt os endelig...

Mvh
Frank Rasmussen