Kalkunlår på 900 gr. forslag til tilberedn~
Fra : Ditte H

Dato : 12-01-07 20:02

Hej NG

Jeg har fået købt et kalkunlår på 900 gr.
Har I nogle forslag til, hvad jeg gør ved sådan et?

Det er en diner for one. Så det behøver ikke være alt for avanceret.

Hilsen Ditte

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 13-01-07 19:25

Ditte skrev bl.a.:

> Jeg har fået købt et kalkunlår på 900 gr.

"Fået købt" ?
Bestemte du ikke selv, hvad du ville købe??

"Det er en diner for one."?

"900 g,"!! .. - så har du da vist til et par dage, selvom du skriver, at
det er:
- oversat: "middag til én"

> Har I nogle forslag til, hvad jeg gør ved sådan et?

Måske,- men...:

Er det frosset?
Er det fersk?
Er det marineret?
Er det kogt? (Det er dem fra Aldi jo).

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne DETTE fra min emailadresse...

Fra : Ditte H

Dato : 13-01-07 20:12

Poul F. Andersen frembragte:

> [...]
>
> "Det er en diner for one."?
>
> "900 g,"!! .. - så har du da vist til et par dage, selvom du skriver, at det

Hej

Det er et fersk kalkunbryst, jeg har frosset det ned, da jeg ikke lige
havde nogle ideer til tilberedning.
Diner for one til flere dage.

Hilsen Ditte

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-01-07 21:47

> Det er et fersk kalkunbryst, jeg har frosset det ned, da jeg ikke lige
> havde nogle ideer til tilberedning.

Er det nu et bryst eller et lår ?? - der er væsentlig forskel - også i
tilberedningen....

Andreas M. Hansen

Fra : Ditte H

Dato : 13-01-07 21:49

Andreas M. Hansen har bragt dette til verden:

Det er et lår, fik skrevet forkert.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-01-07 21:56

> Det er et lår, fik skrevet forkert.

Her er i hvert fald en side med en bunke opskrifter på kalkunlår til at
inspirere dig lidt - jeg har ikke prøvet nogen af dem, men de lyder da
spændende, nogen af dem.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/katagorier-3.php?id=11270&KalkunL%C3%A5r

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-01-07 22:44

"Ditte H" <sporg@.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en diner for one. Så det behøver ikke være alt for avanceret.

Læg låret i et fad, drys med salt, peber og krydderurter, f.eks. oregano
eller pizzakrydderi. Evt. et stykke alufolie over.
I ovnen ved 175 grader, til det er mørt.
Når du vurderer, det er sådan ca. halvvejs, fjerner du alufolien og lægger
nogle kartoffelskiver i fadet.

I øvrigt har Bilka og Føtex med jævne mellemrum ferske kalkunlår i en lidt
mere håndterlig størrelse på tilbud.

Hilsen Inger

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 14-01-07 10:35

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> I ovnen ved 175 grader, til det er mørt.
> Når du vurderer, det er sådan ca. halvvejs, fjerner du alufolien og lægger

Jeg synes Ingers opskrift er helt fin.
Jeg ville nok lave en salat til, f.eks. af en stor tomat skåret i skiver med
lidt hakket løg
og olie/eddike dressing.
Eller måske blot lidt surt, - asie, græskar, agurk eller andet.

PS: Jeg mener da ikke, at du har skrevet noget forkert i denne tråd.
Du har da skrevet kalkunLÅR hele tiden... ?

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-01-07 21:04

> Jeg har fået købt et kalkunlår på 900 gr.
> Har I nogle forslag til, hvad jeg gør ved sådan et?

Kog det en times tid sammen med en mursten. Smid derefter kalkunlåret ud, og
spis murstenen.

> Det er en diner for one. Så det behøver ikke være alt for avanceret.

Bingo.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.