Pander ?1
Fra : sulejma

Dato : 12-01-07 19:55

Jeg skifter pande med jævne mellemrum. Dem med teflon holder ikke længe. På
den sidste boblede belægningen op og sprækkede.
Den var da dyr nok. Findes der en teflonpande som kan holde ?
Den jeg har nu er en Eva trio pande og alting hænger i ?

Jeg synes ellers jeg gør som der står i brugsanvisningen.

Findes der dog ikke en pande som ikke brænder på, så man kan stege nogle
ordenlige frikadeller???

VH
Sulejma

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-01-07 20:01

"sulejma" <missmerkur@esenet.dk> writes:

> Findes der dog ikke en pande som ikke brænder på, så man kan stege nogle
> ordenlige frikadeller???

Efter en masse bøvl med Scanpan, som jeg egentlig var rigtig godt
tilfreds med, er jeg gået over til støbejern. Støbejernspander,
støbejernsgryder og nu leder jeg efter en støbejernsbradepande.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : sulejma

Dato : 12-01-07 23:52

> Efter en masse bøvl med Scanpan, som jeg egentlig var rigtig godt
> tilfreds med, er jeg gået over til støbejern. Støbejernspander,
> støbejernsgryder og nu leder jeg efter en støbejernsbradepande.

Er støbejern ikke pokkers tungt ?

Sulejma

Fra : Padre

Dato : 13-01-07 09:59

"sulejma" <missmerkur@esenet.dk> wrote in message

> Er støbejern ikke pokkers tungt ?

Jo det er det. Jeg plejer at sige, at jeg køber støbejernspander fordi de er
så tunge, at min kone ikke kan løfte dem, og dermed slå mig med dem. Til
gengæld er de også fantastiske at stege med. Jeg har for mange år siden
forsøgt mig med forsellige slip-let pander, og var ikke tilfreds med dem.

Per Kampmann fra forretningen "Kunst og Køkkentøj" skrev den 13. oktober
2006 følgende:

"Læste ved tilfælde jeres indlæg, og da jeg har en butik med
køkkentøj vil jeg gøre opmærksom på to ting ved pander med en
eller anden form for belægning.

1) De kan ikke tåle høje temperaturer= de holder ikke.
2) De kan ikke stege ordentligt. De branker tingene i stedet. Prøv
selv med et spejlæg, som bliver gummiagtigt i kanten på slip-let og
sprødt på en ikke sliplet.
Anbefaling : Køb grundpander uden belægning, men med god
varmefordeling. Alt efter blus kan man købe kobber, støbejern,
pladejern, aluminium eller rustfrit stål, men sørg for at de har en
TYK bund der fordeler varmen godt.
Køb ALDRIG rene rustri stål pander, da det er en elendig
varmefordeler => alt hænger i.
Hvis rustfri stål da med en sandwich bund helst af kobber, men en
meget tyk alu-bund er ok.
Brug kun slip-let ved lave temperaturer, hvor problemerne med at emnet
klæber er størst. Så holder panderne fint.
Vi er ved at lave vores hjemmeside, hvor der bliver en grundig
forklaring af hvad man skal gøre og hvorfor. Indtil da kan i ringe og
spørge os hvis i vil.
Med venlig hilsen

Per Kampmann
33 13 29 28 kogk.dk "

Fra : sulejma

Dato : 13-01-07 17:24

"Padre" <spirito_santo@deadend.yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gengæld er de også fantastiske at stege med. Jeg har for mange år siden
> forsøgt mig med forsellige slip-let pander, og var ikke tilfreds med dem.

Tak for god information, har straks printet det ud.
Hvilken type er god til glaskeramisk komfur ?
Og hvordan vurderer man om bunden er tyk ? Det kræver næsten noget
sagkundskab og noget at sammenligne med.

VH
Sulejma

Fra : Max

Dato : 13-01-07 19:28

Hej sulejma

> Og hvordan vurderer man om bunden er tyk ? Det kræver næsten noget
> sagkundskab og noget at sammenligne med.

Man kan mærke sig frem, vægten alene fortæller jo en del.
Naturligvis er der forskel på vægten i aluminium og stål,
men alligevel kan man godt fornemme det. Forøvrigt kan
jeg da uden problemer anbefale dig at købe en Scanpan
Classic ned titaniumnbelægning, en nem pande at bruge
og den er umulig at ødelægge.

Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 14-01-07 08:44

"sulejma" <missmerkur@esenet.dk> wrote in message

> Tak for god information, har straks printet det ud.
> Hvilken type er god til glaskeramisk komfur ?

Ingen anelse, jeg har altid selv haft gas.

> Og hvordan vurderer man om bunden er tyk ? Det kræver næsten noget
> sagkundskab og noget at sammenligne med.

Godt spørgsmål. Hvis du bor i Kbh ville jeg foreslå at du tager ind i kunst
og køkkentøj, og ser, hvad de har. Det er ikke nogen billig forretning, men
deres varer er gode, og om ikke andet kan du finde inspiration til, hvad der
passer dig.
--

Padre
Inventor of the Plonkificator 3600 wih twin, strontium-enforced,

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-01-07 10:36

"sulejma" <missmerkur@esenet.dk> writes:

> Er støbejern ikke pokkers tungt ?

Jeg synes ikke det er så galt. Mine støbejernspander har den fordel,
at der er håndtag i begge sider. Så jeg har nemmere ved at flytte dem
end jeg har med en 28cm Scanpan.

Mvh Trine

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-01-07 20:16

On Fri, 12 Jan 2007 20:00:31 +0100
Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
> tilfreds med, er jeg gået over til støbejern. Støbejernspander,
> støbejernsgryder og nu leder jeg efter en støbejernsbradepande.

hvilken bøvl med scanpan? jeg har været ekstemt glad for mine scanpan
2000 titanium belagte pander og gryder. Deres sliplet overflade virker
bare og er så stabil at den kan renses med ståluld.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-01-07 21:01

Kim Schulz <kim@schulz.dk> writes:

> hvilken bøvl med scanpan? jeg har været ekstemt glad for mine scanpan
> 2000 titanium belagte pander og gryder. Deres sliplet overflade virker
> bare og er så stabil at den kan renses med ståluld.

Vi har en pande, hvor der er kommet store huller i belægningen og i
det nedenunder. Den er købt dengang der var 10 års garanti på
belægningen.

Vi tog den med i en butik der forhandler Scanpan og ville have den
byttet. Det kunne de ikke gøre, uden at en konsulent havde set på den,
så vi ventede. Nu har vi så fået panden tilbage sammen med et brev, om
at produktet viser tydelige tegn på overophedning og misligeholdelse,
og afvises derfor.

Scanpan-pander må ikke opvarmes til mere end 2/3 af hvad et komfur kan
klare. Den skal være samme farve som da den blev købt. Og i det hele
taget fik vi en meget dårlig service, men det er naturligvis
ekspedientens skyld og ikke Scanpans. Men sjældent er jeg da blevet
talt sådan ned til at en ekspedient.

Men enden på historien er, at jeg får pengene tilbage for et ubrugt
Scanpan-produkt og ikke køber det mere.

Med de begrundelser de har, så kan de afvise alle produkter, der har
været i brug. De har også valgt at nedsætte deres garanti fra 10 til 5
år.

Så jeg holder mig til støbejern.

Mvh Trine

Fra : Brian

Dato : 13-01-07 13:30

Jeg (og min famile) har været utrolig glade for Gastrolux... de er fanme
dejlige..

/Brian

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-01-07 16:17

sulejma wrote:
> [...]
>
> Jeg synes ellers jeg gør som der står i brugsanvisningen.
>
> Findes der dog ikke en pande som ikke brænder på, så man kan stege

Jeg har en Jamie Oliver pande, den er bare rigtig god. Det er prisen
så også. Jeg fik den som gave til min fødselsdag forrige år. Jeg så
den i en tilbudsavis fra Damborg idag, hvor den stod til 500.- kr.,
men den er trods alt pengene værd. Jeg har haft en ScanPan, og sikke
noget hø, jeg vil aldrig eje en sådan pande igen, belægningen blev
hullet efter 1 års brug. Der var så 10 års garanti, men jeg havde
desværre forlist kvitteringen, og efter at have læst Trines indlæg, så
er det jo godt samme når deres service er så ringe.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : JHR

Dato : 14-01-07 04:53

> Jeg har en Jamie Oliver pande, den er bare rigtig god. Det er prisen så
> også. > Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Jeg er meget uenig!
Jeg købte også en Jamie Oliver pande og regnede med det var kvalitet, men
efter et par måneder begyndte belægningen at ryge af som al "Tefal"
belægning gør hvis du steger (og altså ikke koger!). Tefal kan IKKE holde
til høje stegetemperaturer som du har brug for hvis du er seriøs ang.
madlavning. Prøv at stege champignoner ved halv varme, så får du kogte
champignoner istedet... Eller hvad med bøfferne? En bøf skal da have
stegeskorpe, ikke være halvkogt.

Jeg købte så en pande fra Italla hvor belægningen er lagt på ved meget
højere temperatur, og den holder bare! Kan ikke rose den højt nok.

Mvh
Jeppe.

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-01-07 12:43

JHR wrote:
> [...]
>
> Jeg købte så en pande fra Italla hvor belægningen er lagt på ved
> meget højere temperatur, og den holder bare! Kan ikke rose den højt

Jeg har ikke endnu efter 15 måneders brug af panden, oplevet at få
hverken kogte champignons eller bøffer, og panden er stadig
fuldstændig intakt hvad tefalbelægningen angår. Noget må jeg jo have
gjort rigtigt

Fra : sulejma

Dato : 14-01-07 16:23

> Jeg har ikke endnu efter 15 måneders brug af panden, oplevet at få hverken
> kogte champignons eller bøffer, og panden er stadig fuldstændig intakt
> hvad tefalbelægningen angår. Noget må jeg jo have gjort rigtigt

Bruger i forskellige slags blus, mons´tro ?

vH
Sulejam

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-01-07 18:32

sulejma wrote:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Bruger i forskellige slags blus, mons´tro ?
>
> vH
> Sulejam

Jeg har haft keramisk komfur i mange år nu.

Fra : Lars Holst

Dato : 14-01-07 21:54

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> said in news:45aa692e$0$896
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Jeg har haft keramisk komfur i mange år nu.

Jeg har gammeldags el komfur og har også haft succes med Jamie Oliver
panderne.

Jeg kunne forestille mig at de ikke egner sig til gas komfurer.

--
Lars Holst

Fra : Max

Dato : 14-01-07 21:58

Hej Lars

> Jeg kunne forestille mig at de ikke egner sig til gas komfurer.

Ja, de kan jo blive meget varme. Men efter jeg har prøvet titan
belægning, ja så kommer der ikke flere teflon pander her i huset.

--
Mvh Max