40 tons råddent kød er afsløret, overskrif~
Fra : Bo Warming

Dato : 11-01-07 21:05

Hvis man vil forstå statens extreme utroværdighed vedr naturvidenskab,
så studer levnedsmiddelstyrelse-afgørelse

40 tons råddent kød er afsløret, overskriftes idag

Da man fik held med at fælde Barfoed på fryseskadet kød uden mikrober
men forgammelt så skruede man op for løgnene og bruger nu ordet
råddent som synonymt med kassabelt, selvom ingen sundhedsfare og ingen
smagsforskel.

At der ikke er objektive tegn på nedstyrtningsfare hindrer ikke at
perfekte højhuse i Rødovre bliver revet ned tsk tsk

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 12-01-07 13:23

> Hvis man vil forstå statens extreme utroværdighed vedr naturvidenskab, så
> studer levnedsmiddelstyrelse-afgørelse
>
> 40 tons råddent kød er afsløret, overskriftes idag

Jeg tror nu ikke, at det er levnedsmiddelstyrelsen der skal lastes for denne
opsætning. Der sidder nemlig kyndige fagfolk til at træffe de vigtigste
afgørelser.
Nej det er ukyndige, sensationshungrende journalister og mediefolk, som
hidser folk op på denne måde.
Aksel

Fra : Bo Warming

Dato : 12-01-07 14:30

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> de vigtigste afgørelser.
> Nej det er ukyndige, sensationshungrende journalister og mediefolk,

Faktum er at INGEN SUNDHEDSFARE
INGEN SMAGSFORRINGELSE når frysekæde ubrudt og sidste salgsdato er
overskredet. Sæt prisen med men stop den spildagtige hysteriske
tvangs-destruktion.
Landbruget er til for forbrugerens skyld - forbrugeren er ikke til for
landbrugets skyld

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-01-07 16:34

On Fri, 12 Jan 2007 14:30:04 +0100
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:
> Faktum er at INGEN SUNDHEDSFARE
> INGEN SMAGSFORRINGELSE når frysekæde ubrudt og sidste salgsdato er
> overskredet.

Fakta kræver beviser! hvor er dit bevis for denne påstand?
Om der er sundhedsfarer ved at spise for gammelt kød kan jeg selv
betvivle, men at smagen ikke påvirkes er noget vrøvl. Jeg har selv
måtte konstatere dette efter at have måtte smide en stor fin
oksemørbrad ud. Mine gæster og jeg tog en enkelt bid, kiggede på
hinanden og så røg den ud. Det smagte forfærdeligt og harsk - kan slet
ikke forestille mig hvor slemt det ville være hvis der også havde været
fedt på da dette påtager en grim smag endnu hurtigere. Denne mørbrad
var købt direkte fra slagter og så lagt på frost hvor den var blevet
opbevaret i ca 1½år (ja vi havde glemt den) ved rette forhold.

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-01-07 20:15

On Fri, 12 Jan 2007 20:00:38 +0100
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:
> Hvis den smagte mærkbart forkert, har frysekæden nok været brudt i
> lang tid, og lidt mikrobiel fordærvelse
>
> HArskning sker ca ti gange langsommere i dybfryser end i køleskab og
> især hvis ilt har haft adgang til umættet fedt

Jamen Bo dog. Nu modsiger du jo dig selv. Du påstår i dit førstå indlæg
at det er et faktum at hverken smag eller sundhedsrisikoen ved
indtagelse påvirkes ved for længe nedfrysning.
Nu siger du pludselig at det godt kan påvirke smagen? Har du modbevist
dine tidligere fakta eller?

Du kender intet til den produktionskæde som dette kød har været
igennem. Du ved ikke om det har været frosset ned fra få sek. efter at
det blev slagstet - nej du ved faktisk ikke engang om det undervejs har
været optøet en eller flere gange eller er blevet ompakket. Derfor skal
dette kød destrueres og ikke fordi der er en risiko for at det smager
gammelt. Hvis du kan påvise at bare en enkelt producent kan stå 100%
inde for at der ikke er sket en iltning af kødet inden nedfrysning
eller at der et sted i fragt processen har været optøet, eller blot
været opbevaret på temperaturer over -18grader, ja så ville din påstand
måske kunne holde....MEN nej det kan du ikke bevise for ingen har idag
en sådanne selvkontrol så det ville være muligt at give sådanne
garantier.