"Forelskede tigerrejer" mv.
Fra : Jonas

Dato : 11-01-07 18:09

Hej

Jeg har fundet denne opskrift som jeg synes ser interessant ud
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=1859

Tilsyneladende skal tigerrejerne tilberedes med skal, og koges/switches
sammen med de øvrige ingridienser?
Det studsede jeg lige lidt over, og ville høre om der er nogle der har et
bud, er det meningen at man så
skal pille dem individuelt når de serveres? Eller, skal man pille dem efter
tilberedning - inden servering?

I øvrigt, er der nogen (smags)forskel på "tigerrejer" og "black tiger
prawns"? (ud over at de sorte vel er sorte)

Tak for hjælpen.

Mvh Jonas

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-01-07 19:55

On Thu, 11 Jan 2007 18:09:13 +0100
"Jonas" <jonaskhn@c.dk> wrote:

> [...]
>
> I øvrigt, er der nogen (smags)forskel på "tigerrejer" og "black tiger
> prawns"? (ud over at de sorte vel er sorte)

prøv lige at læse den igen. første 2 ord i opskriften "Pil rejerne."

--
Kim Schulz | Private : http://www.schulz.dk
Kim@schulz.dk | Business: http://www.devteam.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 12-01-07 01:58

"Jonas" <jonaskhn@c.dk> wrote:

> [...]
> efter tilberedning - inden servering?

> Mvh Jonas

prøv lige at læse den igen. første 2 ord i opskriften "Pil rejerne."

LOL Det var lige dagens griner.... Please lad ham æde dem med skal på.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 21-01-07 11:00

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> prøv lige at læse den igen. første 2 ord i opskriften "Pil rejerne."
>
> --
> Kim Schulz .
>

> LOL Det var lige dagens griner.... Please lad ham æde dem med skal på.

Hvis man kommer lidt væk fra turistområderne i Indonesien får man faktist
serveret rejerne med skal, hoved og det hele.
Også når de er marineret eller indbagt.
Jeg har også engang fået indbagte rejer med skal på i en kinesisk restaurent
i Danmark.

Steen.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 27-01-07 14:38

"Steen Jakobsen" <nomail@post..dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Også når de er marineret eller indbagt.
> Jeg har også engang fået indbagte rejer med skal på i en kinesisk

Jamen så piller man vel al dejen af, når man piller skalden af? Det er da
ikke for smart.

Mvh Kari

Fra : Jonas

Dato : 12-01-07 22:48

Tak for alles svar!

Jeg burde have læst bedre efter - Som Dorthe også nævner, så skal de vist
pilles

MVH Jonas

Fra : Dorthe

Dato : 12-01-07 15:29

Jonas skrev:
> [...]
>
> I øvrigt, er der nogen (smags)forskel på "tigerrejer" og "black tiger
> prawns"? (ud over at de sorte vel er sorte)

Jeg pillede dem altså da jeg lavede det for nogle måneder siden

/Dorthe