Hvad skal vi se ?
Fra : Hagar

Dato : 07-02-07 02:53

Hej i gruppen

Min kami og jeg har fået for vane at lave noget god mad, krydret med 2 - 3
film hver 14 dag, men vi er ved at løbe tør for ideer til hvad vi skal se,
maden finder vi på
Vi er til gysere, men IKKE i stil med Saw, det var dog noget underligt
noget, vi har set flere andre film som var sat i kategorien gyser, men ak og
ve, det ender altid med at vi griner ad det, eller simpelthen lukker ned og
tager næste film. Hvad er der af ordentlige gysere i dag, så vi ikke skal ty
til motorsavs massakren og andre fra samme årgang ?
Action film skal også med på listen, dem kan man heller ikke få nok af, og
heldigvis så er der langt flere gode af slagsen i dag, bare synd gyser
filmene ikke er fulgt lige så godt med.

Hagar

Fra : Optimus Prime

Dato : 07-02-07 08:43

Hagar skrev:
> [...]
> tager næste film. Hvad er der af ordentlige gysere i dag, så vi ikke skal ty
> til motorsavs massakren og andre fra samme årgang ?

Kan varmt anbefale The Descent (http://www.imdb.com/title/tt0435625/) -
mener den har en misvisende dansk titel i stil med Nedstigning til
Helvede...
Men jo mindre i ved om filmen jo bedre, så ikke noget med at læse alt
for meget om den

> Action film skal også med på listen, dem kan man heller ikke få nok af, og
> heldigvis så er der langt flere gode af slagsen i dag, bare synd gyser
> filmene ikke er fulgt lige så godt med.

Crank (http://www.imdb.com/title/tt0479884/) - mere rendyrket popkorn
actionbrag skal man lede længe efter... Den røg direkte ind på min top 5
over popkorn film... I fornemt selskab med Commando, Rambo: First Blood
part II, Last Boyscout m.fl.

Fra : nana sørensen

Dato : 07-02-07 12:21

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> wrote in message

> [...]
> Helvede...
> Men jo mindre i ved om filmen jo bedre, så ikke noget med at læse alt for

Den var jeg også vild med. Og jeg lover jer at jeg gyyyste! Normalt er jeg
ikke nem at skræmme, men dælens!

Fra : Hagar

Dato : 07-02-07 12:24

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> actionbrag skal man lede længe efter... Den røg direkte ind på min top 5
> over popkorn film... I fornemt selskab med Commando, Rambo: First Blood

Det var to bud vi ikke har set, så er næste weekend reddet, hvis altså vi
kan finde dem
Takker

Hagar

Fra : Fax_Modem

Dato : 10-02-07 22:33

Kan også kun varmt anbefale The Descent. Den indeholde nogle klasse
chok-scener som selv får en garvet gyser-fan som mig til at springe op af
sofaen.

Og nu vi er ved emnet så bør i også se den amerikanske udgave af The Ring
(http://www.imdb.com/title/tt0298130/) Den levere ikke chok på samme måde
som The Descent men har en fantastisk stemning af uhygge, ubehag og mystik.

- Jesper

Fra : Mr. D

Dato : 07-02-07 15:57

> [...]
> actionbrag skal man lede længe efter... Den røg direkte ind på min top 5
> over popkorn film... I fornemt selskab med Commando, Rambo: First Blood

M.fl:? Hvor mange film har du da i din top 5?

simon

Fra : Optimus Prime

Dato : 08-02-07 11:22

Mr. D skrev:
> M.fl:? Hvor mange film har du da i din top 5?

Den er jo meget dynamisk sådan en top 5

Men de nævnte film synes jeg er i særklasse til de stunder hvor man
stiller hjernen på bordet ved siden af og bare stor-spiser popkorn mens
man underholdes... m.fl. var bare sådan en "ingen nævnt - ingen glemt"
ting... Der er jo mange af den slags film...

Shutter, som anbefales af andre kan jeg også bakke op om; men det er
sådan en langsom snigende gys - typisk for asien... Så til en videoaften
med mange menneser og lidt støj vil den nok virke pænt kedelig - den
kræver opmærksomhed...

Hvad med "Eight Legged Freaks" evt. - den er efter min mening meget
undervurderet og en glimrende remake/parodi på 50'ernes b-monster film

Fra : Mr. D

Dato : 08-02-07 21:50

> Mr. D skrev:
>
> Men de nævnte film synes jeg er i særklasse til de stunder hvor man
> stiller hjernen på bordet ved siden af og bare stor-spiser popkorn mens
> man underholdes...

Jeg synes der findes mange udemærkede film af den slags, og det irriterer
mig lidt, at man begynder at nævne film i den forbindelse, der er så
dårlige, at de bliver helt gode. En god popcornfilm er en god film, og har
intet med dårligt producerede B-film at gøre.

> Hvad med "Eight Legged Freaks" evt. - den er efter min mening meget
> undervurderet og en glimrende remake/parodi på 50'ernes b-monster film

Ja, det kan jeg også lide. Eight Legged Freaks er for horrorgenren hvad
f.eks. StarshipTroopers er for scifi i ægte halvtresser-stil.

simon

Fra : Optimus Prime

Dato : 09-02-07 11:53

Mr. D skrev:
> [...]
> dårlige, at de bliver helt gode. En god popcornfilm er en god film, og har
> intet med dårligt producerede B-film at gøre.

Uha, det er jo den gamle sang om at smag er individuel

Personligt synes jeg de film jeg nævnte er gode... ikke dårlige på den
gode måde; men er sikker på mange er uenige med mig...

Fra : Per

Dato : 07-02-07 23:04

> Crank (http://www.imdb.com/title/tt0479884/) - mere rendyrket popkorn
> actionbrag skal man lede længe efter... Den røg direkte ind på min top 5

Ja faktisk en god film, men hvor er det lige du vil leje den?

Fra : Optimus Prime

Dato : 08-02-07 11:18

Per skrev:
> Ja faktisk en god film, men hvor er det lige du vil leje den?

Ups... Den er dog ude på DVD i R1 hvis man skulle være utålmodig. Kender
ikke den dansk releasedato

Fra : Kostas

Dato : 07-02-07 10:27

> [...]
> få nok af, og heldigvis så er der langt flere gode af slagsen i dag,
> bare synd gyser filmene ikke er fulgt lige så godt med.

Vi sad forleden en flok fyre og så The Marine. Virkelig hjernedød popcorn
action.

Den var så gennemgående ringe på den fede måde at det blev helt sjovt at se
den.

mvh

Kostas

Fra : Hagar

Dato : 07-02-07 12:30

> [...]
> action.
>
> Den var så gennemgående ringe på den fede måde at det blev helt sjovt at

Samme oplevelse havde vi med 7 sec. Hvor blev vi godt nok skuffede, i sær
med tanke på at Wesley Snipes var med.
http://www.amazon.com/7-Seconds-Wesley-Snipes/dp/B0009FU0ZG

Hagar

Fra : Per

Dato : 07-02-07 23:05

> Samme oplevelse havde vi med 7 sec. Hvor blev vi godt nok skuffede, i sær
> med tanke på at Wesley Snipes var med.
> http://www.amazon.com/7-Seconds-Wesley-Snipes/dp/B0009FU0ZG

LoL han laver jo stort set ikke andet en skod b-film længere.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 07-02-07 10:58

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Action film skal også med på listen, dem kan man heller ikke få nok af, og
> heldigvis så er der langt flere gode af slagsen i dag, bare synd gyser

Hvis i ikke har set "Shutter", en Thailandsk gyser, så se at smut ned i
nærmeste butik og køb eller lej den! Den _ER_ uhyggelig, og The ring, grudge
etc. er vand i forhold til.

"Snakes on a Plane" skal ses hvis i vil have action og underholdning! En
B-film lavet på en A-films budget! Det kan ik blive bedre! Rendyrket
underholdning. Filmen 'ved selv' at den er ustyrlig plat og har et plot
tyndere end en si, og fordi de ved det styrer filmen virkelig! Den er sej,
uanset hvad folk siger

Mvh. Martin

Fra : Hagar

Dato : 07-02-07 12:37

> [...]
> tyndere end en si, og fordi de ved det styrer filmen virkelig! Den er sej,

Shutter har vi ikke set, og det lyder til at den må findes
Snake on a plane har jeg set trailer til, den virker til at have en masse
action, men sikke nogle pap slanger LOOL Vi skal dog se den.

Hagar

Fra : Per

Dato : 07-02-07 23:07

> "Snakes on a Plane" skal ses hvis i vil have action og underholdning! En
> B-film lavet på en A-films budget!

Nej den film er så dårlig at det ikke engang er sjovt! Filmen er lige så
dårlig som titlen lyder!

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 08-02-07 08:31

"Per" <no@tak.dk> wrote in message

> Nej den film er så dårlig at det ikke engang er sjovt! Filmen er lige så
> dårlig som titlen lyder!

Samuel L Jackson ville kun være med i den hvis de kaldte den, den titel

Underholdning for alle pengene

Mvh. Martin

Fra : Hagar

Dato : 08-02-07 13:42

"Martin Ohlsson" <prodox_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Per" <no@tak.dk> wrote in message

> Samuel L Jackson ville kun være med i den hvis de kaldte den, den titel
>

> Underholdning for alle pengene
>
> Mvh. Martin

Vi har snydt, det er ikke lørdag, men vi har set filmen. Det er lang tid
siden jeg er faldet af stolen af grin, men det skete i denne film. Jeg ved
ikke hvilken kategori jeg skal putte den i, for der er så mange ting i den,
lidt uhygge, lidt action og masser af humor. Der hvor jeg var ved at dø af
grin, var der hvor ham den "lidt" buttede indrømmede at han havde 2000 timer
i fly, og så videre frem, jeg røber ikke andet for ikke at lave en "spoiler"

Hagar

Fra : Studio Smalbro

Dato : 07-02-07 17:23

Dark Water - den japanske version. Vild rædsel!

Kh
Bjørn

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 08-02-07 08:32

"Studio Smalbro" <studio@smalbro.dk> wrote in message
> Dark Water - den japanske version. Vild rædsel!
>
> Kh
> Bjørn

Hmm.. den ville jeg bare overhovedet ik anbefale. Slet ikke uhyggelig.. Vild
kedelig!

Mvh. Martin

Fra : Jesper

Dato : 07-02-07 17:58

> [...]

> Action film skal også med på listen, dem kan man heller ikke få nok af, og
> heldigvis så er der langt flere gode af slagsen i dag, bare synd gyser

Wrong Turn er jeg meget begejstret for.
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.

Fra : Lars Petersen

Dato : 07-02-07 18:02

> [...]
> Action film skal også med på listen, dem kan man heller ikke få nok af, og
> heldigvis så er der langt flere gode af slagsen i dag, bare synd gyser

Start med Halloween og slut af med Terminator 1, 2 og 3, så burde weekenden
være reddet. Også selvom filmene er set før

Fra : Tue Sørensen

Dato : 08-02-07 00:10

On 7 Feb., 02:52, "Hagar" <nog...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Action film skal også med på listen, dem kan man heller ikke få nok af, og
> heldigvis så er der langt flere gode af slagsen i dag, bare synd gyser

Nu er jeg ikke selv horror-fan, og så skal man jo passe på med at
anbefale noget, men jeg synes da at Slither (2006) var ret
underholdende, og velproduceret. Og hvis man vil se en god og sjov
parodi på '50er-gysere, så skulle The Lost Skeleton of Cadavra (2004)
være sagen. Sidstnævnte har jeg dog ikke selv set endnu, men har fået
den varmt anbefalet.

- Tue

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 08-02-07 08:35

Nu er jeg ikke selv horror-fan, og så skal man jo passe på med at
anbefale noget, men jeg synes da at Slither (2006) var ret
underholdende, og velproduceret.

------

Ja Slither er ret underholdende! En rigtig parodi. Men man skal passe på med
at anbefale den, for den ligger jo i samme film-type-genre som Snakes on a
plane

Mvh. Martin

Fra : Tue Sørensen

Dato : 11-02-07 11:31

On 8 Feb., 08:34, "Martin Ohlsson" <prodox...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> at anbefale den, for den ligger jo i samme film-type-genre som Snakes on a

Det synes jeg nu ikke. Sidstnævnte fandt jeg dum og middelmådig.

- Tue

Fra : Jimmy Rosenlund

Dato : 11-02-07 20:00

Slither er total underholdning. den er både sjov, uhygelig og splatteragtig.

Jeg vil også anbefale Dog Soldiers når nu atDescent har været på tale.

Eller Den nye Hills have eyes, var også en god overraskelse.

Hilsen

Jimmy