DVD Profiler
Fra : Holst

Dato : 23-01-07 11:28

Jeg spurgte for nylig om en database til mine dvd'er og fik anbefalet
DVD Profiler fra InterVocative Software. Den ser jo ganske fin ud, og
jeg har da også fået tilføjet nogle dvd'ere.

Jeg fandt dog hurtigt ud af, at jeg gerne ville betale de sølle US$30,
som en premium registration koster, og som vil give mig covers i højere
kvalitet.

Jeg har derfor betalt via PayPal, og jeg fik også en side hos IVS, der
sagde "thank you for the purchase" eller noget lignende.

Men vælger jeg "Registration" menuen på deres hjemmeside, står der
fortsat "This is a Free Registration Key", og DVD Profiler påstår også
fortsat, at den ikke er god nok.

Skal man vente længe, førend det virker? Eller hvordan får jeg det til
at virke?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 23-01-07 12:04

Holst wrote:

[...]
> [...]
>
> Men vælger jeg "Registration" menuen på deres hjemmeside, står der
> fortsat "This is a Free Registration Key", og DVD Profiler påstår også

Du skulle gerne ha' fået en mail med din nye (premium) kode.
Der kan give problemer hvis du bruger dit gamle gratis brugernavn.

Et par tips fra deres support.
http://www.intervocative.com/KB.aspx?task=category&CatID=3

--
Mvh. Lars

Fra : Holst

Dato : 23-01-07 13:27

Lars Jørgensen wrote:

> Du skulle gerne ha' fået en mail med din nye (premium) kode.
> Der kan give problemer hvis du bruger dit gamle gratis brugernavn.

Og det fik jeg så ikke. Det eneste jeg fik var en mail fra PayPal om at
betalingen var gennemført.

Og jeg brugte naturligvis mit gamle gratis brugernavn. Intet talte jo
for, at jeg skulle oprette en ny konto.

> Et par tips fra deres support.
> http://www.intervocative.com/KB.aspx?task=category&CatID=3

Tjah ... ikke megen hjælp. Siger mest, at man skal vente og så elleres
kontakte dem.

Fra : Michael

Dato : 23-01-07 15:56

Holst skrev:

> [...]
>fortsat, at den ikke er god nok.
>
>Skal man vente længe, førend det virker? Eller hvordan får jeg det til

Har du prøvet at logge ind på siden, og så se hvad der står under
punktet "Registration"? Der har jeg min Key stående.

--
/signature offline

Fra : Holst

Dato : 23-01-07 16:02

Michael wrote:

> Har du prøvet at logge ind på siden, og så se hvad der står under
> punktet "Registration"? Der har jeg min Key stående.

Ja, det er der, den fortsat skriver, at "This is a Free Registration
Key". Jeg vil mene, at der nu burde stå noget i stil med "This is a
Premium Registration Key", men det gør der ikke.

Fra : Holst

Dato : 23-01-07 17:04

Holst wrote:

> Skal man vente længe, førend det virker? Eller hvordan får jeg det til
> at virke?

Tålmodighed er en dyd, men vist desværre ikke en dyd, jeg har. Nu er den
omtalte key dukket op.

Men det er lidt skuffende. De d/l'ede billeder i høj kvalitet virker
ikke til at være en hak bedre end de tidligere billeder.

Fra : the LU

Dato : 23-01-07 23:22

> [...]
>
> Men det er lidt skuffende. De d/l'ede billeder i høj kvalitet virker
> ikke til at være en hak bedre end de tidligere billeder.

Nu er jeg ikke Premium-bruger, men er du sikker på at programmet selv henter
nye covers ned efter opgraderingen? De ligger nemlig lokalt, så det ville
nok være en ide at finde mappen du har installeret programmet i, og så prøve
at slette nogen af dem for så at se om den henter nye ned med højere
opløsning.

/Tobias

Fra : Holst

Dato : 23-01-07 23:55

the LU wrote:

> [...]
> nok være en ide at finde mappen du har installeret programmet i, og så prøve
> at slette nogen af dem for så at se om den henter nye ned med højere

Det skrev den, at den ville gøre, og det accepterede jeg. Herefter
hentede den nye covers.

Men jeg har lige eksperimenteret og tilføjet et par dvd'ere mere. Og de
er i en højere kvalitet. Og så fandt jeg et menupunkt, hvor jeg kunne
hente billeder, og groft sagt skete der det samme som ved
premiumregistreringen - denne gang blev billeder blot opdateret med nye
i højere kvalitet.

Så det skulle åbenbart bare gøres igen.

Fra : Maria de Francis

Dato : 24-01-07 18:51

:
: the LU wrote:
:
[...]

Jeg hører også til dem, der har købt en key, og faktisk er det en god idé
lige at checke efter for billeder en gang imellem, for der kommer nye på med
jævne mellemrum, der måske ikke var der på det tidspunkt, hvor du lagde
filmen på. Eller du kan selv bidrage med noget.
Men alt i alt har jeg selv været glad for dvd-profiler, så det var en god
engangsudgift, og så dyrt er det heller ikke.
Husk du kan fravælge reklamer på en købt udgave.

Mvh
Maria

--
I am kind of paranoiac in reverse. I suspect people of plotting to make me
happy.

Fra : Holst

Dato : 24-01-07 19:32

Maria de Francis wrote:

> [...]
> jævne mellemrum, der måske ikke var der på det tidspunkt, hvor du lagde
> filmen på. Eller du kan selv bidrage med noget.

Jeg har nu efterhånden fået tilføjet dem alle - det er ret kedeligt, så
det går ikke så hurtigt.

Det mest irriterende er, at der er nogle udgivelser, som den ikke
kender. Det er naturligvis, fordi ingen har bidraget med den.

Jeg har ikke undersøgt, hvordan man tilføjer nye sådan helt fra bunden.

Oftest kan de dog findes med en dansk udgivelse af sammen med en anden
stregkode eller måske bare en engelsk udgivelse. Det nemme ville jo
være, hvis man kunne tage en sådan og redigere i den, så man fik den nye.

Jeg har også bemærket, at et par af de titler, jeg har tilføjet, ikke
har noget cover tilgængeligt.

Men så mangler jeg jo bare en skanner ...

> Men alt i alt har jeg selv været glad for dvd-profiler, så det var en god
> engangsudgift, og så dyrt er det heller ikke.

Nej, prisen er ikke overvældende.

> Husk du kan fravælge reklamer på en købt udgave.

Ja, dem har jeg også slået fra. De var nu så små, at de ikke gjorde den
store skade.

Fra : Maria de Francis

Dato : 24-01-07 22:31

SNIP

[...]

Jeg kan aldrig huske hvordan man tilføjer helt fra bunden, fordi det
sjældent er nødvendigt, men det kan helt sikkert lade sig gøre. Men jeg har
da engang imellem været ude for at skulle finde en film efter titel, fordi
stregkoden var forkert.
Iøvrigt kan man nemt redigere i den efterfølgende, hvis man ønsker at ændre
på noget af det, fx hvis en film kun er til at finde på et andet sprog end
ønsket, så kan det godt være en genvej at redigere den efterfølgende. Men
check funktionerne igennem, der kan laves en del, bla a udskrift af liste.

Mvh
Maria