Star Wars - The Bortforklaring
Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-01-07 13:26

Efter at have hørt om de fantasifulde bortforklaringer af Deja Vu's
plothuller fra Tue Sørensen, var det mig en stor fornøjelse at falde
over en mindst lige så fantasifuld bortforklaring af de løjerlige
ting, der sker i Star Wars Episode IV (set i lyset af de senere Ep. I,
II og III).

Som tidligere sagt: jeg elsker det, når kreative nørder kaster sig ud
i den slags. Men det betyder bestemt ikke at jeg tror på, at
manus-forfatterne var så snedige :)

http://www.morningstar.nildram.co.uk/A_New_Sith.html
--
Peter B. Juul, o.-.o "15000 atheists in London rioted today
The RockBear. ((^)) after a blank sheet of paper was found

Fra : No Humor Man

Dato : 22-01-07 15:58

Peter B. Juul wrote:
> [...]
>
> Som tidligere sagt: jeg elsker det, når kreative nørder kaster sig ud
> i den slags. Men det betyder bestemt ikke at jeg tror på, at

Sikke da en gang pladder... nuff said.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-01-07 16:27

No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk> writes:

> Sikke da en gang pladder... nuff said.
[..]
> No Humor Man

Ja, det er du da.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Larry, everybody steals shrimp
The RockBear. ((^)) and everybody lies about it.

Fra : No Humor Man

Dato : 22-01-07 17:47

Peter B. Juul wrote:

> [..]
>
> Ja, det er du da.

WOW, sikke et come-back! :)

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Thomas Tilgrin

Dato : 22-01-07 18:56

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote in

> [...]
>
> Som tidligere sagt: jeg elsker det, når kreative nørder kaster sig ud
> i den slags. Men det betyder bestemt ikke at jeg tror på, at

Jeg er enig i hele forklaringen og kan ikke rigtig se det sjove i den. For
mig er den sandheden.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 22-01-07 19:04

Scripsit Peter B. Juul:

> Som tidligere sagt: jeg elsker det, når kreative nørder kaster sig
> ud i den slags. Men det betyder bestemt ikke at jeg tror på, at
> manus-forfatterne var så snedige :)

Jeg kan ikke huske, om denne analyse af, hvem i SW-universet, man
virkelig bør holde med, har været bragt her før:

http://www.weeklystandard.com/Content/Public/Articles/000/000/001/248ipzbt.asp

Lars Erik Bryld

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 24-01-07 14:05

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kan ikke huske, om denne analyse af, hvem i SW-universet, man
> virkelig bør holde med, har været bragt her før:

Den er god! ned med Jedi'erne og Lucas!!! Go Darth

Mvh. Martin

Fra : Niels

Dato : 23-01-07 02:33

Peter B. Juul wrote:
> [...]
>
> Som tidligere sagt: jeg elsker det, når kreative nørder kaster sig ud
> i den slags. Men det betyder bestemt ikke at jeg tror på, at

He - Den er mægtig - og hænger fint sammen

Må jeg i den forbindelse anbefale det kommende nummer af himmelskibet,
der bringer en analyse af SW I-III og en opfordring til diskussion, som
ovenståënde artikel passer fint til

Dslacker

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 24-01-07 22:50

Peter B. Juul skrev:

> Som tidligere sagt: jeg elsker det, når kreative nørder kaster sig ud
> i den slags. Men det betyder bestemt ikke at jeg tror på, at
> manus-forfatterne var så snedige :)

Måske har forfatterne ikke tænkte det, men derfor er fortolkningerne fra
folk der har set filmen vel gyldige nok, ikke?

Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-01-07 23:05

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> writes:

> Måske har forfatterne ikke tænkte det, men derfor er fortolkningerne
> fra folk der har set filmen vel gyldige nok, ikke?

man tager et dårligt produkt og gør det bedre. Det er al ære værd. Det
ændrer ikke på at grundproduktet er dårligt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Freverts website] bliver ustandseligt hacket af
The RockBear. ((^)) mystiske fremmede, så det for stakkels Louise kommer

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 25-01-07 00:41

Peter B. Juul skrev:

> man tager et dårligt produkt og gør det bedre. Det er al ære værd. Det
> ændrer ikke på at grundproduktet er dårligt.

Hvis fortolkningerne som gør historien interessant holder i forhold til
værket, er værket vel ikke dårligt.

Hvis fortolkningerne er søgte er det vel lige meget om fortolkningerne
er seernes eller filmmagernes.

Hm... det er vist en diskussion vi har haft før... "Det autonome værk" osv.

Mikkel

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-01-07 08:51

Mikkel Moldrup-Lakjer <mikkel@fabel.dk> writes:

> Hvis fortolkningerne som gør historien interessant holder i forhold
> til værket, er værket vel ikke dårligt.

Der er to værker.

Der er Lucas' hexalogi, som er underholdende og flot, men halter
plotmæssigt.

Og så er der Keith Martin's værk, som er afledt af Lucas' værk og
fortæller en anden historier, der foregår mellem og bagved scenerne i
Lucas' værk.

Hvis jeg må drage en parallel, så er der masser af film derude, der
genfortæller beretninger fra Bibelen - The Ten Commandments, Prince of
Egypt, Jesus of Nazareth, The Last Temptation o Christ, The Passion of
the Christ - glimrende og knap så glimrende værker med forskellige
synsvinkler på de samme hændelser og alle afledt af et noget ældre
værk, antologien Bibelen.

Ingen af disse værker ER Bibelen. De er alle afledte værker og ingen
af dem ændrer på det værk, de er afleft af.

Det samme gælder her - uden at jeg derved ønsker at drage
sammenligninger mellem Lukas og Lucas :)