[DVD] Firefly
Fra : Per

Dato : 18-01-07 18:29

Jeg kan li' filmen 'Serenity' og synes at Firefly holder niveauet som
TV-serie, så nu leder jeg efter en DVD-box med TV-serien med danske tekster,
men jeg synes ikke at jeg kan finde den noget steder. Er den til at få fat i
nogensteder ?

Venlig Hilsen Per

Fra : No Humor Man

Dato : 18-01-07 22:38

Per wrote:
> [...]
> men jeg synes ikke at jeg kan finde den noget steder. Er den til at få fat i

Har ikke oplevet at den findes med danske undertekster.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Per

Dato : 19-01-07 16:35

"No Humor Man" <no.humor.man@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Har ikke oplevet at den findes med danske undertekster.

Ok tak!
På TV2 er serien i 4:3 format, ved du om der findes en udenlandsk
box-version med 16:9 format - som feks. Deadwood ?

Venlig Hilsen Per

Fra : Hans

Dato : 19-01-07 21:04

Per wrote:

> Ok tak!
> På TV2 er serien i 4:3 format, ved du om der findes en udenlandsk
> box-version med 16:9 format - som feks. Deadwood ?

http://www4.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=10490

Hans

Fra : Per

Dato : 21-01-07 20:03
Fra : Steen B. Jensen

Dato : 19-01-07 16:53

"Per" <invalid@nospam> wrote:

> Jeg kan li' filmen 'Serenity' og synes at Firefly holder niveauet som
> TV-serie

Glæder mig osse til at komme igang med serien.
Nogen der ved hvor mange afsnit der er....og om alle afsnit sendes på
TV2?
--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Collec2r

Dato : 19-01-07 19:19

isteen@gmail.com (Steen B. Jensen) wrote in news:1hs755u.96pjd010sywbgN%
isteen@gmail.com:

> Glæder mig osse til at komme igang med serien.
> Nogen der ved hvor mange afsnit der er....og om alle afsnit sendes på
> TV2?

Boxen siger 14 (15 hvis du vælger at tælle Serenity Part 1 og 2 som to
afsnit).

Collec2r

Fra : Sabina H.

Dato : 19-01-07 22:33

"Steen B. Jensen" <isteen@gmail.com> wrote in message

> Glæder mig osse til at komme igang med serien.
> Nogen der ved hvor mange afsnit der er....og om alle afsnit sendes på
> TV2?

der er 15 afsnit ifølge tv.com

1 - 1 The Train Job
1 - 2 Bushwhacked
1 - 3 Our Mrs. Reynolds
1 - 4 Jaynestown
1 - 5 Out of Gas
1 - 6 Shindig
1 - 7 Safe
1 - 8 Ariel
1 - 9 War Stories
1 - 10 Objects in Space
1 - 11 Serenity (1)
1 - 12 Serenity (2)
1 - 13 Heart of Gold
1 - 14 Trash
1 - 15 The Message

i den rækkefølge de er sendt i oprindeligt..
hvis du ser DVD udgaven, er de i en anden rækkefølge, da feks afsnit 11 og
12 var tiltænkt som pilot for serien...

det rækkefølge de "die hard"fans anbefaler at se serien i er som følger:
Serenity (parts 1 & 2)
The Train Job
Bushwhacked
Shindig
Safe
Our Mrs. Reynolds
Jaynestown
Out of Gas
Ariel
War Stories
Trash
The Message
Heart of Gold
Objects in Space

en rækkefølge jeg kun kan anbefale....

derudover kan anbefales at slutte helt af med at se filmen Serenity... også
selvom man bagefter sidder med en følelse af at det er helt forkert.....

--
Knus,
Sabina

Fra : Steen B. Jensen

Dato : 20-01-07 01:11

Sabina H. <sabina@mandezonen.dk> wrote:

> der er 15 afsnit ifølge tv.com

Okay, det site kendte jeg ikke...men jeg ER på vej nu
--
Steen
Skype: dksbjdk

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 21-01-07 17:14

On Fri, 19 Jan 2007 22:32:32 +0100, "Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> wrote:

>det rækkefølge de "die hard"fans anbefaler at se serien i er som følger:

Det har ikke noget med "die hard" at gøre. Den oprindelige tv-rækkefølge
er lige så absurd som seriens "geografi". Hvordan selskabet nogensinde kunne
finde på noget sådant er mig en gåde.

Fra : PerX ...

Dato : 23-01-07 14:58

In article <45b1392d$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
sabina@mandezonen.dk says...
> "Steen B. Jensen" <isteen@gmail.com> wrote in message

> der er 15 afsnit ifølge tv.com

Det var dog utrolig de idioter bliver med at liste den forkerte
rækkefølge.

> i den rækkefølge de er sendt i oprindeligt..

Som det for længe siden blev fastslået var den forkerte.

> hvis du ser DVD udgaven, er de i en anden rækkefølge, da feks afsnit 11 og
> 12 var tiltænkt som pilot for serien...
>
> det rækkefølge de "die hard"fans anbefaler at se serien i er som følger:

"die hard" fans og dem som har lavet serien.

Fra : Sabina H.

Dato : 23-01-07 17:30

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message

> Det var dog utrolig de idioter bliver med at liste den forkerte
> rækkefølge.

> Som det for længe siden blev fastslået var den forkerte.

uanset om den er forkert eller ej, så er tv.com jo indrettet sådan at de
viser listen som den oprindeligt blev sendt på tv, inddelt efter
sendedato........ hvilket jo så har udløst en debat (også på tv.com) hvor
man kan snakke om diverse ting, heriblandt den forkerte rækkefølge....
kan ikke helt forstå at du mener de er idioter blot fordi de holder sig til
det som programdirektøren har besluttet sig for på den pågældende kanal...
skal du klandre nogen, så gå da efter ham i stedet.....

> "die hard" fans og dem som har lavet serien.

så burde den gode Joss jo have været mere insisterende og fået dem til at
sende Serenity afsnittene først, i stedet for at gå på kompromis og lade dem
sende The train job....
ergo er Joss lige så meget skyld i miseren.... det er under alle
omstændigheder ikke tv.com....

--
Knus,
Sabina

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-01-07 10:09

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> writes:

> skal du klandre nogen, så gå da efter ham i stedet.....

Det er klart, at det er den kreative ledelse på det netværk, der er
idioterne.

> så burde den gode Joss jo have været mere insisterende og fået dem til
> at sende Serenity afsnittene først, i stedet for at gå på kompromis og
> lade dem sende The train job....

HA!

Man skal ikke have hørt ret mange fortællinger fra den amerikanske
TV-verden for at vide, hvor realistisk DET er.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : PerX ...

Dato : 24-01-07 12:20

In article <45b63868$0$136$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
sabina@mandezonen.dk says...
> [...]
> det som programdirektøren har besluttet sig for på den pågældende kanal...
> skal du klandre nogen, så gå da efter ham i stedet.....

Jeg kalder dem idioter fordi de bliver ved med at vise en forkert
rækkefølge, de er dem som har truffet det valg. De kunne have valgt
noget andet.

> så burde den gode Joss jo have været mere insisterende og fået dem til at
> sende Serenity afsnittene først, i stedet for at gå på kompromis og lade dem
> sende The train job....

Det havde han ikke magt til.

> ergo er Joss lige så meget skyld i miseren.... det er under alle
> omstændigheder ikke tv.com....

Jo, når de er gjort opmærksom på det er forkert.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-01-07 14:58

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> writes:

> Jeg kalder dem idioter fordi de bliver ved med at vise en forkert
> rækkefølge, de er dem som har truffet det valg. De kunne have valgt
> noget andet.

TV.com viser seriens afsnits air dates og produktionsnummer. Jeg har
ekstremt svært ved at se, hvad problemet er.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : PerX ...

Dato : 25-01-07 00:58

In article <86hcugcysi.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, p4@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> TV.com viser seriens afsnits air dates og produktionsnummer. Jeg har
> ekstremt svært ved at se, hvad problemet er.

Jeg fik at vide de ikke viste dem i den rigtige rækkefølge, hvis det er
løgn så er der ikke et problem.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-01-07 08:35

> Jeg fik at vide de ikke viste dem i den rigtige rækkefølge, hvis det er
> løgn så er der ikke et problem.

De viser dem sorteret på oprindelig
udsendelsesdato. Produktionsnummeret står efter. Deres forbrydelse er
maksimalt, at man ikke kan sortere på sidstnævnte.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : PerX ...

Dato : 26-01-07 03:42

In article <86veivblvc.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, p4@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> De viser dem sorteret på oprindelig
> udsendelsesdato.

Dvs forkert. Dvs fjolser.

Fra : Sabina H.

Dato : 26-01-07 19:39

> Jeg kalder dem idioter fordi de bliver ved med at vise en forkert
> rækkefølge, de er dem som har truffet det valg. De kunne have valgt
> noget andet.

hvorfor skulle de ændre på proceduren for en enkelt serie når det fungerer
fortrineligt for alle andre?
de har valgt at holde sig til deres måde at gøre tingene på, og ikke ændre
det efter branchens floromvundne ideer og roderier, og det er sku da
beundringsværdigt....
jeg synes du er totalt out of line..... og iøvrigt latterlig..... ;)

> Det havde han ikke magt til.

nå.... siger hvem??

> Jo, når de er gjort opmærksom på det er forkert.

nej, for det er sku da i sidste ende om at have professionel integritet,
frem for at følge fanbasens holdninger...
de traf et professionelt valg om at gøre som de har gjort, og det synes jeg
er fint.... at du råber højt om at de er idioter, siger mere om dig end om
dem.....

--
Knus,
Sabina

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-01-07 22:14

> nå.... siger hvem??

Um. Virkeligheden? Havde Whedon haft magt til at få netværksbosserne
til at vise den i ret rækkefølge, så havde de vist den i ret
rækkefølge.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : PerX ...

Dato : 27-01-07 02:08

In article <8664atbie0.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, p4@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> Um. Virkeligheden? Havde Whedon haft magt til at få netværksbosserne
> til at vise den i ret rækkefølge, så havde de vist den i ret
> rækkefølge.

Det nævner de iøvrigt også på kommentar sporne.

Fra : Sabina H.

Dato : 27-01-07 04:22

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Um. Virkeligheden? Havde Whedon haft magt til at få netværksbosserne
> til at vise den i ret rækkefølge, så havde de vist den i ret
> rækkefølge.

måske.... måske whedon blto accepterede situationen for overhovedet at få
den sendt.... man kan altid være bagklog, men det hjælper et fedt nu...
virkeligheden er også at serien IKKE blev sendt i den rette "kronologiske"
rækkefølge, og sådan er det bare..... at et site som tv.com vælger at
forholde sig til den virkelighed gør dem sku da ikke til idioter på den
konto....

--
Knus,
Sabina

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-01-07 18:50

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> writes:

> måske.... måske whedon blto accepterede situationen for overhovedet at
> få den sendt..

Det gjorde han helt sikkert.

Hans mentale prioritet har formentlig været:

1) Rigtig rækkefølge
2) Forkert rækkefølge
3) Slet ikke udsendt
4) Slet ikke produceret.

1 røg. Så blev det 2.

Jeg er helt enig.

Fra : Sabina H.

Dato : 27-01-07 23:43

> Det gjorde han helt sikkert.

> Hans mentale prioritet har formentlig været:
>
> 1) Rigtig rækkefølge
> 2) Forkert rækkefølge
> 3) Slet ikke udsendt
> 4) Slet ikke produceret.
>
> 1 røg. Så blev det 2.

du gætter, præcis som vi andre*G*.....

eftersom de blev produceret inden de blev udsendt, så er prioriteten
allerede fucked....
den kunne lige så godt ligge som følger:

1) slet ikke produceret
2) slet ike udsendt
3) forkert rækkefølge
4) rigtig rækkefølge...

men helt ærligt så er det hamrende irelevant...
faktum er at de IKKE blev udsendt i kronologisk rækkefølge, og det har de
rettet op på i dvd udgivelsen....
fedt synes jeg.... men jeg fatter ike de mennesker der gider spilde deres
tid på at hidse sig op over at andre mennesker følger de regler de har
vurderet er deres prioritet....

;)

--
Knus,
Sabina

Fra : PerX ...

Dato : 27-01-07 02:07

In article <45ba4b0a$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
sabina@mandezonen.dk says...
> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote in message

> hvorfor skulle de ændre på proceduren for en enkelt serie når det fungerer
> fortrineligt for alle andre?

Det er åbenbart noget medfødt at man skal gøre noget ordentlig, nogen
forstår det - andre arbejder for det offentlige ;)

> de har valgt at holde sig til deres måde at gøre tingene på, og ikke ændre
> det efter branchens floromvundne ideer og roderier, og det er sku da
> beundringsværdigt....

At det at tage hensyn til kunstere ikke kommer i vejen for at tjene
penge, ja det er der jo mange som mener.

> jeg synes du er totalt out of line..... og iøvrigt latterlig..... ;)

Og jeg syntes du ligger i min ignore fil om 2 sekunder, hvem mon mister
mest søvn på det ;)

> nå.... siger hvem??

Han siger det, hans medproducer (folk der har lidt forstand på tv siger
det)

> nej, for det er sku da i sidste ende om at have professionel integritet,
> frem for at følge fanbasens holdninger...

Lad os gentage for de tungnemme: Det er ikke fanbasens holdninger,
det er producenten/forfattens/instruktørens holdning som de vælger at
blæse på.

> de traf et professionelt valg om at gøre som de har gjort, og det synes jeg
> er fint....

De traf et valg om at ignorer ham der har lavet serien, det syntes jeg
viser de er ligeglade.

> at du råber højt om at de er idioter, siger mere om dig end om
> dem.....

Ja, at jeg ved hvad jeg taler om.

Fra : Sabina H.

Dato : 27-01-07 04:20

> Det er åbenbart noget medfødt at man skal gøre noget ordentlig, nogen
> forstår det - andre arbejder for det offentlige ;)

hvorfor taler du udenom??

> At det at tage hensyn til kunstere ikke kommer i vejen for at tjene
> penge, ja det er der jo mange som mener.

der er jo andre ting at tage hensyn til her, end kunstnere.....

> Og jeg syntes du ligger i min ignore fil om 2 sekunder, hvem mon mister
> mest søvn på det ;)

jamen der kommer jeg sikkert til at ligge fint, sammen med alle de andre der
tillader sig at modsige dig ;)

> Han siger det, hans medproducer (folk der har lidt forstand på tv siger
> det)

og jeg siger det er bullshit.... han valgte selv at acceptere
betingelserne... han kunne have sagt stop og være gået,og så havde de været
lige vidt, så var firefly aldrig blevet til noget.....

> Lad os gentage for de tungnemme: Det er ikke fanbasens holdninger,
> det er producenten/forfattens/instruktørens holdning som de vælger at
> blæse på.

og?? de vælger at holde sig til air dato i stedet.... og hvad er der i vejen
med det?
i det mindste har man i forummet på tv.com mulighed for at finde den slags
oplysninger....

> De traf et valg om at ignorer ham der har lavet serien, det syntes jeg
> viser de er ligeglade.

det er vi så uenige i....

> Ja, at jeg ved hvad jeg taler om.

øhhhh nå.....

--
Knus,
Sabina

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-01-07 21:33

Steen B. Jensen wrote:

> Glæder mig osse til at komme igang med serien.
> Nogen der ved hvor mange afsnit der er....og om alle afsnit sendes på
> TV2?

Det værste ved serien er at den blev aflyst lige da den var
allerbedst. aAfsnittene bliver bedre og bedre, men desværre bliver alt
for meget af det der bliver lagt op til aldrig spillet ud.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Tue Sørensen

Dato : 20-01-07 08:17

Sabina H. skrev:
> [...]
> selvom man bagefter sidder med en følelse af at det er helt forkert.....

Hvad er det, du mener, der er helt forkert?

- Tue

Fra : Sabina H.

Dato : 20-01-07 10:24

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> wrote in message

> [...]
> selvom man bagefter sidder med en følelse af at det er helt forkert.....

Hvad er det, du mener, der er helt forkert?

at det er slut.... difinitivt ;)
--
Knus,
Sabina

Fra : Tue Sørensen

Dato : 20-01-07 20:52

Sabina H. skrev:
> "Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> wrote in message

> at det er slut.... difinitivt ;)

Nårh ja... vi håbede selvfølgelig på en genoptagelse af serien
efter filmen, men det lader jo desværre ikke til at der sker noget. Nu
har Whedon jo også travlt med at skrive tegneserier...

- Tue

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-01-07 02:01

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> writes:

> Nårh ja... vi håbede selvfølgelig på en genoptagelse af serien
> efter filmen, men det lader jo desværre ikke til at der sker noget. Nu
> har Whedon jo også travlt med at skrive tegneserier...

Well... JMS har da væsentligt mere travlt med tegneserier end Whedon
har (skriver Whedon andet end X-men?), men er alligevel i gang med nye
Babylon 5 eps :)

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : John Hinge

Dato : 21-01-07 10:27

On 21 jan 2007 Peter B. Juul was heard to say:

> Well... JMS har da væsentligt mere travlt med tegneserier end
> Whedon har (skriver Whedon andet end X-men?), men er alligevel i
> gang med nye Babylon 5 eps :)

500 Milliooner dollars er vel også et vægtigt argument.. Det er såvidt
jeg har forstået hvad Warner tjente på salget af Babylon 5 Sæson 1
til 4.. Dertil kommer Sæson 5 og andet relateret guf..
Derudover skete der jo det sære at JMS solgte et script til
Ron Howards produktionsselskab, og med den måde hollywood fungerer på,
ja så er JMS pludselig en såkaldt A-liste forfatter. Det betyder så
at alt hvad han laver eller har lavet bliver vendt og drejet igen.
Joss er.. hmja egentlig er han jo en Oscar nomineret screenwriter og
man sku jo tro det ville hjælpe. Omvendt var han involveret i Alien 4

Derudover har Joss jo tilsyneladende travlt med sit Wonder Woman
projekt..

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : PerX ...

Dato : 23-01-07 15:04

In article <Xns98BF6A46A8051SHAYERA@62.243.74.162>,
sidekick_gimmenospam_@nntp.dk says...
> Derudover skete der jo det sære at JMS solgte et script til
> Ron Howards produktionsselskab, og med den måde hollywood fungerer på,

Det er jo fordi han hyrede Ron Howards far (skuespiller) til B5 serien,
så mødte han jo Ron (''du er sgu god nok, skal vi ikke se om vi kan
finde et job til dig'')

> [...]
> Joss er.. hmja egentlig er han jo en Oscar nomineret screenwriter og
> man sku jo tro det ville hjælpe. Omvendt var han involveret i Alien 4

I mindre grad, han var hyret til at pudse skriptet af - som en af mange,
efter ham kom der en anden. Man kan kun bedømme ham på det hvor han er
ene skribent og instruktør.

Fra : Mr. D

Dato : 22-01-07 08:17

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Well... JMS har da væsentligt mere travlt med tegneserier end Whedon
> har (skriver Whedon andet end X-men?), men er alligevel i gang med nye

Babylon 5 som i nye TV serier?

simon

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-01-07 08:28

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> Babylon 5 som i nye TV serier?

Nogle nye Direct-to-DVD-produktioner... Som dog vist nok siden er
blevet købt til TV også.

http://www.midwinter.com/lurk/guide/118.html

Fra : Mr. D

Dato : 22-01-07 09:21

> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:
>
> Nogle nye Direct-to-DVD-produktioner... Som dog vist nok siden er
> blevet købt til TV også.

wow!

Fra : PerX ...

Dato : 23-01-07 15:09

In article <45b473d0$0$2457$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, s-
griis@post5DELETE.tele.dk says...

> "Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> wow!

Direct to DVD betragtes jo generelt som anden (eller måske tredie)
klasse. Men der er enkelte som forsøger sig for at se om indtjeningen
kan leve op til de profitter man forventer. Fx, kommer der også to
Stargate SG1 film direkte til dvd.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-01-07 10:12

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> writes:

> Direct to DVD betragtes jo generelt som anden (eller måske tredie)
> klasse.

Ja. På samme måder som TV-serier blev betragtet som hengemte
skuespillere og forfatteres sidste hvilested engang.

Jeg tror at DtDVD er en forsmag på fremtidens "TV". Indtjeningen på en
TV-series DVD-boxset er allerede i dag en meget væsentlig faktor, hvor
det for få år siden, da B5 blev udgivet, stadig blev betragtet som
lidt af et gamble og i hvert fald ikke en primær indtjeningskilde.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : PerX ...

Dato : 24-01-07 12:17

In article <86ireweqlq.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, p4@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> Ja. På samme måder som TV-serier blev betragtet som hengemte
> skuespillere og forfatteres sidste hvilested engang.

Kommer lidt an på hvor man er i verden. Mere i USA en i europa.

Åbenbart.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-01-07 14:56

> Kommer lidt an på hvor man er i verden. Mere i USA en i europa.

Jow, men min pointe er, at det har ændret sig. TV-serier er i dag der,
hvor de gode, lange historier fortælles.

Det VÆLTER simpelthen ind med nye, gode, amerikanske serier, hvor man
faktisk er nødt til at se ca. hvert afsnit for at være med.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 24-01-07 17:18

Scripsit Peter B. Juul:

> [...]
>
> Det VÆLTER simpelthen ind med nye, gode, amerikanske serier, hvor
> man faktisk er nødt til at se ca. hvert afsnit for at være med.

.... hvilket så småt lægger op til en fundatsændring for denne gruppe.
Episke tv-serier og film har langt mere til fælles end episke
tv-serier har med andre tv-programmer. Så den lejlighedsvist fremførte
"hvis det ikke har været i en biograf, er det ikke en film" holder
mindre og mindre.

Lars Erik Bryld

Fra : PerX ...

Dato : 25-01-07 01:01

In article <86lkjscyvs.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, p4@enzym.rnd.uni-c.dk
says...

> [...]
>
> Det VÆLTER simpelthen ind med nye, gode, amerikanske serier, hvor man
> faktisk er nødt til at se ca. hvert afsnit for at være med.

Jeg er ikke helt sikker på at jeg er enig hvor mange gode serier der er,
men jeg er enig det vil være at foretrække at få serier som bliver
fortalt færdigt, fremfor at blive aflyst efter 2-3 afsnit.

Fra : Tue Sørensen

Dato : 22-01-07 01:52

Peter B. Juul skrev:

> Well... JMS har da væsentligt mere travlt med tegneserier end Whedon
> har (skriver Whedon andet end X-men?),

Buffy 8. sæson for Dark Horse.

> men er alligevel i gang med nye
> Babylon 5 eps :)

Nå, det lyder da interessant!

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 22-01-07 01:59

John Hinge skrev:
> [...]
> ja så er JMS pludselig en såkaldt A-liste forfatter. Det betyder så
> at alt hvad han laver eller har lavet bliver vendt og drejet igen.

God nyhed.

> Joss er.. hmja egentlig er han jo en Oscar nomineret screenwriter og
> man sku jo tro det ville hjælpe.

Han har ry for at strække begrænsede budgetter meget langt - hvilket
da må være en super-kvalitet i film- og TV-industrien!

> Omvendt var han involveret i Alien 4

Og Water World! Brrrr! Jeg har faktisk aldrig syntes, han var en god
forfatter, i hvert fald ikke før Serenity. Jeg var meget kritisk
overfor Firefly første gang, jeg så den, men jeg må indrømme at jeg
er blevet mere positivt stemt overfor den siden. Buffy har jeg aldrig
gidet følge.

> Derudover har Joss jo tilsyneladende travlt med sit Wonder Woman
> projekt..

Åh ja, det er også rigtigt - hvis de ellers kan bestemme sig for den
rigtige skuespillerinde. Han vil vist helst have et ukendt navn, så
hendes kendthed ikke distraherer fra den overordnede historie...

- Tue

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-01-07 08:31

Mr. D wrote:

> Babylon 5 som i nye TV serier?

Nej. Det der udkommer en 1½ times film med to nye historier fra
Babylon 5. Det er denneher: http://www.imdb.com/title/tt0871427/

Fra : Mr. D

Dato : 22-01-07 09:21

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-01-07 12:54

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> Nej. Det der udkommer en 1½ times film med to nye historier fra
> Babylon 5. Det er denneher: http://www.imdb.com/title/tt0871427/

Som jeg læser JMS' udmelding er det tre historier. Og det er på den
første DVD - der er vist aftalt en stribe.

Fra : Mr. D

Dato : 22-01-07 13:27

> Som jeg læser JMS' udmelding er det tre historier. Og det er på den
> første DVD - der er vist aftalt en stribe.

I Lars' indlæg står der 1 1/2 time, men i det indlæg du svarer på, står der
10 1/2 time. Hvad er det?

simon

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-01-07 13:39

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> writes:

> I Lars' indlæg står der 1 1/2 time, men i det indlæg du svarer på, står der
> 10 1/2 time. Hvad er det?

Ingen anelse, men det ser ud til at jeg har citeret med sære koder, så
antag at Lars har ret.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Larry, everybody steals shrimp
The RockBear. ((^)) and everybody lies about it.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-01-07 15:20

Peter B. Juul wrote:

> Som jeg læser JMS' udmelding er det tre historier. Og det er på den
> første DVD - der er vist aftalt en stribe.

Der var oprindelig tiltænkt 3 historier, men et af dem blev skåret
væk fordi det var for stor (læs: dyr) historie at fortælle. Den der
blev skåret væk var forøvrigt en med Michael Garibaldi som
hovedperson.

Det er rigtigt at der er tiltænkt flere DVDer i fremtiden, men der er
dog intet konkret endnu, og eftersom alle mine yndlingsserier bliver
aflyst når det går dem bedst, vil jeg dog ikke sætte håbet op.

Jeg er rimelig sikker i min sag, da jeg har det fra
rec.arts.sf.tv.babylon5.moderated hvor JMS selv skriver det. Jeg kan
ikke lige huske i hvilken post men man kan da søge lidt på det hvis
det er nødvendigt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-01-07 10:16

> [...]

> dog intet konkret endnu, og eftersom alle mine yndlingsserier bliver
> aflyst når det går dem bedst, vil jeg dog ikke sætte håbet op.

Du har ret. Sic transit gloria mundi.

> [...]
> rec.arts.sf.tv.babylon5.moderated hvor JMS selv skriver det. Jeg kan
> ikke lige huske i hvilken post men man kan da søge lidt på det hvis

Jeg lynlæste bare JMS' udtalelser om projektet på Lurker's Guide's
side derom. En nærmere læsning af det han skrev 26. oktober bekræfter,
hvad du siger.

http://www.midwinter.com/lurk/guide/118.html
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.