Aliens spørgsmål
Fra : HANS-HENRIK ELLEKÆR

Dato : 18-01-07 12:39

Nu kører der for alvor tilbud på Aliens serien, alle fire for næsten ingen
penge, så nu skal det være.

Men jeg ville gerne have den Aliens (2´ern) version, som har jeg set i en
udgave, hvor der er et par automatisk maskingeværer, der skulle forhindre en
stor flok aliens at komme frem til gruppen.

Man følger hvordan maskingeværerne står og pumper enorme mængder at skud
afsted, for til sidst at løbe tør for ammunition.
Og der vælter stadig aliens frem gennem gangen, så de er stadig på rø...!

Hvilken version er det ?

På forhånd tak
Hans-Henrik Ellekær

Fra : Holst

Dato : 18-01-07 12:47

HANS-HENRIK ELLEKÆR wrote:

> Hvilken version er det ?

Den box med alle fire film (9 DVD'er) indeholder både "special edition"
og "theatrical edition". Og maskingeværscenen vil jeg da mene er i begge
udgaver.

Fra : No Humor Man

Dato : 18-01-07 14:09

Holst wrote:

> Den box med alle fire film (9 DVD'er) indeholder både "special edition"
> og "theatrical edition". Og maskingeværscenen vil jeg da mene er i begge
> udgaver.

Nej, den scene er kun med i SE udgaven.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Holst

Dato : 18-01-07 14:23

No Humor Man wrote:

> Nej, den scene er kun med i SE udgaven.

Ok. Jeg må indrømme, at jeg kun ser SE-udgaven på DVD'en. Jeg erindrer
den bare ikke som en ny scene, men sådan kan man jo tage fejl.

Fra : Morten Wartou

Dato : 18-01-07 13:47

HANS-HENRIK ELLEKÆR wrote:
> [...]
> skud afsted, for til sidst at løbe tør for ammunition.
> Og der vælter stadig aliens frem gennem gangen, så de er stadig på

"Special Edition"

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Thomas M

Dato : 18-01-07 14:28

HANS-HENRIK ELLEKÆR wrote:

> Hvilken version er det ?

Special Edition udgaven, og den kan fåes til 50,- i stort set alle butikker.
Udgaven man køber, er udgaven fra Quadrilogy box'en, så hvis man - som jeg -
kun vil ha' Alien og Aliens, så slipper man med sølle 100,- i alt.

--
/ Thomas

Fra : Holst

Dato : 18-01-07 14:40

Thomas M wrote:

> [...]
> Udgaven man køber, er udgaven fra Quadrilogy box'en, så hvis man - som jeg -
> kun vil ha' Alien og Aliens, så slipper man med sølle 100,- i alt.

Så går man glip af noget, synes jeg. Efter at have genset Alien
Resurrection et par gange, er jeg ved at blive overbevist om, at det er
en stærkt overset film.

Og selv Alien^3 er slet ikke så slem.

I hvert fald i SE-udgaverne. Har ikke set de andre udgaver i mange år.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 18-01-07 16:01

Holst skrev:

> Så går man glip af noget, synes jeg. Efter at have genset Alien
> Resurrection et par gange, er jeg ved at blive overbevist om, at det er
> en stærkt overset film.
>
> Og selv Alien^3 er slet ikke så slem.

Synes du så også, at Aliens vs Predator er god?

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Holst

Dato : 18-01-07 23:57

Lars Rindsig wrote:

> Synes du så også, at Aliens vs Predator er god?

Aldrig set den. Predator var ikke en film, jeg som sådan på noget
tidspunkt har anset for noget særligt. Tvivler derfor på, at Alien vs.
Predator vil være det.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 19-01-07 00:08

Holst skrev:

> Aldrig set den. Predator var ikke en film, jeg som sådan på noget
> tidspunkt har anset for noget særligt. Tvivler derfor på, at Alien vs.
> Predator vil være det.

Den er RÆDSELSFULD!

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Holst

Dato : 19-01-07 00:20

Lars Rindsig wrote:

> Den er RÆDSELSFULD!

Så har det tydeligt nok været en god idé, at jeg aldrig har set den

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-01-07 07:51

Lars Rindsig wrote:

> Den er RÆDSELSFULD!

Altså AvP.

Den oprindelige Predator er stadig en feeeeeeeeeeeed film

Fra : Thomas M

Dato : 18-01-07 17:15

Holst wrote:

> Så går man glip af noget, synes jeg. Efter at have genset Alien
> Resurrection et par gange, er jeg ved at blive overbevist om, at det
> er en stærkt overset film.

Har også lige set Resurrection i SE udgaven, og jeg synes stadig ikke den er
super fantastisk. Flot, men lidt blaah.

> Og selv Alien^3 er slet ikke så slem.

I SE udgaven er Alien 3 faktisk OK, men effekterne (CGI'en) er så utrolig
ringe, at det gør ondt i øjnene.

IMO er Alien og Aliens de film man behøver; De er begge klassikere.

--
/ Thomas

Fra : Holst

Dato : 19-01-07 00:00

Thomas M wrote:

> IMO er Alien og Aliens de film man behøver; De er begge klassikere.

Det er jeg ikke uenig med dig i.

Jeg må dog erkende, at da jeg for nylig efter at have købt de 9DVD genså
Aliens efter nok ikke at have set den i små ti år, måtte jeg desværre
konstatere, at den ikke var nær så god, som jeg huskede den. Jeg siger
ikke, den er dårlig. Den var bare bedre for ti år siden. Måske skal den
bare ikke ses i SE-udgaven.

Alien har jeg endnu ikke fået genset, men det er jo en film, jeg har set
utallige gange i 80'erne og starten af 90'erne. Absolut en klassiker.

Fra : Thomas M

Dato : 19-01-07 00:53

Holst wrote:
> Måske skal den bare ikke ses i SE-udgaven.

Jo, det skal Aliens da ihvertfald. Det er stadig en af mine yndlingsfilm.

Og en anden ting - Alien Vs. Predator er slet ikke så dårlig; Jeg var sgu
godt underholdt af den, og så var den ret stilet og flot at se på.
Anbefales.

--
/ Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-07 23:50

Holst wrote:

> Så går man glip af noget, synes jeg. Efter at have genset Alien
> Resurrection et par gange, er jeg ved at blive overbevist om, at det
> er en stærkt overset film.

Jeg bryder mig meget lidt om den. Det der gjorde "Alien" og "Aliens" så
fandens spooky, var den mørke lyssætning og overraskelsesmomentet fra
monstrene. Det synes jeg slet ikke de rammer i 4'eren. Der er monstrene alt
for synlige. De holder op med at være uhyggelige.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Tue Sørensen

Dato : 18-01-07 14:51

Thomas M skrev:

> [...]
> Udgaven man køber, er udgaven fra Quadrilogy box'en, så hvis man - som jeg -
> kun vil ha' Alien og Aliens, så slipper man med sølle 100,- i alt.

Men i Quadrilogy boxen er der også en director's cut af den første
film! Den er dog ikke super-anderledes, men... er man samler eller
hvad?!

- Tue

Fra : Thomas M

Dato : 18-01-07 17:11

Tue Sørensen wrote:

> Men i Quadrilogy boxen er der også en director's cut af den første
> film! Den er dog ikke super-anderledes, men... er man samler eller
> hvad?!

Den udgave af Alien man kan købe alle steder, til 50,- er udgaven fra
Quadrilogy boxen. Jeg købte den selv til 50,- og den indeholder både den
originale version og director's cut versionen, samt DTS lyd og commentary af
Ridley Scott m.fl.

Alt dette for sølle 50,- !

--
/ Thomas

Fra : Thomas Tilgrin

Dato : 18-01-07 21:21

"Thomas M" <its@secret> wrote in

> [...]
> Quadrilogy boxen. Jeg købte den selv til 50,- og den indeholder både
> den originale version og director's cut versionen, samt DTS lyd og

Director's cut udgaven af Alien er dårligere end den originale version og
det er jo ellers sjældent, at det forholder sig sådan. Hvorfor kan jeg ikke
huske lige nu, men dengang jeg så begge versioner, var det ihvertfald det
indtryk, jeg fik.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-01-07 23:54

> Director's cut udgaven af Alien er dårligere end den originale
> version og det er jo ellers sjældent, at det forholder sig sådan.

Jeg har det lige omvendt. Directors cut af Aliens er, i mine øjne,
dårligere.

Mark

http://mark.gazel.dk/
http://wordpress.dk - til glæde for danske WordPress-brugere

Fra : Holst

Dato : 19-01-07 00:21

Mark Thomas Gazel wrote:

> Jeg har det lige omvendt. Directors cut af Aliens er, i mine øjne,
> dårligere.

Det er også det, jeg overvejer. Jeg har tidligere altid været rigtig
meget begejstret for Aliens, men nu efter at have set SE-udgaven, er jeg
noget skuffet. Men måske er det bare fordi jeg er blevet ti år ældre
siden jeg så den sidst.

Fra : Jens Erik Thomsen

Dato : 19-01-07 01:25

> [...]
> meget begejstret for Aliens, men nu efter at have set SE-udgaven, er jeg
> noget skuffet. Men måske er det bare fordi jeg er blevet ti år ældre

Ikke nødvendigvis. Aliens SE ødelægger en del af spændingsopbygningen ved at
afsløre for meget for tidligt i handlingen. Men selv Cameron siger jo i dag,
at det ikke var den bedste beslutning at inkludere de tidlige scener på
planeten.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-01-07 08:58

> [...]
> ved at afsløre for meget for tidligt i handlingen. Men selv Cameron
> siger jo i dag, at det ikke var den bedste beslutning at inkludere de

Det er ikke kun det.

Scenen med Ripleys tænkte datter er også malplaceret. Den er selvfølgelig
skudt for at forklare hvorfor Ripley knytter sig til Newt, men det er
unødvendigt. Ripley er i hele historien skildret som meget sårbar og ensom,
men også meget stærk. De samme kvaliteter som Newt har. De har derfor et
naturligt slægtskab i modsætning til marinesoldaterne, der nok har
sammenhold, men hvor mange af dem bryder sammen, når helvedet bryder løs.

Samtalen om myrer og bier for at forklare en aliens formeringsmetode
ødelægger også overraskelsen til sidst, hvor Ripley møder dronningen.

Filmen varer i forvejen to timer, så ekstra scener er virkelig ikke
nødvendige og dem i SE virker påklistrede og stopper filmens
fremdrift/momentum.

Med the Abyss er det lige omvendt. Bioudgaven mangler simpelthen nogle
essentielle scener.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-01-07 09:27

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> writes:

> Med the Abyss er det lige omvendt. Bioudgaven mangler simpelthen nogle
> essentielle scener.

Helt enig. The Abyss non-SE giver ikke mening.

Jeg synes også at T2 vinder ved at få scenen, hvor de skifter Arnie's
CPU fra "read-only" til "read-write", med. Mest fordi den scene
markerer skiftet fra at Sarah leder forløbet til at John påtager sig
sin rolle som ze leader of ze rezistance.

Cameron sagde i forbindelse med Titanic's premiere, at han havde en
del scener liggende på gulvet, som han måske ville putte i en SE
engang. Han tilføjede også, at bio-udgaven _er_ Director's Cut og bare
ikke må være længere, men at hjemmeudgaven godt kan tåle en halv time
mere, der går i dybden med noget af skibets mandskab.

Det kom der så aldrig noget ud af, men tanken er sund - og det er vel
den samme tanke, der ligger til grund for Jackson's SE'er af
LOTR-sagaen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : Lasse Jensen

Dato : 19-01-07 15:51

Peter B. Juul wrote:

> Helt enig. The Abyss non-SE giver ikke mening.

Biografudgaven er en actionfilm. SE udgaven er et helt fantastisk eventyr.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : ML-78

Dato : 18-01-07 21:16

Tue Sørensen skrev:

> Men i Quadrilogy boxen er der også en director's cut af den første
> film! Den er dog ikke super-anderledes, men... er man samler eller
> hvad?!

Det skal måske lige bemærkes, at det der i DVD-udgaven refereres til som
"director's cut" slet ikke er director's cut men "filmstudiets
bestillingsvare-cut". Director's cut, i udtrykkets egentlige forstand,
er biografudgaven.

ML-78

Fra : Thomas M

Dato : 18-01-07 22:24

ML-78 wrote:

> [...]
> som "director's cut" slet ikke er director's cut men "filmstudiets
> bestillingsvare-cut". Director's cut, i udtrykkets egentlige forstand,

Ifølge Scott, er det hans helt eget valg, at ændre lidt i filmen. Han mente
at den blev en anelse langtrukken, i den oprindelige version.

Jeg kunne godt li' hans nye version, og lækkert at den tilføjede cocoon
sekvensen.

--
/ Thomas

Fra : Jens Erik Thomsen

Dato : 18-01-07 22:41

> [...]
> at den blev en anelse langtrukken, i den oprindelige version.
>
> Jeg kunne godt li' hans nye version, og lækkert at den tilføjede cocoon

Det har du misforstået. Grunden til, at han klippede scenerne fra i
biografudgaven, var netop tempoet: der sænkede tempoet og bremsede
handlingen på et tidspunkt, hvor der var behov for fart.

Scott siger direkte i hæftet, der følger med i Alien Quadrilogy-boksen, at
biografudgaven er perfekt, den bedst mulige udgave. Den såkaldte "Director's
Cut" er en bestillingsvare, som ML-78 skriver.

--
Jens

Fra : Thomas M

Dato : 18-01-07 23:04

Jens Erik Thomsen wrote:

> Det har du misforstået. Grunden til, at han klippede scenerne fra i
> biografudgaven, var netop tempoet: der sænkede tempoet og bremsede
> handlingen på et tidspunkt, hvor der var behov for fart.

Synes jeg kan huske fra den store Laserdisc udgave, at han klippede cocoon
scenen ud, netop fordi han følte, at den stoppede filmen. Mener helt sikkert
at han snakker om det, i dokumentar programmerne på CAV Laserdisc box'en.

Nu er cocoon scenen indsat igen, sammen med et par andre korte scener, i SE
udgaven, og forskellige andre scener er trimmet med op til 15 sekunder. Mon
ikke at han nu føler, at med cocoon scenen indsat igen, og de andre scener
trimmet, at SE udgaven er så lean & mean som han ønsker det.

> [...]
> Quadrilogy-boksen, at biografudgaven er perfekt, den bedst mulige
> udgave. Den såkaldte "Director's Cut" er en bestillingsvare, som

Scott introducerer den nye version, on camera, på min DVD, og der siger han
at han følte, at den oprindelige version "dragged on" på forskellige
tidspunkter.

Derfor lavede han lidt om i SE udgaven, men han siger osse at biograf
udgaven er perfekt som den er.

Jeg kan ikke se hvor "bestillingsvare" kommer ind i billedet; I får det til
at lyde som om, at Scott ikke selv gad lave SE versionen. Det er ikke just
det indtryk jeg får, når jeg hører ham snakke om den nye version.

--
/ Thomas

Fra : Jens Erik Thomsen

Dato : 19-01-07 01:22

On 18/01/07 23:04, in article 45afeef1$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Thomas M" <its@secret> wrote:

> Scott introducerer den nye version, on camera, på min DVD, og der siger han
> at han følte, at den oprindelige version "dragged on" på forskellige
> tidspunkter.

I hæftet fremgår det, at det er den oprindelige version af DC, han snakker
om ("Upon viewing the proposed expanded version of the film, I felt that cut
was simply too long and the pacing completely thrown off. After all, I cut
those extra scenes out for a reason back in 1979.")

Han trimmede derefter den oprindelige, forlængede udgave, som var noget,
studiet havde lavet ved at genindsætte alle de gamle fraklip.

> Jeg kan ikke se hvor "bestillingsvare" kommer ind i billedet; I får det til
> at lyde som om, at Scott ikke selv gad lave SE versionen. Det er ikke just
> det indtryk jeg får, når jeg hører ham snakke om den nye version.

Faktum er, at det var filmselskabet, der foreslog at lave en forlænget
udgave til dvd'en. Scott blev først involveret i denne version i det
øjeblik, Twentieth Century Fox besluttede sig for at lancere den længere
udgave i biograferne, hvor de "nye" scener skulle fungere som en ekstra
grund for folk til at se den. Da Scott så den udgave, som selskabet havde
lavet, gik han ind og strammede den op, fordi han ikke syntes, den
fungerede. Men han ser klart biografudgaven som den bedste ("it remains my
version of choice").

Fra : Tue Sørensen

Dato : 18-01-07 14:53

No Humor Man skrev:

> Nej, den scene er kun med i SE udgaven.

Såvidt jeg husker er den med i begge udgaver, men i Speciel Edition er
scenen væsentligt udvidet/længere.

- Tue

Fra : Per Dalum Jensen

Dato : 18-01-07 15:56

Tue Sørensen skrev:

> Såvidt jeg husker er den med i begge udgaver, men i Speciel Edition er
> scenen væsentligt udvidet/længere.
>
> - Tue

I den oprindelige Aliens snakker de om disse "sentinels" mens vi i
Special Edition SER dem i aktion, pumpende bly ind i fremvæltende
Aliens. I Special Edition er der også scener med Newts familie før
den blev dræbt af Aliens.

Men HVOR kan man købe den store box med de ni skiver, altså special
editions? Jeg kan kun se SE enkeltvis og en box med biograf
versionerne. I wan't I wan't

...Per
--
They mostly come at night ...

Fra : Holst

Dato : 18-01-07 23:56

Per Dalum Jensen wrote:

> Men HVOR kan man købe den store box med de ni skiver, altså special
> editions? Jeg kan kun se SE enkeltvis og en box med biograf
> versionerne. I wan't I wan't

Prøv de store dagligvarebutikker. Tror jeg gav så lidt som sølle 199 kr.
for min Kvækli, måske en hund mere.

Eller til lidt flere penge:

http://www.dvdoo.dk/ShowItem.aspx?ID=11821
http://www.cdon.com/product.phtml?prod=211616
http://www.axelmusic.dk/productDetails/5707020252314

Hvis du ikke vil betale så meget, så afvent et tilbud i Kvækli eller
lignende.

Med 4CD og derfor nok lidt mere uinteressant, hvis man altså er til en
masse bonusmateriale:

<http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=903&navroot=903&nav=9179&nav_genre=9179&page=product&prod=565996>

Fra : Tue Sørensen

Dato : 18-01-07 17:41

Thomas M skrev:

> [...]
> originale version og director's cut versionen, samt DTS lyd og commentary af

Oh, right. Nu du siger det kan jeg godt huske at jeg har set nogle
enkelt-DVDer i et design der lignede Quadrilogy-boxens meget.

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 18-01-07 17:44

Per Dalum Jensen skrev:

> [...]
>
> Men HVOR kan man købe den store box med de ni skiver, altså special
> editions? Jeg kan kun se SE enkeltvis og en box med biograf

De har den da vist masser af steder - TP Musik, hvis du er
københavner. Fona. Den slags steder.

> They mostly come at night ...

Mostly...

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 18-01-07 17:50

Thomas M skrev:

> [...]
> ringe, at det gør ondt i øjnene.
>
> IMO er Alien og Aliens de film man behøver; De er begge klassikere.

Sådan tror jeg, de fleste af os har det!

Jeg blev selv morderlig sur på 3'eren efter at have set Director's Cut
udgaven, fordi den definitivt beviste at der ikke var nogen idé eller
vision bag biograf-udgaven, som jeg ellers var begyndt at tro at der
var. Så den røg helt til bunds i min anseelse. 4'eren er den mindst
ringe af dem der kommer efter 2'eren, og den har da nogle gode ting,
men noget mesterværk er det ikke. Det er historien og de lidet
sympatiske personer der fejler, for Jeunet's instruktør-evner er der
bestemt ikke noget galt med.

AVP er det værste og mest forglemmelige møg i den serie indtil
videre, men jeg har visse forhåbninger til 2'eren, som formentlig
bliver lidt inspireret af tegneserierne. Og forhåbentlig med et helt
nyt cast, og foregående på en anden planet.

- Tue

Fra : gb

Dato : 20-01-07 16:02

"HANS-HENRIK ELLEKÆR" <@> wrote in

> Nu kører der for alvor tilbud på Aliens serien, alle fire for

Fire? Jeg kender kun de tre: Alien, Aliens og Alien Resurrction?

--
GB

Fra : Michael

Dato : 20-01-07 16:19

1. Alien http://imdb.com/title/tt0078748/
2. Aliens http://imdb.com/title/tt0090605/
3. Alien3 http://imdb.com/title/tt0103644/
4. Alien: Resurrection http://imdb.com/title/tt0118583/

--
/signature offline

Fra : gb

Dato : 21-01-07 02:11

Michael <spamhell@brandt-christensen.dk> wrote in

> http://imdb.com/title/tt0103644/

ÅhKæææj....

Den har jeg misset under min tyve-års hung-meditation i hulen i
Himalaya. Er den værd at få fat i, udover at få serien komplet?

--
GB

Fra : Holst

Dato : 21-01-07 16:23

gb wrote:

> Den har jeg misset under min tyve-års hung-meditation i hulen i
> Himalaya. Er den værd at få fat i, udover at få serien komplet?

Det er jo smag og behag. Jeg har mødt dem, der syntes, at den var rigtig
god. Personligt synes jeg, den er jævn. Men man er da underholdt i et
par timer.

Som sådan er den også interessant i forbindelse med Alien Resurrection,
for du mangler jo hele baggrunden for Alien Resurrection, når du ikke
har set Alien^3.

Fra : Thomas S

Dato : 20-01-07 16:20

gb skrev:
> "HANS-HENRIK ELLEKÆR" <@> wrote in

> Fire? Jeg kender kun de tre: Alien, Aliens og Alien Resurrction?

Du glemte An illegal alien in Paris.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-01-07 22:34

"HANS-HENRIK ELLEKÆR" <@> wrote:

> [...]
> afsted, for til sidst at løbe tør for ammunition.
> Og der vælter stadig aliens frem gennem gangen, så de er stadig på rø...!

den er ihvertilfælde ikke på min pissedyre version - jeg er dødtræt af
beskårede DVD film.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas M

Dato : 22-01-07 11:04

Jesper Haaber Gylling wrote:

> den er ihvertilfælde ikke på min pissedyre version - jeg er dødtræt af
> beskårede DVD film.

Hvad er det for en pissedyr version du har af Aliens, hvor SE udgaven ikke
er på? Er du sikker på at den ikke ligger på dvd'en via. seamless branching?

--
/ Thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-01-07 16:56

"Thomas M" <its@secret> wrote:

> Hvad er det for en pissedyr version du har af Aliens, hvor SE udgaven ikke
> er på? Er du sikker på at den ikke ligger på dvd'en via. seamless branching?

Jo det gør den. Jeg beklager, men jeg sad en weekend og hyggede alle
afsnittene og ventede faktisk præcis på den scene og fortalte dem som
ikke havde set Alien før at noget var galt - netop scenen med
automatkanonerne manglede.

Der var bare mørkt og Aliens stemning i stuen, så jeg tog bare nummer 2
disk og studsede ikke over at der var 117 versioner i boxen.

Jeg har også flere Steven Seagal DVD'ere hvor der mangler en masse
dejlig vold........... jeg fatter ikke det er tilladt at lave beskårede
versioner ? Det svarer sgu til at købe en bog, hvor siderne er pillet
ud.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-01-07 20:18

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Jeg har også flere Steven Seagal DVD'ere hvor der mangler en masse
> dejlig vold........... jeg fatter ikke det er tilladt at lave
> beskårede versioner ?

Man kan næppe forbyde beskårede versioner - man kan ikke forbyde
selvcensur. Men sagen er nok snarere, at der er tale om egentlig
censur, formodentlig af britiske udgivelser.

> Det svarer sgu til at købe en bog, hvor siderne er pillet ud.

Forkortede bogudgaver eksisterer, men det er rigtigt nok ikke af samme
årsager.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-01-07 22:39

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote:

> Man kan næppe forbyde beskårede versioner - man kan ikke forbyde
> selvcensur. Men sagen er nok snarere, at der er tale om egentlig
> censur, formodentlig af britiske udgivelser.

Hvis jeg køber en Steven Seagal DVD, så forventer jeg jo at han brække
nogle arme og kvæster nogle lowlifes.

Køber jeg Road Runner, så forventer jeg at han bliver spængt i luften på
et tidspunkt.

Der er ikke noget værre end andre der ved hvad der er godt for en !

> Forkortede bogudgaver eksisterer, men det er rigtigt nok ikke af samme
> årsager.

Nu mente jeg ikke forkortede men derimod sider med vold som er pillet
ud.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-01-07 15:29

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Køber jeg Road Runner, så forventer jeg at han bliver spængt i luften på
> et tidspunkt.

Du kommer nok til at vente længe