Prison Break
Fra : rondo

Dato : 15-01-07 14:44

Hej alle,

Jeg er lidt i tvivl om, om dette er den rigtige gruppe men hvis ikke,
så håber jeg, at I kan dirigere mig det rigtige sted hen.

Jeg har nu købt Prison Break afsnit 1-22, har optaget afsnit 28 fra
TV3 og vil optage resten af serien. Det vil sige at jeg mangler afsnit
23-27. Er der nogle her, som har optaget et eller flere af disse
afsnit, og vil være så venlig at brænde dem på en DVD og sende dem
til mig? Jeg vil selvfølgelig betale for medier, fragt og hvad der
ellers måtte være.

På forhånd tak,
Rondo

P.S. Jeg mener ikke, at ovennævnte vil være ulovligt, men hvis det
er, så trækker jeg selvfølgelig denne post tilbage.

Fra : Holst

Dato : 15-01-07 14:57

rondo wrote:

> P.S. Jeg mener ikke, at ovennævnte vil være ulovligt, men hvis det
> er, så trækker jeg selvfølgelig denne post tilbage.

Naturligvis er det ulovligt, så træk du bare dit indlæg tilbage.

Fra : rondo

Dato : 15-01-07 15:17

On Jan 15, 2:56 pm, Holst <newsno...@shelter.dk> wrote:
> [...]

Hvorfor er det ulovligt, hvis det er optaget fra fjernsynet? Jeg kan
forstå det, hvis det er købte DVD'ere, som man kopierer og
distribuerer, men er det ikke noget andet, hvis det er optaget fra
fjernsynet?

Fra : Holst

Dato : 15-01-07 15:33

rondo wrote:

> [...]
> forstå det, hvis det er købte DVD'ere, som man kopierer og
> distribuerer, men er det ikke noget andet, hvis det er optaget fra

Nej.

Du må vist gerne selv optage et program fra fjernsynet og bruge den til
privat brug. Men så snart du begynder at distribuere den til venner og
bekendte, går det galt.

Fra : Brian P

Dato : 16-01-07 12:16

Holst skrev:

> Nej.
>
> Du må vist gerne selv optage et program fra fjernsynet og bruge den til
> privat brug. Men så snart du begynder at distribuere den til venner og
> bekendte, går det galt.

Er du sikker på det? Jeg får da jævnligt nogen til at optage ting
for mig som jeg ikke selv kan se.

Rondo, send lige en mail.

Fra : Holst

Dato : 16-01-07 12:36

Brian P wrote:

> Er du sikker på det?

Prøv at smut en tur omkring news:dk.videnskab.jura, hvor de har forstand
på juraen.

> Jeg får da jævnligt nogen til at optage ting
> for mig som jeg ikke selv kan se.

Ja. Der er også mange, som kører 90 km/t, hvor de kun må køre 80 km/t.

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-01-07 19:56

Brian P wrote:

> Er du sikker på det? Jeg får da jævnligt nogen til at optage ting
> for mig som jeg ikke selv kan se.

Hvis det er personer som du kender, og det er VHS (analogt), så er det
ok. Digitale kopier, som fra DVD optagere o.lign., må kun anvendes inden
for husstanden.
http://www.infokiosk.dk/sw10503.asp

--
Jesper Lund

Fra : Brian P

Dato : 16-01-07 14:32

Holst skrev:

> Prøv at smut en tur omkring news:dk.videnskab.jura, hvor de har forstand
> på juraen.

Næ. Jeg foretrækker at være dum på det punkt.

Fra : Brian P

Dato : 16-01-07 21:24

Jesper Lund skrev:

> Hvis det er personer som du kender, og det er VHS (analogt), så er det
> ok. Digitale kopier, som fra DVD optagere o.lign., må kun anvendes inden
> for husstanden.
> http://www.infokiosk.dk/sw10503.asp

Ok. Det er jo så et område, hvor lovgivningen åbenbart halter langt
bagefter virkeligheden. Jeg er egentlig ikke voldsomt interesseret i at
vide mere, men ved du hvordan forskellen på analoge og digitale
optagelser begrundes?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 16-01-07 22:01

Brian P skrev:

> Ok. Det er jo så et område, hvor lovgivningen åbenbart halter langt
> bagefter virkeligheden.

Lovgivningen er chokerende ringe og præget af elendige hovsa-løsninger.

> Jeg er egentlig ikke voldsomt interesseret i
> at vide mere, men ved du hvordan forskellen på analoge og digitale
> optagelser begrundes?

Fordi den digitale kopi ikke mister noget i kvalitet, når du kopierer den
til dine venner, som kopierer den til deres venner, som kopierer ... Den
analoge kopi bliver hurtigt ubrugelig.

--
Mvh. Peter

Fra : Michael

Dato : 16-01-07 22:13

Peter Bjerre Rosa skrev:

> [...]
>til dine venner, som kopierer den til deres venner, som kopierer ... Den

Det er sandhed med modifikationer. Når jeg laver en backup kopi af
mine dvd'er til et dvd-medie bliver kopien ofte af en ringere kvalitet
end originalen.

--
/signature offline

Fra : Dopedog

Dato : 17-01-07 15:37

> Det er sandhed med modifikationer. Når jeg laver en backup kopi af
> mine dvd'er til et dvd-medie bliver kopien ofte af en ringere kvalitet
> end originalen.

.... hvilket vel er fordi du kopierer den fra dual-layer til single layer,
ikk ?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 17-01-07 22:56

Michael skrev:

> Det er sandhed med modifikationer.

Nej, faktisk ikke. En digital kopi er 100 % identisk med originalen.

> Når jeg laver en backup kopi af
> mine dvd'er til et dvd-medie bliver kopien ofte af en ringere kvalitet
> end originalen.

Så er det, fordi du ikke tager en kopi, men lader et program komprimere
dvd'en, så den kan være på en mindre skive. Klonede du dvd'en, ville den
indeholde nøjagtigt de samme bits og bytes.

--
Mvh. Peter

Fra : Thomas Tilgrin

Dato : 18-01-07 15:44

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in news:45ae9b86$0$49207
$14726298@news.sunsite.dk:

> Nej, faktisk ikke. En digital kopi er 100 % identisk med originalen.

> Så er det, fordi du ikke tager en kopi, men lader et program komprimere
> dvd'en, så den kan være på en mindre skive.

Så burde det heller ikke være ulovligt.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 23-01-07 09:35

Thomas Tilgrin wrote:
> "Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in
> news:45ae9b86$0$49207 $14726298@news.sunsite.dk:
>
> Så burde det heller ikke være ulovligt.

Begrundelsen kan så være, at den nye kopi efterfølgende kan kopieres
i det uendelige uden yderligere tab af kvalitet.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>