Nye 'Definitive Ed' fra Fox/MGM
Fra : Morten Bowman

Dato : 13-01-07 23:08

http://www.dvdactive.com/news/releases/foxmgm-definitive-editions.html

Det bliver ved i én uendelighed! Læg f.eks. mærke til at der nu kommer endnu
en version af Alien og Aliens.
Men lad os nu se, hvis det kun er ekstra stuff som eksemplet på fight Club
viser, så kan de godt glemme det!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 14-01-07 12:50

Hej!

Morten Bowman wrote:

> Det bliver ved i én uendelighed! Læg f.eks. mærke til at der nu kommer endnu
> en version af Alien og Aliens.

Ja, nu er det snart nok. Jeg har haft Alien-filmene på VHS, laserdisc og to
gange på DVD (4-disc og 9 disc), men nu venter jeg godt nok på en Bluray eller
HD-DVD udgivelse. Der må skisme være grænser, selv for disse film :)

Venter også som et lille barn på Blade Runner i ordentlig HD på Bluray eller HD-DVD.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Optimus Prime

Dato : 19-01-07 09:07

Kim Voss Schrader skrev:
> [...]
> to gange på DVD (4-disc og 9 disc), men nu venter jeg godt nok på en
> Bluray eller HD-DVD udgivelse. Der må skisme være grænser, selv for

Det er jo netop det studio'erne er klar over... Det er NU hvis de skal
nå at sælge dem endnu engang på DVD - ellers begynder folk at vente på
en HD version...

Men det er gode nyheder, for der plejer at være en vis sammenhæng mellem
genudgivelser på dvd og kommende annonceringer på HD-formaterne

Jeg tror simpelthen man ofte laver en HD udgivelse klar og så laver en
hurtig nedkonvertering til standard DVD for lige at skumme fløden - man
kan så glæde sig over stadigt bedre (gen)udgivelser til det halve af
hvad den gamle udgave kostede eller mugge over de prøver at få os til at
købe noget vi har i forvejen...

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-01-07 18:21

Hej!

Optimus Prime wrote:
> Det er jo netop det studio'erne er klar over... Det er NU hvis de skal
> nå at sælge dem endnu engang på DVD - ellers begynder folk at vente på
> en HD version...

Jep :)

> [...]
> kan så glæde sig over stadigt bedre (gen)udgivelser til det halve af
> hvad den gamle udgave kostede eller mugge over de prøver at få os til at

Tja, bare de udgiver mine klassikere på HD-DVD/Bluray er jeg godt tilfreds. Men
det er da lidt irriterende, at de er så griske at lave sådanne tricks.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-01-07 18:25

Hvem er ham Definitive Ed?

Per V.

--
En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
inkonsekvent.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-01-07 19:05

Per Vadmand skrev:

> Hvem er ham Definitive Ed?

Han er bror til Special Ed og Ultimate Ed.

--
»Brains are overrated. Many plants don't have brains.«

Fra : Optimus Prime

Dato : 22-01-07 12:48

Peter Brandt Nielsen skrev:
> Han er bror til Special Ed og Ultimate Ed.

Straks værre er deres retarderede fætter, som hedder "indsæt åndsvag
titel her" edtion (ofte med relation til filmen)