Titel på dansk varulvefilm
Fra : XenoMorph

Dato : 11-01-07 23:16

For nogle år siden så jeg en sen nattetime på dansk tv en dansk varulve
film, som jeg desværre ikke nåede at fange titlen på.

Handlingen foregår bl.a. på et hospital og i en østeuropæisk by.

Jeg husker ikke hvem der var med i den (er ikke så stærk i danske
skuespillere).

Periodemæssigt vil jeg skyde på at den er fra slutningen af 90'erne eller
starten af det her årti.

Nogen der kender titlen?
__________________________________________________________________ Morten
Christensen ICQ#: 147988742 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Morten Steen

Dato : 11-01-07 23:31

> Nogen der kender titlen?

Det er vel ikke den her du mener?

http://www.imdb.com/title/tt0193763/maindetails

Godt nok bliver varulve ikke nævnt direkte, men jeg kan huske jeg så den i
biffen i sin tid. Har lykkeligt glemt det meste, men var der ikke en enkelt
varulv eller to?
Eller er jeg helt galt på den?

Morten

Fra : gb

Dato : 12-01-07 03:49

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in news:45a6baab$0$176
$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> http://www.imdb.com/title/tt0193763/maindetails

User Comments:

1 out of 2 people found the following comment useful:-
Tired Concept, but Well Executed, 4 May 2001
6/10
Author: martinr from Los Angeles, CA

Summary pretty much says it all. This is yet another Satan's son is
born to earth story, and yet another evil spirit transferring from
one person to another story. It's been done time and time again, and
I think it's about worn out. But the film is well executed and well
acted. Definitely worth a look if you haven't seen other films with
similar plots.

--
GB

Fra : Brian P

Dato : 13-01-07 22:05

Morten Steen skrev:

> [...]
> biffen i sin tid. Har lykkeligt glemt det meste, men var der ikke en enkelt

Nej, der er ingen varulve med i Besat, men en virus som nedstammer fra
en hund/Djævelen og en handling som bl.a. foregår i Rumænien (så
vidt jeg husker). Besat er faktisk en ret vellykket dansk gyser som
ikke fik den succes den havde fortjent.

Jeg kan kun komme i tanker om to andre danske varulvefilm: Ulvetid
(http://www.imdb.com/title/tt0122772/) og Kat
(http://www.imdb.com/title/tt0249643/). Den første er et forsøg på
at lave en psykologisk gyser, den anden er aldeles rædselsfuld og
mislykket. En af alle tiders værste danske film.

Fra : Brian P

Dato : 13-01-07 22:07

Fra : ha

Dato : 14-01-07 17:39

"XenoMorph" <xenomorph@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> For nogle år siden så jeg en sen nattetime på dansk tv en
> dansk varulve film, som jeg desværre ikke nåede at fange
> titlen på.

Måske http://www.imdb.com/title/tt0138647/

/ha