Advarsel: Falsk reklame!
Fra : gb

Dato : 07-01-07 01:18

Her køber man en hel serie, som hedder "Shotgun", og regner med lidt
hard core action, og så er der bare en masse japsere, som render rundt
og siger "Hai, Anjin-san!" Det er længe siden jeg har følt mig så
snydt!

--
GB

Fra : Jesper

Dato : 07-01-07 09:08

gb <nospam@no.invalid> wrote:

> [...]
> hard core action, og så er der bare en masse japsere, som render rundt
> og siger "Hai, Anjin-san!" Det er længe siden jeg har følt mig så

Shotgun? Mener du ikke Shogun, George-san?
Jesper-san anbefaler i stedet at du kaste dig over Lone Wolf And Cub
serien i stedet, der er noget mere gang i den
--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-01-07 10:43

Jesper wrote:

> Shotgun? Mener du ikke Shogun, George-san?
> Jesper-san anbefaler i stedet at du kaste dig over Lone Wolf And Cub
> serien i stedet, der er noget mere gang i den

Minder mig om engang, et af mine børn havde anskaffet en film, han troede
var en tegnefilm, der hed "Missen i aktion" (Hvis han havde været et par år
ældre, havde han nok troet (håbet?) det var noget helt andet.)

Men den hed faktisk "Missing in action". (Han var lidt ordblind dengang, og
der var ikke noget cover på videoen).

Per V.

--
En af de vigtigste menneskerettigheder er retten til at være
inkonsekvent.

Fra : keldo

Dato : 07-01-07 11:33

> [...]
>
> Men den hed faktisk "Missing in action". (Han var lidt ordblind dengang,
> og der var ikke noget cover på videoen).

Når man har børn skal man gemme sine voksen film godt.....

Fra : PerX ...

Dato : 07-01-07 13:50

In article <45a0c0a3$0$1347$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
perve@post.tele.dk says...

> Minder mig om engang, et af mine børn havde anskaffet en film, han troede
> var en tegnefilm, der hed "Missen i aktion" (Hvis han havde været et par år
> ældre, havde han nok troet (håbet?) det var noget helt andet.)

SuperKatten kommer for at redde dagen!

> Men den hed faktisk "Missing in action". (Han var lidt ordblind dengang, og
> der var ikke noget cover på videoen).

Er ordblindhed noget som går over?

Fra : No Humor Man

Dato : 07-01-07 14:03

PerX ... wrote:
> In article <45a0c0a3$0$1347$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> perve@post.tele.dk says...

> Er ordblindhed noget som går over?

Det kan trænes, men forsvinder vist aldrig helt... svjv.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers

Fra : Per Vadmand

Dato : 07-01-07 14:44

PerX ... wrote:
> In article <45a0c0a3$0$1347$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> perve@post.tele.dk says...

> SuperKatten kommer for at redde dagen!

> Er ordblindhed noget som går over?

Nogle lettere former kan man faktisk læse sig ud af. Han bliver nok aldrig
hurtiglæser, men skriver og staver stort set korrekt nu.

Per V.

Fra : Peter T.

Dato : 07-01-07 23:17

PerX ... udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er ordblindhed noget som går over?

I visse tilfælde, vil jeg gå så langt som at sige ja. Men det kan snildt
diskuteres alt efter hvilke briller man har på. Der er dog blevet trænet
grundigt hos de to, som jeg kender, der har været ordblinde.

Jeg er til gengæld kommablind og sætter dem vist ret vilkårligt efter
gefühl. :)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 21-01-07 16:58

On Sun, 7 Jan 2007 13:49:33 +0100, PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

>Er ordblindhed noget som går over?

At dømme efter de dansksprogede nyhedsgrupper, nej.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-01-07 15:13

Den 07-01-07 10.42 skrev Per Vadmand følgende:

> Men den hed faktisk "Missing in action". (Han var lidt ordblind dengang, og
> der var ikke noget cover på videoen).

Apropos manglende cover, så er det jo den, hvor Chuck Norris står i en
båd på åbent vand og bliver beskudt af snigskytter inde fra kysten.

Det er virkelig en film, der viser forskellen i kvaliteten på
amerikanske våben og de vietnamesiske våben, for alle snigskytternes
sigtekorn er forkert indstillet, så de ikke kan ramme Norris, mens hans
våben er yderst præcise.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : TL

Dato : 07-01-07 18:24

On Sun, 7 Jan 2007 09:08:22 +0100, in dk.kultur.film
spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

>Jesper-san anbefaler i stedet at du kaste dig over Lone Wolf And Cub
>serien i stedet, der er noget mere gang i den

Det er virkelig dårlig form at bruge -san om sig selv.

Fra : gb

Dato : 07-01-07 17:25

gb <nospam@no.invalid> wrote in

Jesper wrote:

> Shotgun? Mener du ikke Shogun, George-san?
> Jesper-san anbefaler i stedet at du kaste dig over Lone Wolf And
> Cub serien i stedet, der er noget mere gang i den

Daijoubu desu yo, Jesper-san. Subarashii desu.

--
GB

Fra : Rene Schnoor

Dato : 08-01-07 06:16

Nu handler Shogun primært om mødet mellem vesten og Japan. Jeg husker selv
at den gjorde stort indtryk på mig da jeg var teenager og så den på DR. Jeg
har selv købt den igen og glæder mig til at se om den mon holder det samme
gode indtryk som dengang.

René

Fra : gb

Dato : 09-01-07 19:02

"Rene Schnoor" <nospam@nospam.invalid> wrote in

> [...]
> og så den på DR. Jeg har selv købt den igen og glæder mig til at
> se om den mon holder det samme gode indtryk som dengang.

Rigtig god underholdning, selv om "Blackthornes" fascination af Mariko-
san gør dele af filmen ulidelig at se på, med mindre man er til sukker-
romantik og platoniske forhold.

--
GB

Fra : Nosex

Dato : 09-01-07 19:55

gb <nospam@no.invalid> wrote in news:Xns98B3C1AFE5FE1nospam465098@
130.227.3.84:

> Rigtig god underholdning, selv om "Blackthornes" fascination af Mariko-
> san gør dele af filmen ulidelig at se på, med mindre man er til sukker-
> romantik og platoniske forhold.

Platoniske forhold er det eneste rigtige!