Musikdokumentar om Fender Stratocaster gui~
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 05-01-07 15:39

Prøver at hjælpe en musikglad kollega der så en fed dokumentar for nogle år
siden om Fender Stratocaster-guitarens historie. Den blev i sin tid sendt på
en svensk kanal, men titlen er glemt. Programmet var muligvis produceret i
anledning af 50-året for den først elektriske FS guitar.
Et eksempel fra programmet er Frank Zappas søn Dweezil Zappa, der fortæller
om at han efter sin fars død gik og rydte op i hans hus, og under en trappe
i en faens masse rod fandt en af Jimi Hendrix's afbrændte guitarer.

Har ikke kunnet finde den ud fra Dweezil Zappa på IMDB. Nogen der kender
titlen?

Koncertfilmen 'The Strat Pack' er ikke hvad han leder efter.

Fra : Jesper

Dato : 05-01-07 16:08

C. H. Engelbrecht <chris@bitfrost.dk> wrote:

> [...]
> titlen?
>
> Koncertfilmen 'The Strat Pack' er ikke hvad han leder efter.

Det er vel ikke "The Adventures of Ford Fairlane" du tænker på ?
--
The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 06-01-07 03:53

> Det er vel ikke "The Adventures of Ford Fairlane" du tænker på ?

Nej, det skulle være en dokumentar hvor en række lang musikere sidder og
fortæller røverhistorier om deres oplevelser med FS'en.

Fra : Koeffe

Dato : 09-01-07 00:25

Jeg kan ikke selv finde den, men jeg har da fundet nogle
ledetråde...:

http://www.modernguitars.com/archives/000738.html
MARC SEAL
Progressive rock guitarist Marc Seal guitar prowess is
really showcased in his live show! His sell-out performances
and glowing reviews from publications such as Music
Connection tell the story why Eric Clapton's Crossroads
Guitarfest invited Marc and his band to perform at the
guitar event of the year. Marc joined Clapton, Jeff Beck,
Carlos Santana, and a dizzying array of guitar superstars.
While at Crossroads in Texas, Marc filmed an interview for a
feature documentary tribute to The 50th Anniversary of the
Fender Stratocaster to be aired on a major national network
and available on DVD. For the Fender documentary he
performed an in-studio rendition of his "Strat Boogie" and
that has become the official theme song for the program.

http://www.strat-central.com/biblio.htm
Carlton Books, 1995, ISBN 0-87930-349-2, 128 pp. This book
is based on the TV documentary of the same name. It's pretty
good, well-illustrated, but they call the natural finish
(which I love and which my Strat boasts) 'tacky' and they
say Yngwie Malmsteen can't compose...
The new edition is called "The Story of the Fender
Straocaster - A Celebration of the World's Greatest Guitar.
Click here for a picture of the cover.

--
Koeffe

Fra : Kirsten E.

Dato : 09-01-07 07:37

C. H. Engelbrecht wrote:

> Har ikke kunnet finde den ud fra Dweezil Zappa på IMDB. Nogen der
> kender titlen?

Kan det være "Curves, Contours and Body Horns"?

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 22-01-07 00:54

"Kirsten E." <frumadsen11@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan det være "Curves, Contours and Body Horns"?

Det er så absolut muligt, jeg skal spørge manden om titlen ringer. Hvor har
du den fra?