Udlejningsfilm?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 02-01-07 23:53

www.lovefilm.dk hævder at have 5000 forskellige DVD-titler, dels film og
dels serier, og det er sikkert rigtigt nok. Men de antyder også kraftigt
at hvis de ikke har en film, så er det fordi at den ikke er frigivet til
udlejning. Jeg kan hitte på masser af film som de ikke har.

Omvendt har Amazon UK noget i stil med 160.000 DVD-titler til udlejning,
altså væsentligt flere end Lovefilm. Er det fordi at reglerne for
filmudlejning i England er anderledes?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter T.

Dato : 03-01-07 00:58

Peter Knutsen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er det fordi at reglerne for filmudlejning i England er anderledes?

Jeg vil formode, at det handler om udbud og efterspørgsel. Og der bor
trods alt 90 mil i England, så markedet for udlejning af smalle film og
andre typer film og serier derovre er nok en sjat større.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Michael

Dato : 03-01-07 01:18

Peter T. skrev:

>Jeg vil formode, at det handler om udbud og efterspørgsel. Og der bor
>trods alt 90 mil i England, så markedet for udlejning af smalle film og
>andre typer film og serier derovre er nok en sjat større.

Overdrivelse fremmer forståelsen.
https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/uk.html#People

30 millioner fra eller til

Men ellers 60,6 milloner indbyggere er trods alt en del mere end
Danmarks 5,4 millioner

--
/signature offline

Fra : Peter T.

Dato : 03-01-07 09:10

Michael udviste en rettidig omhu og skrev:

> Overdrivelse fremmer forståelsen.
> https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/uk.html#People
>
> 30 millioner fra eller til

Hhm ok. Jeg syntes jeg huskede der boede 80 mil for 10-15 år siden, og da
englænderne yngler som rotter i følge en gammel montypython film så ehh...
:)

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-01-07 01:33

Peter T. wrote:

> Jeg vil formode, at det handler om udbud og efterspørgsel. Og der bor
> trods alt 90 mil i England, så markedet for udlejning af smalle film og
> andre typer film og serier derovre er nok en sjat større.

Det skulle man tro, ja, men nu er det slet ikke sådan at Lovefilm har
alle de brede film. Der er mange brede film der mangler. Desuden har de
en del film der kun er halv-brede.

Din formodning holder altså simpelthen ikke.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 05:29

Men de antyder også kraftigt
> at hvis de ikke har en film, så er det fordi at den ikke er frigivet til
> udlejning. Jeg kan hitte på masser af film som de ikke har.

Det er nu nok snarere fordi de ikke kan indgå en aftale med filmens
distributør -- men markedsføringsfiduser er der jo nok af, og der er masser
af mennesker der gerne lader sig narre af sådan en påstand, dér...

Fra : Masterpuf

Dato : 23-01-07 00:46

Jeg har lige afslutte et abonnement ved Lovefilm (endelig)

Deres service er alt for ringe, man modtager kun film fra dem 1 gang pr.
uge. - Så er prisen vel tæt på det samme som i den lokale butik.

Kontakten til dem er ikke for god: ingen email adresse, fysisk adresse,
telefon, der er kun en e-mail formular på deres side.

Kort sagt, der frarådes at leje der.

Masterpuf

Fra : Jesper

Dato : 23-01-07 02:43

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]
>
> Omvendt har Amazon UK noget i stil med 160.000 DVD-titler til udlejning,
> altså væsentligt flere end Lovefilm. Er det fordi at reglerne for

Det var i hvertfald tidligere således at rettigehderne til en film blev
konsumeret ved salg. Dvs enhver salgsvideo frit kunne udlejes uden der
skulle betales yderligere rettigheder eller royalties. Om det stadig
forholder sig sådan ved jeg ikke.
I Danmark har rettighedshaveren fuld kontrol over hvilke film der må
anvendes hhv salg og udlejning.
--
§ 9 Ved aftalens ophør skal bygningen afleveres i ren- og
ryddeliggjort stand.