Filmdatabase
Fra : Holst

Dato : 01-01-07 16:54

Nu er antallet af dvd-film efterhånden begyndt at fylde 1-2 hyldemeter,
og så når man lidt det punkt, hvor det måske var meget rart at få
etableret en database over "samlingen".

Det er ikke voldsomt meget til mit eget brug. Det er mest, når min bror
spørger: "Hvad har du af film?", hvorefter min hukommelse jo ikke er for
god, så jeg siger bare "Lidt af hvert!", og det er desværre ikke godt
nok til ham.

Jeg har hørt, at nogle filmdatabaser selv skulle kunne hente
oplysningerne om filmen på nettet, hvis man taster stregkoden ind. Men
virker sådant også med danske film?

Databasen skulle jo gerne have alle de almindelige felter, såsom titel,
original titel, land, år, instruktør, væsentlige skuespillere, længde,
sprog, undertekster, ekstramateriale.

Den må også gerne have et felt, med brugerdefineret information. Jeg
kunne nemlig godt bruge et felt, hvori jeg kan skrive nøgleord om
filmen, såsom "rumskibe", "store babser", "indvolde" og lignende, så der
kan søges efter film med disse nøgleord.

Databasen må også meget gerne kunne eksportere det til offentliggørelse
på nettet - så kan min bror nemlig bare se det hjemmefra.

Anbefalinger ønskes.

På forhånd tak.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 01-01-07 17:10

Så må DVD profiler http://www.intervocative.com da lige været noget for dig.
Den kan stort set alt det du mangler og så er den gratis.

Samlingen administreres med et program lokalt på din PC, mens samlingen kan
"udgives" på nettet uden problemer. Her er fx min samling
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/The%20Baptizer

--
-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Holst

Dato : 01-01-07 17:25

Johnny Jakobsen wrote:

> Så må DVD profiler http://www.intervocative.com da lige været noget for dig.
> Den kan stort set alt det du mangler og så er den gratis.

Ja, det ser da meget fint ud. Men er det gået i stå?

Blandt andet er den seneste beta dateret "November 17, 2005"

> Samlingen administreres med et program lokalt på din PC, mens samlingen kan
> "udgives" på nettet uden problemer. Her er fx min samling
> http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/The%20Baptizer

Så "udgivelse" skal ske hos dem?

Nå, jeg vil kigge nærmere på det ved lejlighed og også høre, om andre
har andre gode forslag.

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 01-01-07 17:40

> Ja, det ser da meget fint ud. Men er det gået i stå?
>
> Blandt andet er den seneste beta dateret "November 17, 2005"

Det kunne da godt se ud om der ikke sker det store hos dem. Men den version
der er ude virker til gengæld ganske udemærket.

> Så "udgivelse" skal ske hos dem?

Ja du trykker på en knap inde i programmet der hedder upload collection og
så bliver din samling uploaded til deres hjemmeside, hvor alle kan se den.
Men der er svjv også mulighed for at ekportere den lokalt.

--
-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Holst

Dato : 01-01-07 21:46

Johnny Jakobsen wrote:

> Det kunne da godt se ud om der ikke sker det store hos dem. Men den version
> der er ude virker til gengæld ganske udemærket.

Ja, så længe det varer. Eftersom den jo i stor udstrækning er baseret på
information, der gemmes hos dem, er det jo ikke særlig fedt, hvis den
hele lige pludselig lukker og slukker. Men det kan da godt være, den er
et kig værd.

Fra : Jan Andersen

Dato : 02-01-07 20:07

On Mon, 01 Jan 2007 21:45:42 +0100, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>information, der gemmes hos dem, er det jo ikke særlig fedt, hvis den
>hele lige pludselig lukker og slukker. Men det kan da godt være, den er

Informationen gemmes da ned på din pc.
Hvis de lukker og slukker kan du bare ikke hente oplysninger om nye
dvd'er du indtaster, hos dem.
Men så taster du dem da bare selv ind. Gør jeg fx. da jeg vil have
mine oplysninger på min helt egen måde. Til gengæld uploader jeg ikke
dvd-oplysningerne igen. Tror folk ville blive træt af mine
oplysninger.
Så jeg bruger sådan set programmet, uden at interesserer mig for deres
dvd-databases oplysninger. (Den er alligevel fuld af fejl.)

Vær dog opmærksom på at det er en upload-limit på den gratis udgave.
Jeg ramte den ved ca. 300 dvd'er.
Men det afhænger af, hvor meget den enkelte dvd's information fylder.
Mine fylder meget fordi jeg skriver en del i Overview-feltet.

Har brugt programmet de sidste 5 år og er godt tilfreds.

--
Jan

Remove 'FOS' from emailaddress.

Fra : Jesper

Dato : 02-01-07 07:12

Johnny Jakobsen <btz@area42.dk> wrote:

> http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/The%20Baptizer

En lille men god samling!

The tree of life is self pruning
THE DARWIN AWARDS

Fra : Mr. D

Dato : 02-01-07 08:08

> En lille men god samling!
>
> http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

"The Outer Limits" - Er det en god serie?

simon

Fra : Jesper

Dato : 02-01-07 08:28

Mr. D <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> "The Outer Limits" - Er det en god serie?
>
> simon

Den er genial, både den gamle fra 60'erne og den nye fra 90'erne. Den
gamle har jo indforskrevet en række af USAs allerbedste science fiction
forfattere til at skrive manusser.
Episoden Soldier skrevet af Harlan Ellison er grundlaget for The
Terminator og den lokalitet hvor Demon With A Glass Hand blev filmet
blev brugt igen i Blade Runner. Det er "must own"!

Fra : Max

Dato : 01-01-07 17:11

Hej Holst

> Jeg har hørt, at nogle filmdatabaser selv skulle kunne hente
> oplysningerne om filmen på nettet, hvis man taster stregkoden ind. Men
> virker sådant også med danske film?

Jeg bruger nogle programmer herfra til CD,er og MP3 filer, de virker
godt så mon ikke de også dur til DVD.

http://www.collectorz.com/movie/

Det med danske film kræver jo der er nogle der gider fylde data i
databaserne, men mon ikke det virker for de flestes vedkommende,
det virker jo med danske CD'er på nettet.

Programmerne understøtter også brug af stregkodescanner hvis
du vil undgå at skrive.

--
Mvh Max

Fra : Holst

Dato : 01-01-07 21:50

Max wrote:

> Jeg bruger nogle programmer herfra til CD,er og MP3 filer, de virker
> godt så mon ikke de også dur til DVD.
>
> http://www.collectorz.com/movie/

Se interssant ud. Det kan jo også være lidt smart med en identisk til
bøger og musik. Jeg har 500 eller så engelske paperbacks, jeg egentlig
godt kunne tænke mig at få databaseret.

> Det med danske film kræver jo der er nogle der gider fylde data i
> databaserne, men mon ikke det virker for de flestes vedkommende,
> det virker jo med danske CD'er på nettet.

Det har du nok ret i. Men det afhænger jo så lidt af, om danskere så
bruger dette program eller bruger et andet.

> Programmerne understøtter også brug af stregkodescanner hvis
> du vil undgå at skrive.

Ja, det ser ret smart ud. Jeg ser, man kan få dvd-, cd- og bogdatabasen
plus en stregkodeskanner for €180. Det er jo godt nok mange penge, men
med 500 bøger kunne sådan en skanner måske være meget fiks.

Men indtil videre tak for forslagene. Jeg hører stadig gerne flere nye
forslag, men også gerne, om andre har noget godt/skidt at sige om de
hidtil to forslag.

Fra : Max

Dato : 01-01-07 22:19

Hej Holst

> Det har du nok ret i. Men det afhænger jo så lidt af, om danskere så
> bruger dette program eller bruger et andet.

Nej, det afhænger af hvilken database man bruger, ikke programmet,
når det drejer sig om f.eks. CD'er bruger jeg samme database til
flere forskellige programmer og således er det sikkert også med DVD.

--
Mvh Max

Fra : Flinkesen

Dato : 02-01-07 16:27

> Databasen må også meget gerne kunne eksportere det til offentliggørelse på
> nettet - så kan min bror nemlig bare se det hjemmefra.
>
> Anbefalinger ønskes.
>
> På forhånd tak.

Hvad med siden www.minefilm.dk ?? Den er ret nem og overskuelig, og jeg
tror, at den opfylder du krav, du har nævnt.

Mvh.

JK

Fra : gb

Dato : 02-01-07 22:56

"Flinkesen" <flinkesen2002(fjerndette)@yahoo.dk> wrote in

> Hvad med siden www.minefilm.dk ?? Den er ret nem og overskuelig,
> og jeg tror, at den opfylder du krav, du har nævnt.

Er det ikke nemmere bare at knalde en database sammen i MS Access?

--
GB

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 03-01-07 17:33

Holst wrote:

> Databasen må også meget gerne kunne eksportere det til offentliggørelse
> på nettet - så kan min bror nemlig bare se det hjemmefra.
>
> Anbefalinger ønskes.

Jeg begyndte selv med selv at lave en database - det var interessant at
lære om det men tog aaaalt for lang tid.... såeh..

Kan kun tilslutte mig koret med DVDprofiler. Efter at have brugt deres
sharewareudgave i et års tid købte jeg programmet og er meget tilfreds.
Der sker ikke det store udvikling med det mere, men det opfylder også
de krav jeg og de fleste andre har til det :)

Ang. evt. lukning: Der er så mange brugere at hvis de (han) evt.
stoppede supporten er jeg 100% sikker på at en ny database åbner i løbet
af meget kort tid. Diskussionen har været oppe et par gange på deres
forum på hjemmesiden.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-01-07 21:14

Holst wrote:

> [...]
> information, der gemmes hos dem, er det jo ikke særlig fedt, hvis den
> hele lige pludselig lukker og slukker. Men det kan da godt være, den er

DVDprofiler virker fint og har gjort det i mange år, der er intet der
tyder på at de skulle finde på at lukke den ned, blot at den
nuværendeversion er ganske stabil og der derfor ikke er en ny beta
ude.

Specielt er jeg glad for hvor let man kan lave sit eget online katalog,
mit kan f.eks ses på:
http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Larshoff

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Holst

Dato : 03-01-07 22:04

Lars Hoffmann wrote:

> [...]
> tyder på at de skulle finde på at lukke den ned, blot at den
> nuværendeversion er ganske stabil og der derfor ikke er en ny beta

Det kan jo være, jeg så skulle kigge lidt nærmere på den.

> Specielt er jeg glad for hvor let man kan lave sit eget online katalog,
> mit kan f.eks ses på:
> http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Larshoff

Om ikke andet må man sige, at I alle godt nok har mange film

Fra : Tue Sørensen

Dato : 04-01-07 03:25

Holst skrev:
> [...]
>
> Databasen må også meget gerne kunne eksportere det til offentliggørelse
> på nettet - så kan min bror nemlig bare se det hjemmefra.

IMDb tilbyder en liste/link-funktion hvis man er registreret bruger
(hvilket er gratis). Der står titel og årstal og både din egen og
den almene bruger-rating (man kan vist også vælge at inkludere et par
yderligere kategorier, og der er også mulighed for at anføre egne
noter til hver film), og vil man vide mere kan man jo bare klikke på
titlen og komme frem til den pågældende films main page. Her er
f.eks. listerne over mine DVDer og VHSer:

DVDer: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=6703709
VHSer: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=6703708

- Tue

Fra : Mr. D

Dato : 04-01-07 16:31

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse

DVDer: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=6703709
VHSer: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=6703708

Så 2009: Lost Memories på din liste. Så den lige hos forhandleren i dag til
vistnok billige penge. Er den god?

simon

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-01-07 21:46

Holst wrote:

> Om ikke andet må man sige, at I alle godt nok har mange film

MorbidAngel der også skriver herinde tager vist prisen for største
egern-mentalitet

http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/morbidangel

Fra : Holst

Dato : 04-01-07 22:09

Lars Hoffmann wrote:

> MorbidAngel der også skriver herinde tager vist prisen for største
> egern-mentalitet

Hold da op! Hvordan kan man overhovedet finde tid til at se så mange
film - for slet ikke at tale om at gense dem.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 04-01-07 22:52

Holst skrev:

> [...]
> spørger: "Hvad har du af film?", hvorefter min hukommelse jo ikke er for
> god, så jeg siger bare "Lidt af hvert!", og det er desværre ikke godt

Til netop dette formål har jeg tidligere anbefalet imdb's "My
Movies"-katalog. På (bl.a.?) min opfordring indførte imdb for nogen tid
siden en valgmulighed, hvor man kan gøre udvalgte sider af kataloget
offentligt tilgængelige.

Hvis man ikke har behov for at oplyse andre (eller sig selv) om hvilken
specifik dvd-udgave af filmen har ligger inde med, er der ingen grund
til at bruge dvdprofiler. Imdb har jo den fordel at man kan klikke
direkte fra alle film til oplysninger om filmen, resume samt
brugerkommentarer.

Eneste ulempe jeg kan se er at man vist skal være oprettet som bruger af
imdb for at kunne se andres lister. F.eks.:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=9170667

Mikkel

Fra : Tue Sørensen

Dato : 05-01-07 00:12

Mr. D skrev:
> [...]
> VHSer: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=6703708
>
> Så 2009: Lost Memories på din liste. Så den lige hos forhandleren i dag til

Jeg synes den er udmærket. Det er tidsrejse/alternativ historie, og
det hjælper at kende den historiske baggrund og forholdet mellem Japan
og Korea. Det er ikke så meget action og letbenet underholdning
"american style", men det er en yderst velproduceret og seriøs film.

Men den er ikke for alle. Jeg lånte den til min søster, og hun syntes
den var totalt kedelig.

- Tue

Fra : Holst

Dato : 05-01-07 09:00

Tue Sørensen wrote:

> [...]
> og Korea. Det er ikke så meget action og letbenet underholdning
> "american style", men det er en yderst velproduceret og seriøs film.

Jeg har også set den, og jeg er sådan stort set enig med dig.

> Men den er ikke for alle. Jeg lånte den til min søster, og hun syntes
> den var totalt kedelig.

Ja, det kunne jeg forestille mig. Men den slags film er måske også mest
"drengefilm".

Fra : Tue Sørensen

Dato : 05-01-07 00:29

Lars Hoffmann skrev:

> MorbidAngel der også skriver herinde tager vist prisen for største
> egern-mentalitet
>
> http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/morbidangel

Jeg ejer "kun" ca. ligeså mange film som dig (et sted mellem 700
og 800, når man inkluderer videofilm indspillet fra fjernsynet), men
jeg har da set og rated næsten ligeså mange som MorbidAngel ejer:

http://www.imdb.com/mymovies/list?l=6703702

Dette inkluderer dog også episoder af TV-serier, men de tegner sig kun
for måske 100 eller 200. Der er stadig en masse, jeg mangler at rate!

- Tue